۲۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۳
کد خبر: ۷۳۸۳۸۲
نماینده ولی فقیه در کاشان ابراز کرد؛

جهاد تبیین حضرت زینب؛ عامل ماندگاری قیام امام حسین

جهاد تبیین حضرت زینب؛ عامل ماندگاری قیام امام حسین
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت: محتشم کاشانی با سرودن شعر «باز این چه شورش است که در خلق عالم است» وظیفه جهاد تبیین خود را انجام داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین حسینی صبح امروز در جمع رؤسای هیئات مذهبی کاشان، گفت: یکی از ارکان ماندگاری قیام امام حسین(ع) جهاد تبیینی است که از سوی حضرت زینب(س) انجام شد.

وی با اشاره به اینکه شاعران نیز جهاد تبیین حضرت زینب(س) را با سرودون اشعار خود ادامه دادند، افزود: رکن دیگر ماندگاری قیام امام حسین(ع) اراده الهی است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همچنین به بزرگداشت محتشم کاشانی و روز شعر آیینی در نخستین روز از ماه محرم اشاره کرد و اظهار داشت: محتشم کاشانی با سرودن شعر «باز این چه شورش است که در خلق عالم است» وظیفه جهاد تبیین خود را انجام داد.

وی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب از نهاد‌های تبیینی و خانواده‌ها گلایه دارد و می‌فرماید، در گذشته پدران و مادران معارف را به کودکان خود آموزش دادند، اما امروز این کار به درستی توسط والدین انجام نمی‌شود.

نماینده ولی فقیه در کاشان افزود: در ماه محرم مبلغان از ظرفیت قرارگاه‌های سازمان تبلیغات و سپاه استفاده کرده و نیاز‌های محله‌ها را از امامان جماعات مساجد در محله‌ها احصا کنند.

وی همچنین با اشاره به این فرمایش رهبر معظم انقلاب که دشمن امروز ایمان ما را هدف گرفته است، افزود: امیرمومنان(ع) ایمان دارای ستون صبر، یقین، عدل و جهاد است و هرکدام از آن‌ها بر چهار ستون بنا شده و در مجموع ایمان ۱۶ستون دارد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت: امیرمومنان(ع) می‌فرماید، عدل نیازمند تفکر ژرف اندیش، دانش عمیق، داوری درست و شکیبایی استوار است و اگر کسی اهل فکر باشد، فهم اش او را به علم عمیق می‌رساند و از منابع اصیل قران و اهل بیت (ع) می‌نوشد و این فرد دیگر دچار افراط و تفریط در داوری نمی‌شود.

لازم به ذکر است اول محرم به عنوان «روز ملی ادبیات آیینی و بزرگداشت محتشم کاشانی» شاعر عاشورایی برجسته کشور نام‌گذاری شده است، محتشم کاشانی شاعر پر آوازه مرثیه سرا و برجسته آئینی کشور در دوره صفویه است که مرثیه ترکیب بند عاشورایی و مشهوراین شاعر بلندآوازه «باز این چه شورش است» در مصیبت واقعه کربلا و سید و سالار شهیدان، امام حسین (ع)، در ضمیر هر ایرانی با شور و شعور حسینی غوغا می‌کند، کمال‌الدین علی محتشم کاشانی شاعر فارسی‌سرای ایرانی اوایل قرن نهم هجری و همزمان با پادشاهی شاه تهماسب صفوی در کاشان چشم به جهان گشود ودر ربیع‌الاول سال ۹۹۶ درگذشت و آرامگاه وی در خیابان محتشم کاشان است./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات