۱۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۷۳۹۲۳۰
به همت مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان؛

مدرسه تابستانه «کلام و فلسفه» برگزار می شود

مدرسه تابستانه «کلام و فلسفه» برگزار می شود
به همت مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان و آستان قدس رضوی مدرسه تابستانه طلاب در حرم مطهر رضوی ویژه طلاب و اساتید حوزه‌های علمیه سراسر کشور برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، به همت مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان و آستان قدس رضوی مدرسه تابستانه طلاب در حرم مطهر رضوی ویژه طلاب و اساتید حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بهره گیری از حدود ۵۰ نفر از اساتید و اعلام حوزه های علمیه قم و مشهد برگزار می‌شود.

این دوره‌ها از تاریخ 14 تا 26 مرداد ماه ۱۴۰۲ با حضور ۵۰۰ نفر از نخبگان و اساتید منتخب حوزه های علمیه کشور(برادران و خواهران) در دانشگاه رضوی مدرسه (میرزا جعفر) برگزار می شود.

در مدرسه کلام و فلسفه قسمت دروس ارتقایی عناوین شرح عیون اخبار الرضا، مباحث معرفت النفس فلسفی و مسائل بنیادین کلام جدید مورد بررسی قرار می گیرد.

نشست‌های علمی: امتداد فلسفه در علوم اسلامی ضرورت اجتهاد در معارف و راهکارهای رسیدن به آن، بررسی نقش نگرش فلسفی عرفانی حضرت امام در تشکیل حکومت اسلامی، قاعده الواحد از منظر فلسفه عرفان و شریعت، هویت واسطه‌ای علم کلام و الزامات، روش شناختی آن جریان شناسی و اصول نقد الحاد مدرن، رابطه واجب با صفات در کلام امام رضا علیه السلام و امکان سنجی کلام روایی در پاسخگویی به شبهات روز می باشد.

مدرسه تابستانه «کلام و فلسفه» برگزار می شود

ارسال نظرات