۰۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۶
کد خبر: ۷۴۸۵۸۴
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم:

جامعه مدرسین نقش آفرینی خود در عرصه جهاد تبیین و رفع شبهات را تقویت کند

جامعه مدرسین نقش آفرینی خود در عرصه جهاد تبیین و رفع شبهات را تقویت کند
امام جمعه تبریز شأن شأن جامعه مدرسین را در ارتباط با علمای بلاد و جهاد تبیین بسیار برجسته و بی نظیر دانست.

به گزارش خبرنگار سرویس استان های خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز عصر امروز در سیزدهمین اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین حوزه علمیه و علمای بلاد که در سالن همایش های پیامبر اعظم مدرسه علمیه امام کاظم برگزار شد، اظهار داشت: جمع بندی کمیسیون ها بهترین روش را داشت که مطالب بسیار خوبی نیز در آن مطرح شد که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی در ادامه با اشاره به شأن ویژه و بی بدیل جامعه مدرسین در ارتباط با علمای بلاد و تحقق جهاد تبیین در حوزه اظهار داشت: این نهاد باید حضور خود را در جهاد تبیین و رفع شبهات پررنگ تر کند و ارتباط خود را با علمای بلاد بیشتر کرده و به ثمرات جلسات سابق بپردازد. شیوه های همکاری و هم افزایی متقابل جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با جامعه روحانیت مبارز، شورای مدیریت حوزه، ائمه جمعه و جماعات، نمایندگان ولی فقیه، دفتر تبلیغات، سازمان تبلیغات، سازمان اوقاف، وزارت فرهنگ و... احتیاج به به روز رسانی و بازنگری دارد تا سبب شود فعالیت های هدفمندی به دور از موازی کاری شکل بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به نامه 4 نماینده ولی فقیه در استان های شمال غربی در پی بحران در مرزهای جمهوری آذربایجان، بیان داشت: یکی دیگر از کارهایی که باید به آن توجه شود، تدارک گزارش کارهای موفق روحانیون در زمینه سیاست خارجی، فرهنگی و مشکلات استان های خاص مثل همین بیانیه که در پی معضلات برخاسته از روابط بین الملل صورت گرفت.

وی در پایان خاطر نشان کرد: پیگیری مصوبات کمیسیون ها با حضور علمای بلاد از هم اکنون لازم است؛ در این اجلاسیه مبحث تبلیغ مطرح شده که در این راستا لازم است حوزه های علمیه به خصوص در بعد بین الملل به تبلیغ بیشتر بپردازند؛ معاونت بین الملل حوزه و جامعه المصطفی خدمات فراوانی را در خصوص تبلیغ انجام داده اند که انسان لذت می برد.

ارسال نظرات