۲۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۷
کد خبر: ۷۳۷۸۷۰

لحظه شماری طلاب و حوزویان برای دیدار با رهبر معظم انقلاب

لحظه شماری طلاب و حوزویان برای دیدار با رهبر معظم انقلاب
طلاب و حوزویان برای دیدار با رهبر معظم انقلاب بی‌صبرانه لحظه شماری می کنند و بسیاری از طلاب جامانده خواستار افزایش سهمیه دیدار شدند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، طلاب، اساتید، روحانیون و فضلای حوزه علمیه قم پس از سال ها چشم انتظاری روز چهارشنبه 21 تیرماه در حسینیه حضرت امام خمینی(ره) با امام و مقتدای خود حضرت آیت الله خامنه ای دیدار می کنند.

این دیدار پس از چندین سال صورت می گیرد که می تواند در تقویت حوزه انقلابی و دستیابی حوزه های علمیه به اهداف متعالیه خود نقش به سزایی داشته باشد.

فرمایشات مهم، عالمانه و جامع رهبر معظم انقلاب می تواند همچون گذشته نقشه راه جامع حوزه های علمیه، اساتید، طلاب و علما را ترسیم و خونی تازه در رگ های حوزه انقلابی جاری سازد.

از این رو خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با برخی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و مدیران و اساتید تراز حوزه های علمیه در جهت شور و اشتیاق طلاب و روحانیون برای دیدار با رهبر انقلاب گفت‌وگوهایی را انجام داده که بدین شرح است:

لحظه شماری طلاب و حوزویان برای دیدار با رهبر معظم انقلاب

آیت الله کعبی:

دیدار طلاب با رهبر انقلاب، ترسیم نقشه راه و بیانیه ماموریت حوزه علمیه است

آیت الله عباس عباس کعبی نماينده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبري با اشاره به دیدار طلاب و فضلای حوزه‌های علمیه با رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهار داشت: این دیدارها همواره الهام بخش، رهگشا، نشاط آور، امیدساز و حرکت بخش به حوزه‌های علمیه بوده و مسیر آینده را روشن می‌کند.

وی افزود: دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی با طلاب با توجه به تجربه طولانی و ممتد قبل از انقلاب اسلامی و بعد از انقلاب در دوران امام خمینی(ره) و در زمان ۳۴ سال دوران مرجعیت و ولایت خود و از طرف دیگر برخورداری از نگاه جامع به اسلام و مقتضیات زمان، جهان شناسی، مخاطب شناسی، آشنایی با آسیب‌ها، چالش‌ها و نقاط ضعف و نقاط قوت، راهبردها، بایدها و نبایدهای متناسب با عصر حاضر، خط مشی گذاری‌ها و ماموریت‌های کلان روحانیت و حوزه‌های علمیه در شتاب بخشی به تحقق حاکمیت دین و اقامه آن در سرتاسر جهان، دیدار تاریخی و تحول آفرین و از سنخ نقطه عطف در کادرسازی و ایجاد بسترهای معرفتی برای تمدن آفرینی و شتاب بخشی به ماموریت‌های روحانیت در مسیر تحقق حوزه انقلابی است.

نماينده مجلس خبرگان رهبري با اشاره به ۷ راهبرد اساسی بیانیه گام دوم که علم و فناوری، اقتصاد قوی، معنویت و اخلاق، عدالت و مبارزه با فساد، استقلال و آزادی، خودکفایی، عزت آفرینی و کرامت بخشی به انسان و سبک زندگی اسلامی در آن گنجانده شده است، بیان داشت: حوزه‌های علمیه به ویژه جوانان حوزوی به عنوان موتور محرک برای پیشران انقلاب اسلامی در عرصه خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی نیاز به تبیین و شناخت اقتضائات گفتمان انقلاب اسلامی دارند.

آیت الله کعبی افزود: این دیدار در عرصه جهاد تبیین و شناخت ابعاد گفتمان انقلاب اسلامی و حرکت بخشی و نحوه حضور در میدان و ایجاد بسترهای لازم برای نقش آفرینی خُرد و کلان خود در صحنه از زبان رهبر معظم انقلاب اسلامی، می‌تواند بسیار موثر باشد؛ ضمن این که این دیدار تجدید عهد و پیمان و میثاق با ولایت نیز است.

