۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۷
کد خبر: ۷۴۵۳۶۰

استقبال رسمی امامعلی رحمان از آیت الله رئیسی در قصر ملت تاجیکستان

استقبال رسمی امامعلی رحمان از آیت الله رئیسی در قصر ملت تاجیکستان
رئیس جمهور تاجیکستان در محل قصر ملت دوشنبه به صورت رسمی از دکتر رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران استقبال کرد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، امامعلی رحمان رئیس جمهور تاجیکستان در محل قصر ملت دوشنبه به صورت رسمی از دکتر سید ابراهیم رئیسی که در رأس هیئت عالیرتبه اقتصادی و سیاسی به این کشور سفر کرده است، استقبال کرد.

در مراسم استقبال رسمی، پس از گرفتن عکس یادگاری روسای جمهور ایران و تاجیکستان، اعضای هیئت‌های عالیرتبه دو کشور به یکدیگر معرفی شدند.

بلافاصله پس از برگزاری مراسم استقبال از دکتر رئیسی از سوی رئیس جمهور تاجیکستان، ملاقات خصوصی روسای جمهور در قصر ملت برگزار خواهد شد.

استقبال رسمی امامعلی رحمان از آیت الله رئیسی در قصر ملت تاجیکستان

18 سند همکاری و یک بیانیه مشترک میان ایران و تاجیکستان به امضا رسید

در ادامه روسای جمهور و مقامات عالیرتبه ایران و تاجیکستان یک بیانیه مشترک و 18 سند و تفاهمنامه همکاری امضا کردند.

در مراسم امضای اسناد همکاری میان جمهوری اسلامی ایران و تاجیکستان، دکتر سید ابراهیم رئیسی و امامعلی رحمان بیانیه مشترک تعمیق روابط راهبردی و بلندمدت دوجانبه را به امضا رساندند.

همچنین مقامات عالی‌رتبه ایران و تاجیکستان در حضور روسای جمهور 18 سند و تفاهمنامه همکاری امضا کردند.

یادداشت تفاهم نقشه راه همکاری‌های تجاری و اقتصادی بلندمدت برای سال‌های 2023 تا 2030، لغو رویداد، مبارزه با قاچاق مواد مخدر، حمل و نقل و ترانزیت، مدیریت بحران، ایجاد منطقه آزاد مشترک، فرهنگ و هنر، آموزش عالی، تحقیقات فناوری و نوآوری، خدمات پستی، امور ورزشی و خواهر خواندگی میان شهرهای یزد و خجند تاجیکستان از جمله اسناد و تفاهم‌نامه‌های همکاری میان جمهوری اسلامی ایران و تاجیکستان بود که توسط مقامات دو کشور به امضا رسید.

این اسناد همکاری میان وزرای امور خارجه، نیرو و فرهنگ و ارشاد جمهوری اسلامی ایران با وزرای فرهنگ، رشد اقتصاد، معارف، نقلیات و صناعت تاجیکستان امضا شد.

میثم صدیقیان
ارسال نظرات