۱۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۷۴۱۴۷۶
نویسنده حوزه شهدا و دفاع مقدس در گفت‌وگو با رسا خبر داد؛

تدوین کتاب زندگینامه طلبه شهید مدافع حرم «فرهاد طالبی»

تدوین کتاب زندگینامه طلبه شهید مدافع حرم «فرهاد طالبی»
موسوی از تدوین کتاب طلبه شهید مدافع حرم فرهاد طالبی خبر داد و گفت: تبیین سیره شهدا بهترین راه مقابله با تبلیغات منحرف کننده دشمن است.

به مناسب سالروز شهادت طلبه شهید مدافع حرم فرهاد طالبی، خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، با تدوینگر کتاب زندگینامه این شهید گفت و گو کرد.

سید عیسی موسوی از در دست تدوین بودن کتاب زندگینامه طلبه شهید مدافع حرم فرهاد طالبی خبرداد و گفت: مدت ها به دنبال این بودم که بتوانم کتاب شهید طالبی را به رشته تحریر درآورم اما هیچ آشنایی با خانواده این شهید نداشتم تا اینکه امام جماعت مسجدی که همیشه برای نماز می رفتم به من پیشنهاد داد که کتاب شهید طالبی را بنویسم و من را به خانواده ایشان معرفی کرد و این با عنایت خود شهید اتفاق افتاد.

وی افزود: ذهنیت من این بود که خانواده ایشان ثروتمند هستند و خانه آنها باید مجلل و پر رفت و آمد باشد اما به محض ورود با یک خانه روستایی و فقیرانه مواجه شدم و خانواده ای که همیشه با فقر و محرومیت دست و پنجه نرم کرده بود ولی در دینداری و تربیت فرزندان صالح سرآمد بودند.

موسوی ادامه داد: این شهید از ابتدای کودکی خوش ذوق و با استعداد بود و در مدرسه نمرات عالی کسب می نمود و ایشان علیرغم اینکه فیزیک هسته ای قبول شد اما مسیر زندگی اش را تغییر داد و وارد حوزه علمیه شد. در دوران طلبگی به بسیج می پیوندد و از گردان 102 لشکر 19 فجر فارس به سوریه اعزام می شود و در نهایت با تله انفجاری به شهادت می رسد.

این نویسنده به ویژگی های اخلاقی طلبه شهید مدافع حرم اشاره کرد و گفت: در دوران حضورش در جبهه سوریه با حسن اخلاق و تواضع و فروتنی خود ، همرزمانش را مجذوب ساخت و دائم در حال خدمت و تلاش برای آسایش یارانش بود. در عین حال از رشد معنوی هم غلفت نداشت و به تایید دوستانش مخفیانه در دل شب به عبادت و راز و نیاز می پرداخت.

موسوی اظهار داشت: برکات وجود شهید همچنان ادامه دارد و نوجوانانی که توسط این شهید در دوران حضورش در مساجد پرورش یافته اند امروز گروه جهادی بنام مبارک شهید فرهاد طالبی راه اندازی کرده و مشغول خدمت رسانی هستند و باید بدانیم که سیره این شهید برای جذب جوانان می توانند الگوی بسیار ارزشمندی باشد.

این نویسنده حوزه شهدا و دفاع مقدس به ضرورت نشر سیره شهدا در فضای امروز اشاره و اذعان کرد: زندگی این طلبه شهید می تواند الگوی بزرگی برای جوانان باشد که بدانند این شهید با وجود فقر و کم برخورداری از امکانات مادی توانست به پای آرمان های انقلاب و شهدا و امام و رهبری ایستادگی کند و در نهایت به فیض شهادت نائل آید.

وی تاکید کرد: با توجه به ابزارهای مختلف رسانه ای و تبلیغات دشمن برای انحراف جوانان ما، تبیین سیره شهدا می تواند بهترین راه مقابله باشد.

ارسال نظرات