۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۹
کد خبر: ۷۴۸۴۵۳
حجت الاسلام اکرمی مطرح کرد؛

اعتکاف؛ برجسته ترین مظهر بندگی در پیشگاه الهی

اعتکاف؛ برجسته ترین مظهر بندگی در پیشگاه الهی
جلسه برنامه ریزی برای اعتکاف دانش آموزان جهت جذب طلبه به حوزه علمیه با حضور اساتید و روحانیون حوزه علمیه شهرستان سراب در دفتر امام جمعه برگزار شد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آذربایجان شرقی، جلسه اساتید و روحانیت حوزه علمیه المهدی(عج) شهرستان سراب با حضور در دفتر حجت الاسلام اکرمی امام جمعه سراب جهت برنامه ریزی برای اعتکاف دانش آموزان برای جذب به حوزه علمیه این شهرستان برگزار گردید.

در این جلسه حجت الاسلام اکرمی امام جمعه شهرستان سراب با اشاره به اهمیت اعتکاف گفت: اعتکاف فرصتی برای خلوت با خداوند و تطهر دل از آلودگی های گناه، مبارزه با نفس و نورانی ساختن دل و صفا بخشیدن به روح و معنویت است، اعتکاف برجسته ترین مظهر بندگی در پیشگاه الهی است. 

وی ادامه داد: الحمدالله چندین سال است که در مسجد جامع شهرستان سراب جوانان با شور و شوق وصف ناپذیر در اعتکاف حضور میافتند و انشاءالله امسال هم بهتر از سال های قبل شرکت خواهند کرد.

حجت الاسلام جواد بختیاری مدیر حوزه علمیه المهدی (عج) ضمن تشکر از حضور اساتید این مدرسه علمیه در بیت امام جمعه شهرستان سراب اظهار کرد: امسال حوزه علمیه المهدی (عج) مصمم است اعتکاف ویژه دانش آموزی برگزار کند، و این اعتکاف اقدام خوبی است که می‌تواند زیر ساخت‌ های فکری، اخلاقی و اعتقادی دانش آموزان را اصلاح کند.

وی عنوان کرد: یکی از خصوصیات اعتکاف دانش آموزی این است که در کنار طلاب علوم دینی قرار گرفته و دانش آموزان بیشتر با حوزه و صنف طلبگی آشنا می شوند.

حجت الاسلام بختیاری در پایان تصریح کرد: اعتکاف دانش آموزی بهترین فرصتی است که برای جذب طلبه به حوزه های علمیه و آشنا ساختن نسل جوان با معارف دینی باشد.

وحید نستوهی
ارسال نظرات