۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۳
کد خبر: ۷۴۹۶۷۸

عقلانیت و کارآمدی مقاومت فلسطین در نبرد الاقصی و نقش حاج قاسم در شکل‌گیری آن

عقلانیت و کارآمدی مقاومت فلسطین در نبرد الاقصی و نقش حاج قاسم در شکل‌گیری آن
مدل مقاومت تونلی حماس و مجهز بودن به توان موشکی، مقاومت دریایی یمن و پشتیبانی نظامی و سیاسی سایر جریان ها از مقاومت فلسطین و نیز تاثیرگذاری تعیین کننده در تحولات منطقه و جهان، نمونه های عینی توانمندی و عقلانی بودن شکل مقاومتِ جریانهای اسلامی مقاومت منطقه است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با توجه به چیستی و چرایی مقاومت فلسطین می‌توان عقلانیت، توانمندی و کارآمدی آن را نیز درک کرد.

جریان مقاومت فلسطین بخشی از جریان اسلامی مقاومت با محوریت جمهوری اسلامی است که بعد از انقلاب اسلامی به تدریج شکل گرفته است.
 
از آنجا که منطق انقلاب اسلامی، منطق قرآنیِ نفی سلطه مستکبرین بر مومنین است، وقتی جرقه انقلاب اسلامی زده شد و مسلمانان شاهد پیروزی انقلاب ایران و تشکیل نظام اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) و نیز تداوم آن با رهبری حکیمانه امام خامنه‌ای (مدظله العالی) شدند، کم کم بیدار شده و موج بیداری اسلامی در منطقه منجر به تولد هسته‌های متنوع مقاومت شد.
 
به دلیل وجود نمونه موفق مقاومت انقلاب اسلامی ایران و بازتاب آن در جهان، سبب شد تا سیر شگل گیری هسته‌های مقاومت و تبدیل آن‌ها به جریان مردمی به سرعت اتفاق افتاد.
 
از طرفی ویژگیِ اسلامی و مردمی بودن این هسته‌ها و جریان‌های مقاومت و نیز پیوند و ارتباط آن‌ها با کانون اصلی آن یعنی انقلاب اسلامی ایران، روند سازماندهی و توانمندسازی جریان‌های مقاومت مردمی را سرعت بخشید.
 
جمهوری اسلامی با تجربه‌های گوناگون سیاسی و نظامی، الگوی موفق و مدل عینی تولد و حیات این هسته‌های مقاومت در منطقه شده و با هم افزایی‌هایی که با جریان‌های مقاومت مردمی در پیش گرفت، تمام مسائل و چالش‌های سیاسی و امنیتی منطقه را حل کرده و راه را برای پاکسازی منطقه از تهدیدات اساسی هموار کرد که در این میان تاثیر بی بدیل حاج قاسم سلیمانی به عنوان نماینده جمهوری اسلامی در شکل گیری، سازماندهی و رهبری میدانی هسته‌های مقاومت مورد اذعان همه جریان‌های مقاومت است.
 
رهبری میدانی و موفق حاج قاسم سلیمانی اکنون کار را به جایی رسانده است که هر کدام از هسته‌های مقاومت الگوی بومی مقاومت خود را دریافته و بر توسعه و توانمدسازی آن تلاش می‌کنند و امروز به مرحله‌ای دست پیدا کرده اند که هر هسته‌ای از مقاومت، به نوبه خود دشمن را از تقابل عاجز و ناتوان کرده است.
 
مدل مقاومت تونلی حماس با حمایت ۷۵ درصد مردمی و مجهز بودن به توان موشکی، مقاومت دریایی یمن با حمایت قاطع مردمی، توان موشکی، پهپادی و موقعیت استراتژیک تنگه باب المندب و نیز پشتیبانی نظامی و سیاسی سایر جریان‌ها از عملیات طوفان الاقصی و در نهایت، تاثیرگذاری تعیین کننده در تحولات منطقه و جهان، نمونه‌های عینی توانمندی و عقلانی بودن شکل مقاومتِ جریان‌های اسلامی مقاومت منطقه می‌باشد.
 
 
حسین اکبری
ارسال نظرات