۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۰
کد خبر: ۷۴۳۵۵۵

همایش «علامه ذوالفنون» در نکوداشت علامه حسن‌زاده آملی برگزار شد

همایش «علامه ذوالفنون» در نکوداشت علامه حسن‌زاده آملی برگزار شد
در همایش علامه ذوالفنون، وجوه مختلف علامه حسن‌زاده آملی توسط شاگردان و بستگان وی تبیین شد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، همایش «علامه ذوالفنون؛ گرامیداشت علامه حسن‌زاده آملی» در سالن همایش‌های غدیر دفتر تیلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با حضور شاگردان علما، روحانیون و حوزویان برگزار شد.

این همایش با خیر مقدم سیدسعیدرضا منتظری سرپرست بنیاد ملی نخبگان قم آغاز شد.

در ادامه نیز آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری به سخنرانی پرداخت و طی سخنانی از لزوم بررسی دلایل موفقیت افرادی مانند علامه حسن‌زاده آملی جهت الگوگیری طالبان علم گفت.

وی بهره گیری از فرصت ها را در کنار توفیق الهی رمز موفقیت علامه حسن‌زاده آملی دانست.

آیت الله حسن رمضانی از شاگردان علامه حسن‌زاده آملی اشاره به سخنان آیت الله حسینی بوشهری داشت و نکته مغفول آن را، اخلاص علامه حسن‌زاده معرفی کرد.

وی اخلاص را علت اصلی موفقیت علامه حسن‌زاده ارزیابی کرد.

در این همایش سه کتاب رونمایی شد: «حدیث سهر» نوشته آیت الله رمضانی در ذکر خاطراتی از عارفان، «دیروز دانش» نوشته غلامعلی حداد عادل که حاوی ۱۴ مقاله در تاریخ علم است و همچنین کتاب «در ثنای آفتاب حسن» در تکریم قلم علامه حسن‌زاده آملی

دهقانی فیروزآبادی معاون علمی رییس جمهوری نیز پیامی به این همایش ارسال کرد و از ضرورت تکریم بزرگانی مانند علامه حسن‌زاده سخن گفت.

حجت الاسلام والمسلمین سیدیدالله یزدان پناه با تبیین روش فلاسفه اسلامی در بهره گیری از شهود در کنار بحث علمی و عقلی آیت الله حسن زاده آملی را از بهترین حکمای اسلامی در به کارگیری این روش دانست.

باقر لاریجانی داماد علامه نیز در این همایش به ذکر خاطراتی در ویژگی های آن مرحوم پرداخت.

علمی ترین قسمت این همایش نیز ارائه یکی از مقالات ارسال شده به دبیرخانه همایش بود که به وجهه علمی علامه حسن‌زاده آملی در علم نجوم و تعیین قبله پرداخت.

ارسال نظرات