۲۳ تير ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۴
کد خبر: ۷۳۸۰۵۹

پیام تسلیت رهبر انقلاب به دبیرکل حزب‌الله لبنان درپی درگذشت شیخ عفیف نابلسی

پیام تسلیت رهبر انقلاب به دبیرکل حزب‌الله لبنان درپی درگذشت شیخ عفیف نابلسی
رهبر معظم انقلاب در پیامی درگذشت عالم مجاهد شیخ عفیف نابلسی را به سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان تسلیت گفتند.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی درگذشت عالم مجاهد حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ عفیف نابلسی را به سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان تسلیت گفتند.

متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم
جناب حجةالاسلام‌والمسلمین آقای سیدحسن نصرالله برادر عزیز دام‌عزّه
سلام علیکم و رحمةالله

درگذشت عالم مجاهد، جناب حجةالاسلام‌والمسلمین شیخ عفیف نابلسی را به خاندان گرامیش و به همه‌ی مجاهدان لبنان و فلسطین تسلیت میگویم و رحمت و مغفرت الهی را برای ایشان مسألت مینمایم. سلامت و توفیق و عزت روز افزون شما را از خداوند خواهانم.
والسلام علیکم و رحمةالله
سیدعلی خامنه‌ای
۴۰۲/۴/۲۳
گفتنی است، شیخ عفیف النابلسی، از علمای شناخته‌شده‌ی لبنان و از حامیان برجسته‌‌ی مقاومت اسلامی علیه رژیم صهیونیستی بود که صبح امروز بعد از یک دوره بیماری طولانی درگذشت.

حزب الله لبنان نیز در بیانیه‌ خود آورده است: علامه عفیف النابلسی از مؤسسان فعالیت اسلامی در لبنان و از علمای نخبه‌ای بود که در راه تبلیغ و هدایت تلاش کرد. وی در فعالیت مقاومت اسلامی بعد از اشغالگری اسرائیل مشارکت کرد. او دارای مواضع جسورانه‌ای در برابر اشغالگران بود. علامه النابلسی همواره بر لزوم مقاومت در برابر اشغالگری اسرائیل تأکید می‌کرد و در این راه بار سنگینی را به دوش کشید و بقیه طول عمرش را در کنار مقاومت و اعضای آن گذراند. وی عالمی است که حوزه علمیه‌ای را در مجتمع الزهرا تأسیس کرد. وی با توجه به جایگاه علمی ممتاز خود بر این مجتمع نظارت داشت.

همچنین هیئت علمای بیروت نیز درگذشت علامه النابلسی را تسلیت گفت و اعلام کرد: ما دانشمند بزرگی را از دست دادیم که به مواضع ملی و اسلامی جسورانه معروف است و یک مبارز و حامی مقاومت و حامی مسئله فلسطین و گروه‌های مقاومت از زمان تأسیس بوده است. وی در مواضع خود همواره محکم و دارای اراده‌ای استوار و عزمی راسخ بود

حسین عجمی
ارسال نظرات