۱۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۷۳۷۷۸۱
مدیر ستاد اقامه نماز استان لرستان مطرح کرد؛

آثار تربیتی نماز در زندگی فردی

آثار تربیتی نماز در زندگی فردی
حجت الاسلام چراغی با تأکید بر ضرورت توجه به اقامه نماز اول وقت و تبیین این فرهنگ گفت: اقامه نماز در زندگی فردی و اجتماعی انسان آثار تربیتی فراوانی به همراه دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، حجت الاسلام محمدجواد چراغی، ظهر امروز، در شورای اقامه نماز اداره کل بیمه سلامت استان با تأکید بر توجه به اقامه نماز در ادارات گفت: نماز نه تنها قرب و نزدیکی به خداوند را برای انسان به ارمغان می آورد بلکه تاثیرات آن در زندگی فردی و اجتماعی انسان نیز بی شمار است.

مدیر ستاد اقامه نماز استان لرستان افزود: پرپا داشتن نماز، سبب بهبود زندگی فردی می شود و با توجه به آثار و فواید بی شمار آن، جامعه به سوی کمال و سعادت پیش می رود.

وی خاطرنشان کرد: تجلی روح عبودیت، بندگی و ایستادن در جایگاه نیایش در نمازگزار، مهم‌ترین اثری است که دل و جان آدمی را با آفریننده هستی مرتبط می‌کند.

حجت الاسلام چراغی با بیان اینکه انسان می تواند در پرتو این نورانیت به آثار دیگری دست پیدا کند، عنوان داشت: از عوامل مهم اقامه نماز تکبر زدایی است، زیرا انسان در هر شبانه روز هفده رکعت و در هر رکعت دو بار پیشانی بر خاک در برابر خدا می‌گذارد و خود را ذره کوچکی در برابر عظمت او می‌بیند.

وی گفت: برپایی نماز فرصتی است تا کارمندان پس از خستگی کار، با اقامه نماز به یک آرامش و شادابی روحی و معنوی دست پیدا کنند./9451/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات