۲۴ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۳
کد خبر: ۷۳۸۰۶۴
نماینده ولی فقیه در کاشان مطرح کرد؛

انتقاد از هیئت هایی که مداح و سخنران را از بیان موضوعات سیاسی منع می کنند

انتقاد از هیئت هایی که مداح و سخنران را از بیان موضوعات سیاسی منع می کنند
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی از برخی مسئولان هیئات مذهبی که مداح و سخنران را از بیان موضوعات سیاسی در منبر منع می‌کنند، انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین حسینی جمعه شب در همایش مداحان اهل بیت(ع) کاشان و آران و بیدگل که در مسجد محمدی خیابان رسالت برگزار شد، گفت: شیاطین انس و جن در غروب عاشورا از اینکه کار امام حسین(ع) تمام شده بود، خوشحال بودند.

وی گفت: دشمن با دست خود عاشورا را رقم زد تا اسلام نابود کند، اما مکر خودشان به خودشان برگشت و همانگونه که امام خمینی(ره) می‌فرماید، محرم و عاشورا بود که اسلام را زنده نگه داشت.

نماینده ولی فقیه در کاشان با تأکید بر تبیین عاشورا و انتقال آن به نسل جوان، اظهار داشت: اگر توانستیم عاشورا را تبیین و به نسل جوان انتقال دهیم وظیفه خود را در جهاد تبیین انجام داده ایم.

وی بخشی از انتقال عاشورا به نسل جوان را برعهده روحانیت و بخش دیگر آن را بر عهده مداحان اهل بیت(ع) دانست و در ادامه از مداحان اهل بیت(ع) خواست برای تقویت دین، ابتدا تا انتهای جلسات خود را با نام امام زمان(عج) عجین کنند.

وی بر لزوم داشتن اخلاص در کار مداحان اهل بیت(ع) تأکید کرد و افزود: برای اینکه کار مداح ماندگار شود باید حسن فعلی داشته باشد، از این رو اگر اخلاص در کنار حسن فعلی باشد ماندگار است.

نماینده ولی فقیه در کاشان یادآور شد: ۸۰ درصد مخاطبان برخی جلسات به مداحان اختصاص دارد که باید از این ظرفیت و جایگاه خود در جهت تشویق جوانان برای آمدن پای منبر و سخنران استفاده کنند.

به گفته وی آمریکا در پاکستان برای نابودی شیعه طراحی قراردادن مداح در مقابل سخنران و منبر را اجرا کرد تا عزاداری‌ها را از محتوا تهی کند و با یک شبهه دست از اسلام بکشند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی مداحان اهل بیت(ع) را اهل مطالعه دانست و اظهار داشت: مداحان در کنار مدح اهل بیت(ع) درس‌های عاشورا و آسیب‌های اجتماعی و راهکار حل آسیب‌های اجتماعی را نیز بیان کنند.

وی با تأکید بر ترویج حیا در جامعه از سوی مداحان، گفت: مداحان درس‌های عاشورا و آسیب‌های اجتماعی برای جوانان بگویند تا غیرت جوانان به جوش آمده واجازه ندهند ناموس آن‌ها در جامعه بی حجاب باشد.

به گفته وی مداحان باید از آسیب‌های هر محله آگاه باشند و در کنار مدح، آسیب‌های محل را هم بیان کنند و راهکار مقابله با آسیب‌ها را نیز بیان کنند.

نماینده ولی فقیه در کاشان با تأکید بر اینکه دین اسلام، دینی سیاسی است و امام حسین(ع) سیاسی‌ترین شخصیت دینی محسوب می شوند، با انتقاد از برخی مسئولان هیئات مذهبی که مداح و سخنران را از بیان موضوعات سیاسی در منبر منع می‌کنند، افزود: اگر هیات عزاداری امروز در زمان امام صادق(ع) بود آیا نباید از منصور دوانیقی صحبت کرد؟

وی ادامه داد: امام حسین(ع) سیاسی ترین شخصیت دینی است چرا که اگر امام حسین (ع) سیاسی نبود واقعه عاشورا رخ نمی‌داد و امروز نیزهمان خط ادامه دارد.

به گفته وی امام زمان(عج) دشمن دارد و امروز دشمن‌ترین دشمنان امام زمان(عج) صهیونیست بین الملل و آمریکا است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با بیان اینکه دشمن با اسلام بیت شیرازی مخالفتی ندارد، گفت: دشمن با اسلام حزب الله لبنان و اسلام جمهوری اسلامی ایران مخالف است، چرا که پرچم «من کنت مولاه فهذا علی مولاه» و حکومت علوی را برافراشته اند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی یادآور شد: اگر جلسه‌ای به ذکر نام شهدا و امام و رهبر معظم انقلاب مزیین می‌شود آن را تبیین کنید که صد در صد مطابق با منویات امام حسین(ع) وامام زمان(عج) است.

لازم به ذکر است، همایش مداحان اهل بیت(ع) کاشان و آران و بیدگل همراه با اهدای کتاب، شعرخوانی، مداحی و مراسم سنتی چاوش خوانی به همت کانون بسیج مداحان کاشان و کانون مداحان و شاعران مذهبی کاشان با حضور مداحان اهل بیت(ع) و شاعران مذهبی کاشان و آران و بیدگل در مسجد محمدی خیابان رسالت کاشان برگزار شد./۱۳۰۷/

 

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۹
بهائیت ماموریت داردباتغییر سبک‌زندگی،ترویج بی حجابی و تغییر معماری ساختمان ها کاری کند تا ما خود با دست خود حیا را کنار بگذاریم.حجاب را می‌شود با وضع قانون درست کرد اما برای افزایش حیا باید هر چه را از ما گرفته اند پس بگیریم .آنها معماری،اقتصاد،آموزش وسبک زندگی،لباس مارا تغییر داده اند وباید پس گرفت
0
1