۰۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۶
کد خبر: ۷۴۶۴۰۹
مدیر حوزه علمیه فارس در همایش سیره نبوی در طب مطرح کرد؛

لزوم بهره گیری از سیره پیامبر اکرم در نهادینه سازی سلامت معنوی در جامعه

لزوم بهره گیری از سیره پیامبر اکرم در نهادینه سازی سلامت معنوی در جامعه
حجت الاسلام والمسلمین محمودی مدیر حوزه علمیه فارس و رئیس همایش سیره نبوی در طب گفت : وجود مبارک رسول اکرم (ص) در همه ابعاد زندگی بشری، اسوه و الگو می باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، حجت الاسلام والمسلمین  عبدالرضا محمودی مدیر حوزه علمیه فارس و رئیس همایش سیره نبوی در طب در اختتامیه ششمین همایش بین المللی سیره نبوی در طب گفت: وجود مبارک رسول اکرم (ص) در همه ابعاد زندگی بشری، اسوه و الگو می باشند و استفاده از سیره نبوی در طب نیز بسیار در امر تشخیص و درمان تاثیرگذار است.

وی با بیان اینکه سلامت معنوی یکی از ابزار زندگی در دنیا است، افزود: باید دین را در گفت و گو سرلوحه قرار دهیم و برای زیبا زیستن و سلامت در دنیا، زندگی فردی و اجتماعی خود را در راستای بهره گیری از سیره نبوی تنظیم کرد.

مدیر حوزه علمیه فارس اظهار داشت: یکی از رسالت های دین در بخش تشخیص بیماری ها و درمان بیماران است که باید به آن توجه بیشتری کرد یعنی انسان را همان گونه که هست باید بشناسیم تا در تشخیص و درمان موفق باشیم.

وی اضافه کرد: ضرورت دارد در کنار سلامت جسم، به جوهره و گوهره انسان یعنی روان و نفس انسان نیز توجه بیشتری شود.

رئیس همایش بین المللی سیره نبوی در طب خاطرنشان کرد: همایش بین المللی سیره نبوی در طب که با همکاری حوزه علمیه فارس و دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شد می تواند طلیعه مبارکی در عرصه پزشکی، تشخیص و درمان باشد.

 وی در پایان یادآور شد: نتیجه و تاثیر گذاری همایش های پیشین سیره نبوی در طب در بخش های مختلف علوم پایه و بالینی در جهت عنایت به سلامت معنوی بوده است.

ارسال نظرات