۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۸
کد خبر: ۷۴۶۵۸۵

کمک ۳ میلیارد ریالی خادمیاران رضوی شهرستان آران و بیدگل به نیازمندان

کمک ۳ میلیارد ریالی خادمیاران رضوی شهرستان آران و بیدگل به نیازمندان
اصفهان – دبیر کانون‌های خدمت رضوی در شهرستان آران و بیدگل از کمک بیش از سه میلیارد به نیازمندان این شهرستان در آبان ماه امسال خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، عباس آذرباد صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: کانون‌های خدمت رضوی در شهرستان آران و بیدگل در آبان ماه امسال سه میلیارد و ۷۵۴ میلیون و ۸۷۳ هزار و ۵۰۰ ریال برای محرومیت‌زدایی و گره‌گشایی هزینه کردند.

وی افزود: از این مبلغ ۲ میلیارد و ۳۴۹ میلیون و ۹۸۰ هزار ریال کمک نقدی خیران، یک میلیارد و ۳۱۲ میلیون و ۸۹۳ هزار ریال کمک نقدی خادمیاران و ۹۲ میلیون ریال آن هزینه غیر نقدی بوده است.

آذرباد یادآور شد: کمک‌های نقدی و غیر نقدی برای اجرای مصادیق برنامه‌های گروهی کانون محله‌ای، پرداخت وام و کمک نقدی، طرح آقا حساب کردند، سلامت و درمان، تعمیر و تجهیز وسایل یا منازل خانواده‌های محروم، تهیه بسته‌های ارزاق، توزیع غذای گرم و اطعام، عقیقه و قربانی، تهیه جهیزیه و لوازم منزل، سایر فعالیت‌های محرومیت‌زدایی، جلسه ماهیانه کانو‌های عمومی وتخصصی، عرصه‌های تخصصی تبلیغ دینی، وقف ونذر، بانوان وخانواده، تعلیم و تربیت، قرآن، سلامت، کتاب وکتابخوانی، زیارت، مشاوره و مددکاری، جوانان و نوجوانان رضوی، خبر و فضای مجازی و سایر عرصه‌های تخصصی جذب و هزینه شده است.

به گفته وی کمک‌های نقدی و غیر نقدی خادمیاران و یاوران کانون‌ها در آبان ماه در قالب ۳۱۱ مصداق ثبت شده در سامانه و ۷۰۹ فعالیت با هزار و ۹۱۱ ساعت جمع آوری شده است.

دبیرکانون‌های خدمت رضوی آران و بیدگل ادامه داد: این فعالیت‌ها با مشارکت ۱۴۳ نفر خادمیار فعال، ۱۴۴ یاور رضوی و ۱۱ ساعت میانگین ساعت خدمتی برای چهار هزار و ۳۰۶ نفر دریافت کننده خدمات در عرصه‌های تخصصی و عمومی جذب و هزینه شد.

آذرباد به برترین کانون‌ها از نظر جذب کمک و فعالیت نیز اشاره کرد و اظهار داشت: برترین کانون خدمت رضوی آران و بیدگل در آبان ماه از نظر فعالیت کانون امام رضا(ع) و برترین کانون از لحاظ جذب کمک کانون شمس الشموس بود.

وی اجرای پویش اهدای ۲ هزار دست پوشاک، کفش و رختخواب به نیازمندان شهرستان بشاگرد در استان هرمزگان با همکاری گروه جهادی شهیدان اربابی، برگزاری ضیافت تکریم و تجلیل از پژوهشگران، مولفان و شاعران منتخب ملی و بین‌المللی کتاب رضوی و آیین تقدیر از نوجوانان و جوانان دارای رتبه برتر در رشته‌های علمی، قرآنی، ورزشی و کنکور سراسری با اعطای هدایا و تبرکات رضوی در مدرسه علمیه حضرت زینب(س) این شهرستان از شاخص‌ترین فعالیت کانون‌های خدمت رضوی آران و بیدگل در آبان ماه امسال اعلام کرد.

به گفته وی بیشترین هزینه این کانون‌ها در آبان ماه به مبلغ ۴۹۶ میلیون و ۷۵۰ هزار ریال برای عرصه تخصصی سلامت هزینه شده است.

آذرباد گفت: پرداخت وام و کمک نقدی، طرح آقا حساب کردند به مبلغ ۴۵۳ میلیون و ۴۶۰ هزار ریال و عرصه تخصصی زیارت به مبلغ ۴۴۸ میلیون و ۲۵۰ هزار ریال دومین و سومین خدمتی است که بیشترین کمک نقدی برای آن در آبان ماه امسال هزینه شد.

وی تهیه جهیزیه و لوازم منزل به مبلغ ۴۱۲ میلیون و ۶۰۰ هزار ریال، سایر فعالیت‌های محرومیت‌زدایی به مبلغ ۳۶۲ میلیون و ۷۳۰ هزار ریال و قربانی و عقیقه با هزینه ۳۶۰ میلیون و ۷۵۰ هزار ریال را در جایگاه چهارم تا ششم بیشترین مبلغ هزینه شده کانون‌ها عنوان کرد.

به گفته وی تهیه بسته‌های ارزاق به مبلغ ۲۵۲ میلیون و ۴۸۳هزار و ۵۰۰ ریال، اجرای برنامه‌های گروهی کانون محله‌ای به مبلغ ۲۱۸ میلیون ریال و عرصه تخصصی بانوان و خانواده با پرداخت ۱۹۴ میلیون و ۸۵۰ هزار ریال رتبه هفتم تا دهم بیشترین هزینه کانون‌های خدمت رضوی آران و بیدگل در هشتمین ماه سال را دارد.

دبیر کانون‌های خدمت رضوی در آران و بیدگل افزود: خادمیاران رضوی آران و بیدگل همچنین ۱۷۶ میلیون و ۶۰۰ هزار ریال برای تهیه غذای گرم و اطعام، ۷۹ میلیون و ۸۰۰ هزار ریال برای تعمیر و تجهیز وسایل یا منازل خانواده‌های محروم و ۷۷ میلیون و ۶۵۰ هزار ریال برای عرصه تخصصی تعلیم وتربیت در دومین فصل پاییز برای شهروندان احسان‌جو گره‌گشایی و محرومیت زدایی کردند.

آذرباد یادآور شد: همچنین در مجموع ۱۶۷ میلیون و ۸۵۰ هزار ریال برای حساب آستان قدس، جلسه ماهیانه کانو‌های عمومی وتخصصی، عرصه‌های تخصصی تبلیغ دینی، وقف ونذر، قرآن، مشاوره و مددکاری، جوانان و نوجوانان رضوی، خبر و فضای مجازی وسایر عرصه‌های تخصصی از طریق کانون‌های خدمت رضوی این شهرستان در آبان‌ماه جذب و هزینه شد./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات