۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۳
کد خبر: ۷۳۹۸۵۱
استاد حوزه با اشاره به اذعان دشمنان بر موفقیت ایران در عرصه سیاست خارجی:

دیپلماسی انقلابی راهگشای کشور در عرصه بین‌الملل است

دیپلماسی انقلابی راهگشای کشور در عرصه بین‌الملل است
حجت‌الاسلام ملک‌زاده حرکت سیاست خارجی دولت سیزدهم را بر مبنای دیپلماسی انقلابی ارزیابی کرد و گفت: دیپلماسی انقلابی راهگشای کشور در عرصه‌های مختلف است.

حجت الاسلام محمد ملک‌زاده عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، درباره آزادی پول‌های بلوکه شده ایران گفت: سیاست خارجی دولت سیزدهم از ابتدا بر خلاف دولت گذشته بود که بر مبنای انفعال و وادادگی عمل می‌کرد؛ سیاست خارجی دولت آیت‌الله رئیسی مقتدرانه است و همین انتظار را داریم که در برابر زورگویی‌های نظام سلطه از طریق چنین سیاست‌هایی بایستد؛ رهبر معظم انقلاب هم فرموده‌اند «وادادگی و عقب‌نشینی در برابر دشمن دروازه همه آسیب‌هایی است که به یک کشور وارد می‌شود».

وی ادامه داد: متأسفانه دولت قبل با وادادگی و انفعال در تصوری اشتباه فکر می‌کرد اگر ما در برابر اخم‌های نظام سلطه بویژه آمریکا خشونت به خرج ندهیم، بایستیم و سازش کنیم، می‌توانیم بهتر کار کنیم؛ اما تجربه نشان داد که هر چه این‌ها عقب‌نشینی کردند باز آن‌ها بر منافع و مصالح ملی کشور ضربه‌های بیشتری می‌زدند.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی سیاست خارجه دولت سیزدهم را در میدان و دیپلماسی با قدرت توصیف کرد و ابراز داشت: این قدرت دشمن را به عقب‌نشینی وادار می‌کند و بر خلاف دیدگاه آقای ظریف که میدان و دیپلماسی دو نقطه مقابل هم هستند، در دولت سیزدهم ثابت شد این‌ها مکلمل هم هستند.

حجت‌الاسلام ملک‌زاده درباره بازتاب ثمرات قدرت دیپلماسی دولت سیزدهم مانند آزاد شدن پول‌های بلوکه شده ایران گفت: تمام تحلیل‌گران رسانه‌های دشمنان بهت‌زده هستند و در این تحیر مانده‌اند که چطور جمهوری اسلامی توانسته است اینقدر مقتدر سیاست خارجه خود را پیش برد؟

وی افزود: بسیاری از کارشناسان دشمن نظام مقدس جمهوری اسلامی اعتراف می‌کنند که دیپلماسی دولت سیزدهم موفق عمل کرده و توانسته است که علیرغم همه دشمنی‌ها منافع کشور و منافع ملی را خوب به دست آورد؛ این مؤید دیگری است که ما هیچ گاه نباید در برابر دشمن و اخم‌های دشمن دچار انفعال شویم و عقب‌نشینی کنیم و هر گاه مقتدرانه عمل کردیم دشمن وادار به عقب‌نشینی شده است.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی راهکار حل مسائل این چنین که پول‌های ایران در موارد دیگر بلوکه نشود اظهار داشت: رهبران انقلاب اسلامی از ابتدای انقلاب بارها تأکید کرده‌اند، در برابر دشمن دچار انفعال نشوید؛ نظریه‌پردازان غربی هم اعتراف دارند که این سیاست در مقابل آمریکا و نظام سلطه باعث می‌شود فشار بر کشورهای دیگر کم شود؛ دیپلماسی انقلابی راهگشای ما در همه زمینه‌ها است.

ارسال نظرات