نماينده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که در این دیدار اوج عشق و محبت و دلدادگی حوزه‌های علمیه به ویژه جوانان فاضل و انقلابی حوزوی با پیر و مراد خود به منصه ظهور خواهد رسید اظهار داشت: نسیمی از رحمت الهی و پنجره ای از نور خداوند در سایه این دیدار که از نعمت‌های بیکران خداوند است از افق دیدار ولایت و ولیّ و طلاب و فضلای حوزه، وزیدن خواهد گرفت و قطعاً این دیدار، دیدار پرخیر و برکتی خواهد شد.

آیت الله کعبی با بیان این که این دیدار یادآور دیدارهای تاریخی رهبر معظم انقلاب اسلامی به ویژه دیدار سال ۱۳۸۹ که ۱۱ روز در حوزه علمیه قم بود عنوان کرد و ابراز کرد: در دیدار سال 89 رهبر معظم انقلاب در عرصه‌های گوناگون بایسته‌ها را به حوزویان، به طلاب و فضلا، دست‌اندرکاران و بزرگان حوزه بیان داشته و اتمام حجت کردند و طبعاً در این دیدار نیز ترسیم دوباره نقشه راه حوزه و روحانیت، بیانیه ماموریت حوزه‌های علمیه و روحانیت و نسل جوان حوزه‌ها خواهد بود.

لحظه شماری طلاب و حوزویان برای دیدار با رهبر معظم انقلاب

نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

چشم انداز آینده طلاب با بیانات رهبر معظم انقلاب مشخص می‌شود

حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به تاثیرگذاری فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در اقشار مختلف جامعه و طلاب و فضلای حوزه‌های علمیه اظهار داشت: طلاب و فضلای حوزه در دیدار با رهبر معظم انقلاب اسلامی واسطه فیض قرار می‌گیرند تا بتوانند آرمان‌ها و ایده های رهبر انقلاب را با همراهی مردم ادامه دهند.

وی با بیان این که وظیفه طلاب، تبیین و انتشار آرمان های رهبر انقلاب در بین جامعه است، افزود: طلاب و فضلای حوزه‌های علمیه با اعتقاد ویژه‌ای که به رهبر معظم انقلاب اسلامی دارند، تجربه این را ثابت کرده است.

امام جمعه قزوین بیانات رهبر انقلاب را برای آحاد جامعه به ویژه طلاب روشنگرانه و بصیرت بخش برشمرد و تصریح کرد: ما طلاب احتیاج داریم تا راه را شناخته و در مسیر درست حرکت کنیم و بر اساس نیازهای روز نسبت به مردم، نسبت به نگاه جهانی و بین‌المللی، مقاومت اسلامی و اولویت های فرهنگی به روز باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان داشت: طلاب و فضلای حوزه‌های علمیه به روز بودن را از کلام کسی می‌شنوند که رصد دقیقی از مسائل فرهنگی دارد و اولویت‌ها را همیشه در نظر داشته و دارد و وقتی با این دید به محضر رهبر انقلاب اسلامی حاضر می شوند، احتیاجات فکری آنان برآورده شده و سوالاتشان پاسخ می‌گیرد و چشم انداز آینده آنان با بیان رهبر معظم انقلاب مشخص می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با اشاره به وظیفه و مسئولیت مسئولان حوزه بعد از دیدار با رهبر معظم انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: وقتی فرمایشات رهبر انقلاب اسلامی مطرح می شود باید همه در این راستا بسیج شده و با سلایق شخصی بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی کمرنگ یا پررنگ نشود؛ بلکه باید به همان صورتی که مد نظر رهبر انقلاب است، مطالب، درک شده و بر اساس همان عمل شود و باید همراه با آهنگ کلام رهبری معظم در مسیر سفارش شده ایشان حرکت کنیم.

