۲۸ تير ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۱
کد خبر: ۷۳۸۳۶۹
رییس دانشگاه رضوی مطرح کرد؛

افزایش ۲۰ درصدی داوطلبان در مقطع ارشد و دکتری

افزایش ۲۰ درصدی داوطلبان در مقطع ارشد و دکتری
حجت الاسلام جهانگیری از برگزاری موفق آزمون ورودی دانشگاه علوم اسلامی رضوی، و افزایش ۲۰ درصدی داوطلبان مقطع ارشد و دکتری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسا در خراسان رضوی، حجت الاسلام جهانگیری، رییس دانشگاه رضوی بیان داشت: آزمون ورودی اختصاصی دانشگاه رضوی با موفقیت در 12 مرکز مشهد، تهران، تبریز، اصفهان، اهواز، قم، شیراز، همدان، کرمان، ساری، بیرجند و تربت حیدریه با 16 حوزه امتحانی برگزار شد.

وی افزود: 2682 نفر برای این آزمون داوطلب شدند که از این تعداد بانوان شرکت کننده برای پردیس خواهران دانشگاه رضوی 359 نفر بودند در حالی که سال گذشته تعداد 288 نفر ثبت نام داشتیم و این نشان از اقبال بیشتر نسبت به قبل است.

حجت الاسلام جهانگیری ادامه داد: از تعداد کل داوطلبین 2323 آقا طالب ورود به دانشگاه رضوی بودند تا از فضای علمی فرهنگی و امکانات رایگان این مجموعه حوزوی دانشگاهی فاخر در کنار مضجع شریف علی بن موسی الرضا علیه السلام بهرمند شوند.

رییس دانشگاه رضوی بیان داشت: از مجموع ثبت نام کنندگان 633 نفر برای کارشناسی ارشد و 273 نفر برای دکتری و باقی مانده برای مقطع کارشناسی به تفکیک 1224 نفر دیپلمه و 552 نفر طلبه در این آزمون شرکت داشتند.

وی افزود: استقبال از مقطع ارشد و دکتری در مقایسه با سال قبل بیست درصد افزایش داشته و در سطح کارشناسی تفاوتی نداشته است.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: از مجموع شرکت کنندگان در آزمون تعداد 386 نفر کارت ورود به جلسه آزمون را دریافت نکردند و در این آزمون حاضر نبودند که این آمار در مقایسه با سال قبل کاهش داشته است.

حجت الاسلام جهانگیری بیان داشت: ظرفیت پذیرش در مقطع کارشناسی 221 نفر که به ازای هر رشته بین 25 تا 30 نفر متغییر است.

وی افزود: در مقطع ارشد 118 نفر ظرفیت داریم که به ازای هر رشته 10 تا 12 نفر می شود و در مقطع دکتری به تعداد 19 نفر به ازای هر رشته 3تا 5 نفر پذیرش می شوند.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: در مجموع ظرفیت پذیرش کل مقاطع 358 نفر می باشد که به دلیل حساسیت در پذیرش به لحاظ ظرفیت علمی داوطلب و آمادگی  قرار گرفتن در برنامه علمی پژوهشی فشرده دانشگاه به تعداد 250 نفر از ظرفیت بسنده می شود.

رییس دانشگاه رضوی بیان داشت: سال گذشته 19 مرکز در 23 واحد برای برگزاری آزمون ورودی فعالیت داشتند اما امسال 12 مرکز در 16حوزه امتحانی مشارکت داشتند که به دلیل تجمیع برخی مراکز پایین تر از حد نصاب ثبت نام که وجود حدقل 50 داوطلب بوده، در کاهش هزینه های برگزاری آزمون نیز صرفه جویی داشتیم.

وی افزود: قبلا نظرسنجی از دواطلبان در دو موضوع شناخت نسبت به دانشگاه و دیگری برگزاری آزمون، به صورت کاغذی بوده که این روش در سال های اخیر در دو مرحله به صورت سیستمی تبدیل شده تا برای دریافت گزارش دقیق تر و نیز کاهش هزینه در کاغذ و چاپ صرفه جویی شود.

حسین ثالث مؤید

جواد رستمی
ارسال نظرات