۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۷۳۹۵۷۰
حجت الاسلام محققی:

هدف دشمن ضربه زدن به انقلاب در انتخابات پیش رو است

هدف دشمن ضربه زدن به انقلاب در انتخابات پیش رو است
مدیرعامل خبرگزاری رسا با اشاره به اینکه هدف دشمن ضربه زدن به انقلاب در انتخابات پیش رو است، گفت: ایمان و امید دو کلید واژه راهبردی نظام را تشکیل می دهد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدمهدی محققی، مدیرعامل خبرگزاری رسا در جریان بازدید حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر، رئیس مجمع طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با اشاره به مصاف رسانه‌ه‎ای جبهه فرهنگی انقلاب با معاندان و مخالفان نظام اسلامی، اظهار داشت: امروزه دشمن تلاش می کند که باورهای دینی و ایمان مردم تضعیف شود.

وی یکی از اهداف نبرد دشمن در عرصه رسانه را تضعیف اعتقادات جامعه عنوان کرد و گفت: در آستانه محرم امسال هجمه‌های وسیعی در شبکه‌‎های ماهواره‌ای و فضای مجازی برای تشویق و تحریک مردم مخصوصا جوانان به عدم حضور در مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) صورت گرفت.

کارشناس و استاد رسانه و ارتباطات در ادامه با اشاره به راه‎‌اندازی پویش ‎هایی علیه مراسم عزاداری محرم توسط جبهه متخاصم اظهار داشت: دشمن توهین به شعائر حسینی (ع) را تبلیغ می کرد؛ ولی به یاری خدا با حضور اقشار مختلف مردم، خصوصا جوانان و بانوان در آیین‌های سوگواری محرم این نقشه دشمن، نقش بر آب شد و خود دشمن اقرار و اعتراف به شکست کرد.

حجت الاسلام محققی با اشاره به اینکه امسال پوشیدن لباس مشکی و اقامه عزای سیدالشهداء (ع)، اجر جهاد کبیر و ایستادگی در برابر دشمن را نیز داشت، تصریح کرد: حضور معنادار بانوان محجبه در هوای گرم در مراسم روز تاسوعا و عاشورای حسینی (ع) و دهه اول محرم، پیام محکمی برای دشمن بود که قصد تضعیف ایمان جامعه زنان ایران را داشت.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی اتاق فکر دشمن برای امید‎زدایی از جامعه ایرانی گفت: تلاش های رسانه‌ه‎ای دشمن تا هنگام برگزاری انتخابات امسال ادامه دارد و بنابر فرمایش امسال رهبر معظم انقلاب در حرم مطهر امام خمینی رحمه الله علیه امروز جامعه ما نیازمند ایمان و امید است.

مدیرعامل خبرگزاری رسا با اشاره به اینکه ایمان و امید دو کلید واژه راهبردی نظام را تشکیل می دهد، خاطرنشان کرد: امروزه وظیفه تبیین کنندگان و رسانه های متعهد، تعمیق ایمان و افزایش امید در جامعه است؛ زیرا دشمن برای نا امیدی مردم از آینده فعالیت زیادی دارد.

وی با اشاره به اینکه هدف دشمن ضربه زدن به انقلاب در انتخابات پیش رو است، اظهار داشت: با هوشیاری و جهاد تبیین و با تلاش هایی که مسئولین در عرصه پیشرفت های علم و فناوری و خدمت رسانی داشته اند، ان شاءالله این نقشه دشمن با شکست مواجه می شود.

مدیر عامل خبرگزاری رسا با بیان اینکه مصاف رسانه‌ای دشمن از جنبه محتوایی و قالبی به گونه ای برنامه ریزی شده است که فناوری های نوین منجر به سلطه بی منازع آمریکا در فضای مجازی شود، گفت: ایجاد شبکه ملی اطلاعات مانع از سلطه آمریکا در فضای مجازی و باعث مدیریت این فضا به نفع ارزش ها و فضایل می شود.

وی در ادامه افزود: در صورت سیاست‌گذاری صحیح و تحقق شبکه ملی اطلاعات، تهدیدها به فرصت تبدیل می شود، اگرچه پیشرفت های خوبی در زمینه فناوری اطلاعات صورت گرفته است که جای خوشحالی دارد، ولی در زمینه تولید محتوا با نواقص و کاستی‎‌‌‌هایی روبه‌‏رو هستیم.

حجت الاسلام محققی با انتقاد از کوتاهی برخی سازمان ها و ارگان های فرهنگی و مسئولان و برنامه‌ریزان در خصوص غفلت از تولید محتوای فاخر و اسلامی در شبکه ملی اطلاعات گفت: گام موثری برای تولید محتوا در شبکه ملی اطلاعات برداشته نشده است. امیدواریم که مسئولان و متولیان امر برای تقویت مجموعه هایی که در عرصه تقویت ایمان و امید مردم تلاش می کنند، حمایت لازم را داشته باشند.

وی مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم را یک مجموعه ارزشمند، پرافتخار و تحرک‌زا برای حوزه های علیمه خواند و ابراز کرد: در دوره اخیر، اقدامات مناسبی برای تحقق اهداف این مجمع از جمله تحرک انقلابی، راه اندازی مجامع استانی، دیدار با علما، رفع معضلات و تفقد از خانواده های معمرین صورت گرفته است.

مدیر عامل خبرگزاری رسا اهتمام به حل مشکلات طلاب، گوش شنوا داشتن و ارتباطات موثر با طلاب را از دیگر ویژگی های مجمع نمایندگان طلاب عنوان کرد و گفت: این کارها نوید بخش تحرک و اقدامات انقلابی است که ان شاءالله با عمق بخشی به این اقدامات و حرکت انقلابی معقول و متین و به نمایش گذاشتن الگوی صحیح و منطقی مطالبه‌گری انقلابی، شاهد اقدامات مؤثرتری خواهیم بود.

ارسال نظرات