۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۱
کد خبر: ۷۴۷۰۸۱
استاد حوزه علمیه کرمانشاه:

دولت ها از حوزه‌های علمیه و مدارس علوم دینی به صورت جدی حمایت کنند

دولت ها از حوزه‌های علمیه و مدارس علوم دینی به صورت جدی حمایت کنند
کرمانشاه ـ حجت الاسلام صابری گفت: حوزه‌های علمیه و مدارس علوم دینی یکی از پایگاه‌های مهم فرهنگی و اجتماعی در کشور محسوب می‌شوند بنابراین دولت‌ها وظیفه دارند که این مراکز را به صورت جدی حمایت کنند.

حجت الاسلام رحمان صابری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، عنوان کرد: امروز حوزه‌های علمیه و مدارس علوم دینی یکی از پایگاه‌های مهم فرهنگی و اجتماعی در کشور محسوب می‌شوند بنابراین دولت‌ها وظیفه دارند که این مراکز را به صورت جدی حمایت کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: تقویت کیفی و کمی مراکز علمی و آموزشی بویژه حوزه‌های علمیه چه شیعه و چه سنی می‌تواند نقش بسیار مهمی در گسترش باورهای دینی و تقویت اعتقادات مسلمین داشته باشد.

حجت الاسلام صابری با اشاره به اینکه نباید عملکرد و خروجی حوزه‌های علمیه را محصور به یک مکان و زمان خاص کرد: عنوان داشت حوزه‌های علمیه جزوی از جامعه محسوب می‌شوند که نقش بسیار مهمی در تعاملات فرهنگی و دینی را بر عهده دارند.

این استاد حوزه و دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به طلاب مدارس علمیه  که به عنوان طلبه در حوزه‌های علمیه مشغول تحصیل می‌باشند، گفت: طلاب باید بدانند که در آینده‌ای نزدیک وظیفه‌ای بسیار مهمی در بحث تبلیغ دین مبین اسلام بر عهده دارند.

حجت الاسلام صابری خاطرنشان کرد: بنابراین می‌طلبد که طلاب با پژوهش و تحقیق آینده علمی و تهذیبی خود را تضمین کنند تا در برابر شبهات ایجاد شده توسط دشمنان خدایی ناکرده ناکام نمانند، بنابراین از اساتید حوزوی انتظار می‌رود که طلابی تربیت و پرورش دهند که آینده دین اسلام به ویژه مذهب شیعه را تضمین کنند./1400/

ارسال نظرات