لحظه شماری طلاب و حوزویان برای دیدار با رهبر معظم انقلاب

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه:

سهمیه دیدار طلاب با رهبر انقلاب افزایش یابد

حجت الاسلام والمسلمین سید جلال رضوی مهر رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه در گفت‌وگو با اشاره به شوق و اشتیاق غیرقابل وصف طلاب و فضلای حوزه علمیه قم برای دیدار با رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهار داشت: این شور و شعف و شوق و اشتیاق طلاب حکایت از دیدار قریب الوقوعی دارد که طلاب و فضلای حوزه علمیه ‌سال ها انتظار آن را می‌کشیدند و شاگردان مکتب امام صادق علیه السلام بسیار مسرور هستند که روز چهارشنبه در حسینیه امام خمینی(ره) مراد و مقتدای خویش و نایب امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف را دیدار و ملاقات کنند.

وی افزود: بهترین عیدی که در ایام غدیر به ما رسید، خبر دیدار با مقام معظم رهبری است و باید توجه داشت که حدود ۱۴ سال است که فرزندان فیضیه منتظر چنین دیدار و ملاقاتی هستند.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه اظهار امیدواری کرد که یک ملاقات عمومی گسترده در جمع همه طلاب، فضلا، اساتید و بزرگان حوزه با هیمنه و صلابت با قاطبه حوزویان بین رهبر معظم انقلاب اسلامی و آنان صورت گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر با اشاره به وجود درخواست‌های مکرر طلاب و فضلای حوزه برای حضور و دیدار با رهبر معظم انقلاب اسلامی بیان داشت: الحق که تمامی طلاب و فضلا اشتیاق دارند تا رهبر معظم انقلاب را از نزدیک زیارت کنند؛ تماس‌های فراوانی در این زمینه همراه با درخواست و مطالبات از مجمع نمایندگان طلاب و فضلا صورت گرفته است که عموم طلاب و فضلا انتظار دارند تا تعداد ظرفیت این دیدارها افزایش یافته و مدعوین بیشتری در این اجتماع به یاد ماندنی شرکت کنند.

وی بیان کرد: از آنجایی که مسئولین امر ابراز می دارند امکان شرکت بیش از این مقدار ظرفیت در دیدار با رهبر معظم انقلاب غیر ممکن است، امید است رهبر معظم انقلاب اسلامی مجدداً به شهر خون و قیام و علم و اجتهاد حضور یابند و در جمع طلاب و اساتید چون آفتابی در آسمان ظهور یافته و جمیع فضلای حوزه از نعمت دیدار با رهبر انقلاب بهره‌مند شوند و مردم فهیم قم نیز جمال دلربای مقتدا و رهبر خویش را زیارت کنند.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه اظهار داشت: این دیدارها موجب می‌شود که هم بافته‌های مخدوش و واردات مسموم در اذهان دشمنان از هم پاشیده شود و هم با جدیت ابلاغ حوزه انقلابی را به عنوان یک پیام گسترده طنین انداز کنند.

وی حوزه علمیه را خاستگاه انقلاب اسلامی دانست و بیان داشت: امروز فرزندان فیضیه با پیمان و تجدید میثاق با آن رهبر شایسته اعلام می‌دارند که ما مطیع اوامر زعیم حوزه‌های جهان اسلام؛ یعنی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای مدظله العالی هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر خاطرنشان کرد: هر ملاقاتی که با رهبر معظم انقلاب اسلامی صورت می‌گیرد هیمنه کاذب استکبار و صهیونیسم، منحرفین، منحطین و دشمنان از هم گسسته می‌شود و ان شاءالله به زودی روزی را شاهد خواهیم بود که زبونی دشمنان شکست خورده بر همگان آشکار شود.

وی افزود: امروز رهبری عالم، مجتهد، مدبر، شجاع، فقیهی نام آور، دانا و حکیم در رأس خیمه انقلاب اسلامی است و همانگونه که امام راحل فرمودند «پشتیبان ولایت فقیه باشید تا آسیبی به مملکت نرسد» امروز این مملکت را از هر آسیبی مصونیت بخشیده است.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر ضمن تشکر و قدردانی از متولیان دیدار طلاب و فضلا با رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهار داشت: ما به نوبه خود از دست‌اندرکاران این ملاقات تقدیر و تشکر می‌کنیم و مطالبه اصلی حوزویان این است که تدابیری اندیشیده شود تا قاطبه طلاب و فضلای حوزه بتوانند با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کنند.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلا در پایان، این دیدار را نقطه عطفی در تاریخ سلسله ملاقات‌های حوزویان با رهبر معظم انقلاب اسلامی دانست و بیان داشت: امید داریم که مانند سایر ملاقات‌ها و دیدارها نعمات و الطاف الهی شامل حال همگان گردد.

لحظه شماری طلاب و حوزویان برای دیدار با رهبر معظم انقلاب

حجت الاسلام والمسلمین بنیادی:

حوزه‌های علمیه بیش از هر زمانی نیازمند رهنمود‌های رهبر انقلاب هستند

عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین ضمن اشاره به شوق طلاب برای دیدار با رهبری، گفت: آنچه کاملا در حوزه‌های کشور مشهود است، لحظه‌شماری طلاب، فضلا، نخبگان و اساتید برای این دیدار می‌باشد.

حجت الاسلام والمسلمین بنیادی، عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با اشاره به دیدار آینده طلاب و روحانیون با رهبر معظم انقلاب، گفت: توفیق دیدار حوزویان با رهبر معظم انقلاب اسلامی از زوایای گوناگون، فرصتی مغتنم و مؤثر در جميع فعالیت‌های عموم حوزویان و روحانیت محترم می‌باشد، اين دیدار مهم در یکصد سالگی بازتأسیس حوزه مبارکه علمیه قم، معنایی مضاعف دارد تا حرکت حوزویان در مسیر پیش‌رو، شتاب بیشتری داشته باشد و همچنین - چنانکه در دیدارهای گذشته چنین بوده - رهبری معظم، افق‌هایی جدیدی را برای حوزویان ترسیم می‌نمایند که مسئولين و فضلای حوزوی از هم‌اکنون باید خود را برای شنیدن و بکار بستن اندیشه‌های ناب معظم‌له در برنامه‌ها و فعالیت‌ها مهیا نمایند.

حوزویان در انتظار دیداری تاریخی با رهبر و مقتدای خود

وی افزود: آنچه کاملا در حوزه‌های سراسر کشور مشهود است، لحظه‌شماری طلاب، فضلا، نخبگان و اساتید برای این دیدار می‌باشد که شوق و شور و شعف زیادی را در میان حوزویان ایجاد نموده، که نشان‌دهنده ارادت خالص و اطاعت کامل آنان از رهبری حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی می‌باشد که نشانه‌های برجسته‌ای از حوزه علمیه انقلابی و ادامه دهنده مسیر فقاهت در عصر انقلاب اسلامی می‌باشد که بصورت فزاینده‌ای انتظارات عمومی برای پویایی بیشتر معارف اسلامی و اهمیت جایگاه علوم انسانی در سطوح نظریه‌پردازی و ترویج آن را بیشتر از هر زمانی نموده است؛ به همین دلیل و با توجه به تحولات سریع اجتماعی، می‌توان گفت که حوزه‌های علمیه آماده‌تر و پرنشاط‌تر از همیشه در انتظار دیدار با مرجع و ملجأ خویش می‌باشند، به همین دلائل و شواهد می‌توان گفت که این دیدار در زمانی مهم و برای امری مهم که رسالت حوزویان در جهاد علمی و میدانی و نیز جهاد تبیین، از هر زمانی اهمیت و ضرورتی دوچندان پیدا کرده، مقطعی تاریخی در زمام کنونی محسوب می‌شود.

حوزه‌های علمیه بیش از هر زمانی نیازمند رهنمود‌های مقام معظم رهبری هستند

استاد بنیادی تأکید کرد: هرچند در دیدارهای مختلف، رهبر معظم انقلاب اسلامی رهنمودها و راهنمائی‌‌های خود را نسبت به نوآوری‌ها و تحوّل در حوزه‌های علمیه بیان نموده‌اند اما چنین دیداری مانند دمیدن روحی تازه در کالبد حوزه و حوزویان می‌باشد که مسیر روشن و مقصد متعالیِ رسالت روحانیت محترم را معیّن می‌نماید و عزم‌ها را برای ورود جدی‌تر این نهاد مقدس در عرصه‌های داخلی و خارجی، جدی‌تر از گذشته می‌نماید، به همین جهت است که یقین داریم این دیدار نقطه عطفی در جهات راهبردی در تدوین برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت، می‌باشد.

