۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۶
کد خبر: ۷۴۴۳۷۷
مدیر مؤسسه اندیشه کوثر مطرح کرد؛

بی‌مهری نهاد‌های دولتی به خانواده‌های پر جمعیت

بی‌مهری نهاد‌های دولتی به خانواده‌های پر جمعیت
حجت‌الاسلام وافی با اشاره به اینکه دولت نسبت به خانواده‌های پرجمعیت بی‌توجهی و ناملایماتی دارد، گفت: برخی قوانین از رشد جمعیت جلوگیری می کنند.

اشاره: فرزندآوری برای بقای نسل و جلوگیری از کاهشِ جمعیت مسلمانان، از گذشته تاکنون از مسائل مورد توجه عالمان دینی دنیای اسلام بوده است؛  با ترویج سبک زندگی اسلامی و تقویت این باور که تولید نسل دستور خدای متعال و سنّت پیامبر اسلام است و وجوب آن تابع شرایط خاصی نیست می توان افراد جامعه را به امر فرزندآوری تشویق کرد و باید با برنامه ریزی های متعدد جمعیت کشور را افزایش داده در غیر این صورت کشور در آینده با معضل جمعیتی روبرو خواهد شد.

در همین راستا خبرنگار  گروه جمعیت و تعالی خانواده خبرگزاری رسا، گفت‌وگویی با حجت‌الاسلام وافی مدیر مؤسسه اندیشه کوثر انجام داده است که در ادامه می خوانیم:

هیچ نهادی یه خانواده های پرجمعیت کمک نکرده است

رسا ـ باتوجه‌به مشکلات اقتصادی موجود در بین خانواده‌ها چگونه هزینه‌های فرزندانتان را تأمین می‌کنید و آیا از طرف دولت حمایت ویژه‌ای از خانواده شما می‌شود؟

کسانی که در جامعه زندگی می‌کنند با تمام وجود احساس کرده‌اند که نزدیک ده سال است مردم کشور ما زیر بار مشکلات اقتصادی کمرشان خم شده است و بنده به‌عنوان فردی از این جامعه که فرزند بیشتری دارم ادعا دارم هیچ ارگان دولتی و غیردولتی حداقل در دوسال اخیر حتی یک ریال به خانواده‌های پرجمعیت کمک نکرده است و اگر کسی خلاف این ادعا را ثابت کرد بنده به او جایزه می‌دهم.

مسئولین به خانواده‌های پرجمعیت شود توجهی ندارند

باید توجه کرد که کمک به خانواده‌های پرجمعیت غیر از اجرای قانون حمایت از جوانی جمعیت مرتبط با فرزندآوری است؛ این عدم توجه مسئولین نسبت به خانواده‌های پرجمعیت آسیبی از طرف تصمیم‌سازان و نصمیم گیران دولتی است و توجه لازمی که باید به خانواده‌های پرجمعیت شود را ما از طرف مسئولین نمی‌بینیم.

اگر خانواده‌های پر جمعیت و به تعبیر بنده خانواده‌های خوش جمعیت مورد حمایت دولت و قرار نگیرند، الگو بودن آنها برای خانوادها در جامعه کم‌رنگ می‌شود و بسیاری از خانواده‌های جامعه انگیزه لازم برای آوردن فرزند بیشتر از دست می‌دهند.

رسا ـ آیا از مطالبی که در شبکه‌های اجتماعی در مورد شما گفته می‌شود اطلاع دارید؟ و چه پاسخی نسبت به این مطالب دارید؟

یکی از شایعاتی که در فضای مجازی مطرح می‌شود این است که بنده چند همسر دارم و بنده در جواب اعلام می‌کنم که به لطف خداوند متعال خانواده ما چهارده فرزند و یک همسر همراه دارد که در تمام مشکلات زندگی کنار هم بوده‌ایم.

//

یک شایعه دیگر این است که خانواده ما از ارگان های مختلفی پول می‌گیرد که بنده با صراحت اعلام می‌کنم که اگر یک ارگان دولتی و یا غیردولتی اثبات کند که تا کنون به‌اندازه یک ریال به خانواده ما کمک کرده است اجازه دارد که در همه خبرگزاری‌ها منتشر کند و به او جایزه خواهم داد.

شایعه دیگر در فضای مجازی این است که می‌گوید فرزندان خانواده آقای وافی راضی به این تعداد از فرزندان نیستند که به نظر من برای پاسخ به این شبهه باید خبرنگاران از فرزندان من این سوال را بپرسند و قطعاً در جواب خواهند شنید که آنها در کمال رضایت و در عین سختی‌های که در هر خانواده‌ای وجود و البته شیرینی‌های که صدها برابر آن سختی‌ها است از این تعداد فرزند خوش‌حال هستند.

حقد و کینه دشمنان از افزایش جمعیت مسلمان

لازم است یادآور شود که بعضی از مطالب از طرف رسانه‌های خارجی و دشمنان اسلام مطرح می‌شود؛ زیرا آنها چشم دیدن زیادشدن جمعیت مسلمان را ندارند و این مطالب آنها ناشی از حقد و کینه آنها نسبت به مسلمانان و مخصوصاً شیعیان است.

