۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۲
کد خبر: ۷۴۳۲۰۶
آیت‌الله کعبی تبیین کرد؛

طوفان الاقصی؛ مقدمه ای برای شکست کامل رژیم صهیونیستی

طوفان الاقصی؛ مقدمه ای برای شکست کامل رژیم صهیونیستی
عضو مجلس خبرگان رهبری عملیات فلسطینیان علیه رژیم صهیونیستی را مقدمه‌ای برای شکست کامل این رژیم عنوان کرد و گفت: وحدت الساحات یعنی اینکه همه جبهه مقاومت برای کمک به فلسطینیان در آمادگی کامل است.

آیت‌الله عباس کعبی عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا درباره عملیات طوفان الاقصی فلسطین که صبح امروز آغاز شد گفت: فلسطینی‌ها در این عملیات بیش از 35 اسرائیلی را به اسارت گرفتند و مسئولان رژیم صهیونیستی تلفات خود را بسیار سنگین اعلام کردند؛ رسانه‌های صهیونیستی از کشته و زخمی شدن هشتاد نفر خبر دادند و رئیس شورای منطقه‌ای بسیار مهم از رژیم صهیونیستی، در درگیری با نیروهای فلسطینی کشته شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری این عملیات را بی‌نظیر توصیف کرد و ابراز داشت: این اولین عملیات و تاریخی بود؛ در این عملیات هجومی بیش از هفت شهرک صهیونیست به تصرف فلسطینیان در آمد و مردم غزه، دیوار مرزی با رژیم صهیونیستی را با بولدوزر هموار کردند؛ حماس و کتائب گردان‌های مقاومت قسام، آغازگر این عملیات هجومی تاریخی و بی‌نظیر بودند که دستاوردهای بسیار زیادی داشت.

وی یکی از دستاوردهای مهم این عملیات را دگرگون شدن قواعد برد و تغییر موضع از دفاعی به هجومی توصیف کرد و گفت: شکست سنگین و غافل‌گیری بی‌نظیر رژیم صهیونیستی در این عملیات از لحاظ امنیتی، اطلاعاتی و نظامی بی‌نظیر بود؛ از سویی گردان‌های مقاومت فلسطینی ثابت کردند در آمادگی کامل هستند.

آیت‌الله کعبی به اصطلاح «وحدت الساحات» که به وسیله مهاجمان فلسطینی به کار برده شده است اشاره کرد و اظهار داشت: منظور از این اصطلاح مشارکت همه گردان‌های مقاومت اعم از جهاد اسلامی، حماس و دیگر نیروهای مقاومت در این عملیات است؛ در این مشارکت، تمام جبهه مقاومت در لبنان، سوریه، عراق، یمن و کل منطقه با دقت تحولات را دنبال می‌کنند و آماده مشارکت هستند.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: ملت فلسطین ثابت کرد که به صورت یکپارچه در کنار مقاومت هستند و عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی در کشورهای منطقه، مجبور به شکستی سنگین است؛ این عملیات یک پاسخ میدانی قاطع به شکست این عادی‌سازی است.

وی عملیات طوفان الاقصی را دارای قابلیت تکرار با قدرت ابداع و خلاقیت راهبردی و میدانی توصیف کرد و گفت: این عملیات قابل گسترش تا آزادی کامل فلسطین و تحقق پیروزی کامل در سایه لطف و امداد الهی است؛ امروز روز تاریخی بی‌نظیری در تاریخ فلسطین است که ما به سهم خودمان این پیروزی را به ملت فلسطین، گردان‌های مقاومت قسام و همه مقاومت فلسطین تبریک می‌گوییم و اعلام می‌کنیم که ما در کنار همه نیروهای مقاومت فلسطین هستیم.

آیت‌الله کعبی ادامه داد: نشانه‌های زوال رژیم صهیونیستی پدیدار شده است؛ نشانه‌های آن در این عملیات تاریخی روشن شد و این یک پاسخ قاطع بر جنایت‌های بی‌شمار رژیم صهیونیستی و تجاوزهای آن به سرزمین قدس، عرض، آبرو، ناموس و کشتارهایی است که در اراضی اشغالی انجام می‌دادند.

عضو مجلس خبرگان رهبری به تشکر سران مقاومت فلسطین از جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: این پیروزیهای بی‌نظیر در سایه حمایت انقلاب اسلامی و کارهای بلندی است که شهید حاج قاسم سلیمانی برای مسلح کردن مقاومت انجام داد؛ حائز اهمیت است که همه مقاومت باید با هوشمندی در میدان حاضر باشند؛ ملت ایران نیز شاد و خوشحال و پشتیبان ملت فلسطین است و در کنار ملت فلسطین همه ملت ایران ایستاده است.

وی پیش‌بینی کرد: رژیم صهیونیستی علیرغم تهدیدها و جنایت‌هایی که به منظور قدرتنمایی بعد از عملیات طوفان الاقصی انجام داد و 25 شهید را به فلسطین تحمیل کرد، قدرت استمرار این حرکت را ندارد و به زودی درخواست آتش بس خواهند داد؛ این پیروزی در تاریخ ملت فلسطین ثبت می‌شود و آغازی برای عملیات‌های بزرگ‌تر و هجرت معکوس صهیونیست‌ها و آزادی کامل فلسطین است که در همین سال‌ها اتفاق خواهد افتاد.

آیت‌الله کعبی با تکیه به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه کشورهای عربی در عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی بر اسب بازنده شرط نبندند گفت: این یک سخن واقعی است؛ کسی که ارزیابی میدانی از جبهه مقاومت و رژیم پوشالی صهیونیستی داشته باشد به قطع به این جمع بندی می‌رسد که رژیم صهیونیستی اسبی بازنده است و نباید روی آن شرط ببندد؛ کشورهای عربی هم نمی‌توانند از فلسطین حمایت زبانی داشته باشند بلکه باید مرزبندی خود با رژیم صهیونیستی را به روشنی نشان دهند.

عضو هیات رئیس مجلس خبرگان رهبری بر لزوم آمادگی همیشگی و صددرصدی جبهه مقاومت تأکید و ابراز کرد: جبهه مقاومت باید در مقاومت فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، امنیتی، رسانه‌ای، مردمی و جنگ روایت با دشمن در آمادگی همیشگی و جلودار باشد؛ این آمادگی راه را برای پیروزی‌های بزرگتر دفاعی و نظامی جبهه مقاومت هموار می‌کند.

ارسال نظرات