وی مطرح کرد: معتقدیم که رهنمودهای مراجع عظام تقلید بویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی دامت برکاتهم برای ارتقای اثرگذاری حوزه‌های علمیه در مباحث درون حوزوی و مسائل برون حوزوی، همیشه راهگشا و امیدبخش بوده است که بر هیچکس پوشیده نیست، با این حال نمی‌توان انکار کرد که حوزه‌های علمیه بواسطه پیشرو بودن در امر انقلاب اسلامی و رویکرد جهانی و از طرفی افزایش سرعت تحول علوم در جوامع و همچنین فضای گسترده ارتباطات، رسالتی ژرف‌تر و مأموریتی مهم‌تر از هر زمان دیگری بر دوش خود احساس می‌کند که همه اینها نیازمند ترسیم اهداف مدوّن همراه با منطق عملی شدن آنها می‌باشند که هر زمانی رهبری معظم، زوایای این تغییرات را با تحلیلی نواندیش و عمیق بیان کرده‌اند شاهد حرکت منسجم همراه با احساس تکلیف در میان حوزویان بوده‌ایم که البته این امر نسبت به دیگر مجامع و نهادها نیز صدق می‌کند.

عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: آنچه که مایه مباهات و افتخار برای حوزه انقلابی، عموم حوزویان و روحانیون تلاشگر در عرصه‌های علمی و میدانی می‌باشند. این است که با اعلام خبر دیدار حوزویان با رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای مدظله‌العالی، بارقه‌های امید برای استفاده از ظرفیت‌های بی‌بدیل و عظیم حوزویان برای ترسیم افقی متعالی و شیوه‌های گام برداشتن در عرصه‌های نو و تلاش برای انجام تکالیف، بیش از هر زمانی زنده‌تر می‌شود و نگاه‌ها معطوف به حوزه‌های علمیه پویا و آثار فاخر در زمان حاضر می‌شود، از همین‌رو اولین و مهم‌ترین قدم بعد از دیدار با معظم‌له استفاده از انظار نخبگان حوزوی در جهت عملیاتی شدن بیانات ایشان می‌باشد و البته طرح‌های مناسب و ارتقاء دهنده و استمرار در این مسیر نیز گام‌های مهمی می‌باشند که تدبیر آن به عهده مسئولین و نهادهای حوزوی است.

لحظه شماری طلاب و حوزویان برای دیدار با رهبر معظم انقلاب

مدیر حوزه های علمیه خواهران:

دیدار با رهبر انقلاب تأثیر بسیاری در انگیزه دهی به طلاب دارد

حجت الاسلام والمسلمین مجتبی فاضل، مدیر کل حوزه های علمیه خواهران، با اشاره به اهمیت دیدار طلاب با رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: این دیدار می تواند به طلاب حوزه های علمیه انگیزه مضاعف دهد اما متاسفانه به خاطر مسائلی همچون بیماری کرونا، چند سالی به تأخیر افتاد و الحمدلله اکنون در آستانه ماه محرم این توفیق برای طلاب حاصل شده تا با ولی عهد زمانه تجدید پیمان کنند.

مدیر کل حوزه های علمیه خواهران، دیدار با رهبری با مطالبه همگانی طلاب عنوان کرد و افزود: یکی از مطالبات جدی همه طلاب در مواجهه با مسئولین در سفر های استانی، تقاضای ملاقات با رهبر انقلاب است که التبه امسال هم به دلیل ظرفیت محدود، این دیدار برای همه طلاب مقدور نیست و حوزه های خواهران نیز سهم مختصری در این دیدار خواهند داشت.

وی با بیان اینکه این دیدار می تواند برکات و فواید زیادی داشته باشد گفت: از آنجایی که نگاه به وَجه عالِم عبادت است، این دیدار نیز عبادت خواهد بود و امیدواریم با الهام گرفتن از مواضع رهبر انقلاب، رهنمود های ایشان بتواند برای طلاب حوزه های علمیه راهگشا باشد.