رسا ـ لطفاً برخی از مشکلات خانواده‌های پرجمعیت را بیان کنید؟

دولت نسبت به خانواده‌های پرجمعیت بی‌توجهی و ناملایماتی دارد که بنده نمی‌خواهم در این فرصت به آنها بپردازم؛ اما همه می‌دانند که خانواده‌های پرجمعیت هزینه بیشتری دارند و برای مصرف آب، برق و گاز هزینه‌های بیشتری را پرداخت می‌کنند به دلیل اینکه این هزینه‌ها به‌صورت تصاعدی افزایش می‌یابد؛ بنده این قانون را ناعادلانه و به ضرر خانواده‌های پرجمعیت می‌دانم.

//

خانواده‌های پرجمعیت نمی‌توانند فرزند چهارم را سوار ماشین کنند؛ زیرا طبق قانون بیشتر از پنج نفر نباید در ماشین باشد و در صورت اضافه‌شدن یک نفر خانواده‌ها جریمه می‌شوند که به نظر بنده این قانون ضد قانون حمایت از جمعیت است.

رسا ـ چگونه می‌توانید که به تربیت فرزندان بپردازید؟

تربیت فرزند رزق معنوی است و تربیت در خانواده‌های چندفرزندی بسیار و بسیار از خانواده‌های تک‌فرزندی راحت‌تر است؛ تربیت فرزند محیطی است و بنده باتوجه‌به اینکه در حدود 14 سال در زمینه تربیت فرزند فعالیت داشته‌ام معتقدم که تربیت فرزند محیطی است؛ اگر محیط خانواده محیط سالم باشد و فرزند اول خوب تربیت شوند به‌صورت خودکار فرزندان دیگر به‌خوبی تربیت می‌شوند.

باید توجه شود که اصولاً در خانواده‌های پرجمعیت فرزندان دو پدر و دو مادر دارند و اگر دعوایی بین فرزندان رخ دهد فرزندان بزرگ‌تر وارد می‌شوند و لازم نیست که پدر و مادر دخالت کنند، اعتقاد بنده این است که در خانواده‌های پرجمعیت رقابت بیشتر بین فرزندان و بازی‌های بین آنها کمتر فرزندان به مشغول فضای مجازی هستند و بهتر تربیت می‌شوند.

اکثر فرهیختگان در خانواده های پرجمعیت‌ بوده اند

کتابی با عنوان فرهیختگان استان مرکزی مطالعه کردم و در این کتاب مشاهده کردم که تمام کسانی که در این استان فرهیخته شدند همه از خانواده‌های پرجمعیت بوده‌اند و یکی از افراد فرهیخته استان مرکزی پرفسور حسابی بوده است؛ به لطف خداوند متعال همه فرزندان بنده خوب و متدین هستند و شش نفر از فرزندان بنده طلبه هستند.

رسا ـ آیا مشکلات اقتصادی در زندگی شما وجود ندارد؟

بعضی از روزی‌ها در دین اسلام «من حیث لایحتسب» است و از جای که فکر نمی‌کنید می‌رسد و متأسفانه به این رزق در جامعه کمتر توجه می‌شود؛ خداوند متعال از جای که باور ندارند رزق‌وروزی خانواده‌ها را می‌رساند که این روزی در سایه توکل و اعتماد به خداوند متعال می‌رسد.

به اعتقاد بنده هر چه تعداد فرزند بیشتر باشد رزق و برکتی بیشتری به خانواده‌ها می‌رسد؛ خیلی از پول‌داران جامعه که درآمد زیادی دارند، با اینکه یک فرزند دارند از عهده مخارج زندگی بر نمی‌آیند؛ ولی خانواده‌های هستند که با حقوق کم زندگی آبرومندانه‌ای دارند و در زندگی از لحاظ معیشتی کم نمی‌آورند و همیشه شاکر هستند.

//

خانواده‌های متوسط به پایین که در دهک‌های یک تا سه قرار دارند در کشور ما فرزند بیشتری را دارند و بنده با اینکه چهارده فرزند دارم و بیش از بیست سال مستأجر بودیم، هر زمان که خداوند متعال فرزندی به ما عنایت می‌کرد مساحت خانه ما ده الی پانزده متر افزایش پیدا می‌کرد و اکنون در یک‌خانه 169 متری زندگی می‌کنیم.

تاکنون از هیچ بانکی وام نگرفته‌ام!

اگر مشکل اقتصادی را مساوی با نیازمندی بدانید، خانواده ما تاکنون نیازمند به دیگران نشده و با صراحت می‌گویم که خانواده ما تاکنون از هیچ بانکی وام دریافت نکرده است و اگر کسی ثابت کرد که ما از بانک وام‌گرفته‌ایم می‌تواند اعلام کند.

اعتقاد ما برخلاف بعضی از مردم است، عده‌ای از مردم می‌گویند که به دلیل گرفتاری وام می‌گیریم؛ ولی ما در پاسخ می‌گوییم که به دلیل اینکه وام‌گرفته‌اید گرفتار شده‌اید یا به دلیل این که صدقه نمی‌دهید فقیر شده‌اید؛ در اسلام توصیه‌های برای افزایش رزق‌وروزی وجود دارد؛ مانند داشتن سال خمسی که با عمل‌کردن به این توصیه‌ها برکت زندگی بیشتر می‌شود.

ارسال نظرات