۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۷۴۷۵۸۶
حجت‌الاسلام احمدیان خبر داد؛

برگزاری همایش علمی «پایداری و کارآمدی خانواده» به میزبانی اصفهان

برگزاری همایش علمی «پایداری و کارآمدی خانواده» به میزبانی اصفهان
اصفهان _ رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با اشاره به کلان برنامه جامع دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در حوزه خانواده گفت: این همایش علمی پشتوانه کلان برنامه ما است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام عبدالرسول احمدیان رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، ظهر امروز در نشست خبری همایش ملی «پایداری و کارآمدی خانواده» با اشاره به فرارسیدن هفته پژوهش، گفت: در طول تاریخ خانواده ایرانی همیشه پایدار و کارآمد بوده است و خانواده هسته و پایگاه مرکزی اجتماعات انسانی بوده است و تغییر در ساختار خانواده منجر به تغییر در فرهنگ عمومی می‌شده است.

وی در ادامه با اشاره به عوامل مؤثر در شرایط خانواده افزود: اعتقادات فردی و خصوصیات روانشناختی افراد و خانواده‌ها تأثیر مستقیمی در روابط خانوادگی و پایداری و کارآمدی خانواده خواهد داشت. یکی از آسیب‌هایی که ما در توصیه‌های متخصصین به خانواده‌ها برای حل معضلات درون خانواده یا ارتقای روابط خانواده با آن مواجه هستیم، این است که متخصصین توصیه‌های مختلفی را به خانواده‌ها خواهند داشت و چون علوم مختلف تقسیم شده‌اند و هرکدام نگاه متفاوتی دارند توصیه‌های مختلفی را هم به خانواده‌ها ارائه می‌دهند.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با بیان اینکه متخصصین هر عرصه توصیه‌های مربوط به حوزه دانش خود را به خانواده ها ارائه میدهند، اظهار کرد: این تعدد نسخه‌ها و پیشنهادات یک آسیب برای عمل افراد برای حل مشکل و معضل خواهد بود. در پژوهشکده الهیات و خانواده که وابسته به پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی است، یک کلان برنامه با هدف بررسی پایداری و کارآمدی از مناظر و عرصه‌های مختلف طراحی کرده‌ایم و مجموعه‌ای از علوم مختلف و جامع نگاه متخصصین علوم مختلف به یک موضوع را به عنوان توصیه خود در خصوص مسائل خانواده ارائه خواهیم کرد.

حجت الاسلام احمدیان ادامه داد: توصیه‌های کاربردی و عملیاتی که متخصصین و پژوهشگران در نهایت به آن خواهند رسید و باید قابلیت اجرایی و عملیاتی شدن در خانواده را داشته باشد هدف ما بوده است و خاستگاه ما یک پژوهش کاملا کاربردی است. 

وی در خصوص همایش علمی کارآمدی و پایداری خانواده خاطرنشان کرد: این همایش پشتوانه کلان برنامه ما است و در این همایش از همه پژوهشگران حوزه خانواده درخواست کرده‌ایم کمک کنند به تکمیل کلان برنامه پایداری و کارآمدی خانواده که یک طرح ملی است که با مشارکت مجموعه‌های مختلف علمی در حال اجرا است و مجموعه‌های مختلف علمی از جمله مدیریت حوزه علمیه برادران و خواهران و مرکز مشاوره حوزه علمیه اصفهان در این همایش با دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان مشارکت دارند.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با بیان اینکه در این همایش علمی طرح‌های پژوهشی نیز دریافت می‌گردد، تصریح کرد: تا ۱۵ اسفندماه فرصت ارائه چکیده مقالات یا طرح‌ها به دبیرخانه همایش وجود دارد و تا ۳۰ اردیبهشت سال ۱۴۰۳ اصل مقاله یا طرح باید ارسال شود و در تابستان سال ۱۴۰۳ همایش در اصفهان برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام احمدیان با اشاره به اینکه همایش دارای ۶ محور است، اظهار کرد: حکمرانی، کارآمدی و پایداری خانواده، فضیلت‌های اخلاقی پایداری و کارآمدی خانواده، فقه و حقوق خانواده پایداری و کارآمدی خانواده، باورهای اخلاقی و دینی پایداری و کارآمدی خانواده،پویایی اجتماعی و فرهنگی پایداری و کارآمدی خانواده، مشاوره و برنامه‌های غنی سازی ازدواج با نگاه پایداری و کارآمدی خانواده، محورهای این همایش هستند./1304/

 

برگزاری همایش علمی «پایداری و کارآمدی خانواده» به میزبانی اصفهان

 

ارسال نظرات