۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۱
کد خبر: ۷۴۲۸۸۶
نماینده ولی فقیه در کرمانشاه تأکید کرد؛

ضرورت تلاش در راستای ترویج فرهنگ «وقف»

ضرورت تلاش در راستای ترویج فرهنگ «وقف»
کرمانشاه ـ آیت الله علما گفت: وقف، مدیریت اسلامی و الهی است و بر اساس سخنان بزرگان دین صدقه‌ای جاریه‌ است که آثار اجتماعی و اقتصادی آن در نبود شخص واقف نیز استمرار دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت‌الله مصطفی علما امروز در دیدار با مدیرکل اداره کل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه و نیز متولیان بقاع متبرکه و کارکنان اداره کل اوقاف و امور خیریه این استان در سخنانی اظهار داشت: وقف، مدیریت اسلامی و الهی است و بر اساس سخنان بزرگان دین اسلام صدقه‌ای جاریه‌ است که آثار اجتماعی و اقتصادی آن در نبود شخص واقف نیز استمرار دارد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه افزود: اگر همه مردم در جامعه زکات، خمس و سهم امام را پرداخت کنند در جامعه فقیر نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه دین مبین اسلام از همان ابتدای زندگی بشریت به فکر ضعفا و فقرا بوده است، گفت: واقفان نیز برای آرامش و آسایش مردم در گذشته فعالیت‌های عام‌المنفعه‌ای انجام داده‌اند و در همین کرمانشاه، کاروانسراهایی برای استراحت مسافران و زائران از محل امور خیریه ساخته شده‌اند.

آیت‌الله علما با اشاره به جایگاه وقف در زندگی مسلمانان، تصریح کرد: وقف از گذشتگان به یادگار مانده و امروز باید برای ترویج آن در جامعه تلاش کنیم.

وی به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه باید از طریق تشویق مردم به وقف و اجرای صحیح آن، حق واقف در مورد موقوفه را بیش از پیش در جامعه ترویج دهیم، اشاره کرد.

آیت‌الله علما خاطرنشان کرد: مسئولیت داریم که از موقوفات به خوبی نگهداری و حفاظت کنیم./1400/

ارسال نظرات