حجت الاسلام والمسلمین فاضل در توصیف فضای حوزه اظهار داشت: فضای کنونی طلاب را می توان به دو دسته تقسیم کرد یکی آن هایی که قرعه به نامشان در آمده که خیلی خوشحال هستند و دسته دیگر کسانی که خیلی مشتاق هستند اما قرعه به نامشان در نیامده که بسیار گلایه مند هستند و تقاضای افزایش سهمیه دارند که البته این امکان وجود ندارد زیرا ظرفیت محدود است و همه مطالبه دیدار دارند که ما امیدواریم تا ان شاء الله دفتر آقا تدبیری بیاندیشد تا دیدار با طلاب نیز همانند دانشجویان هر سال رقم بخورد که مطمئناً برای انگیزه دهی بیشتر به طلاب موثر خواهد بود.

لحظه شماری طلاب و حوزویان برای دیدار با رهبر معظم انقلاب

حجت الاسلام حسناتی مطرح کرد؛

برکات معنوی دیدار طلاب با رهبر انقلاب/اشتیاق سرشار طلاب نسبت به این دیدار

حجت الاسلام حسناتی مدیر مدرسه علمیه صدوقی فاز 2 با اشاره به جایگاه رهبری و راهبری رهبر معظم انقلاب نسبت به کل جامعه اسلامی و مخصوصاً حوزه های علمیه اظهار داشت: در بسیاری از موارد، مخاطب رهنمودهایی که رهبر معظم انقلاب نسبت به حوزه و جامعه اسلامی دارند، خود طلاب و روحانیون هستند و اگر چه در زمان شیوع بیماری کرونا نیز، نکات و مطالب لازم ایشان توسط رسانه های مجازی اعلام می گردید لکن دیدار حضوری ایشان، یکی از خواسته های طلاب بوده که خود نفس حضور در جلسه و دیدار اختصاصی با طلاب، دارای آثار معنوی و برکاتی است که متاسفانه حوزه های علمیه چند سالی از آن محروم بودند.

وی با اشاره به نزدیک بودن زمان انتخابات اظهار داشت: در وضعیت کنونی کشور، دشمنان سعی بر ایجاد خوف و تردید در دل های جوانان و مخصوصاً طلاب با توسل به اعمال ناپسندی همچون عمامه پرانی و... دارد که این دیدار و امثال آن حتماً می تواند موثر باشد و منجر به دلگرمی برای جوانان می شود و سپس این پیام را به دشمنان می رساند که علی رغم تلاش مذبوحانه آن ها برای جدا کردن مردم از روحانیت و روحانیت از نظام و همچنین ایجاد رعب و وحشت در دل طلاب جوان، کاری از پیش نبردند و این نظام، محکم و مستحکم به راه خود ادامه می دهد.

مدیر مدرسه علمیه صدوقی 2 با تاکید بر اهمیت شرکت حداکثری در انتخابات پیش رو گفت: قطعاً طلاب حوزه های علمیه همچون گذشته به عنوان یک مبلّغ، در انتخابات آینده نیز طلایه دار شرکت مردم در انتخابات هستند که این دیدار می تواند در این زمینه نیز مفید باشد.

حجت الاسلام حسناتی در انتها با تاکید بر ضرورت دیدار طلاب حوزه های علمیه با رهبر معظم انقلاب گفت: الان فضای حاکم بر حوزه های علمیه و جمع طلبه ها، یک فضای سرشار از اشتیاق اما در عین حال محزون است زیرا از طرفی همه طلاب خوشحال از برگزاری این دیدار و از طرف دیگر، عده ای ناراحت از عدم امکان شرکت در این دیدار هستند که البته با توجه به سهمیه محدودی که بعد از 4 سال مهیا شده است، امری طبیعی و ناگزیر است.

گفتنی است، بسیاری از طلاب و اساتید حوزه های علمیه برادران و خواهران خواستار افزایش سهمیه دیدار با رهبر معظم انقلاب شدند.

ارسال نظرات