۲۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۵
کد خبر: ۷۵۱۲۴۷
آیت الله حسینی بوشهری:

مردم با حضور پرشور در راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات دشمنان را ناامید خواهند کرد

مردم با حضور پرشور در راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات دشمنان را ناامید خواهند کرد
امام جمعه قم با اشاره به اینکه ۲۲ بهمن روز سربلندی ملت ایران است، گفت: دشمنان انقلاب همانند ۲۲ بهمن ماه در روز انتخابات اسفندماه نیز شاهد صفوف به هم پیوسته رای دهندگان خواهند بود.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری امام جمعه شهر قم در خطبه اول نماز جمعه این هفته که در مصلای قدس برگزار شد ضمن توصیه به تقوای الهی بیان کرد: مولای متقیان علیه السلام فرمودند تقوا هم پناهگاه در برابر عذاب الهی و هم زاد و توشه ای است که انسان را به مقصد می رساند و انسان را از خطرات رهایی می بخشد.

وی با اشاره به درمان غفلت ابراز کرد: انسان های غافل به سعادت نمی رسد لذا باید برای درمان غفلت به هدف آفرینش و خلقت توجه داشت، اینکه اساساً برای چه به وجود آمده ایم و هدف خلقت ما چه بوده است؛ دومین عامل درمان غفلت توجه به پیامدهای غفلت می باشد اینکه اندیشه کنیم انسان های غافل به چه مسائلی مبتلا و چه چیزی دامنگیرشان می شود.

امام جمعه شهر قم ادامه داد: سومین راه درمان غفلت عبرت گیری از تاریخ است، مسئله عبرت گیری هم در قرآن و هم در روایات بیان شده است، از تاریخ عبرت بگیریم که پایان راه کاخ نشینان چگونه به پایان رسیده است اگر از تاریخ عبرت بگیریم ما را به هدف و مقصد می رساند. تاریخ با انسان سخن می گوید و خیرخواه و پند و اندرز می دهد که به کجا برویم و به کجا نرویم.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به بهره معنوی از ماه شعبان تصریح کرد: مناجات شعبانیه مناجات عارفانه است، همانند یک بنده عارف با خدا سخن بگویید، ماه شعبان از آن ماه هایی است که شهادتی در آن واقع نگشته و شعبان علاوه بر ماه پیغمبر ماه فرزندان فاطمه هم هست.

وی با بیان اینکه رهبر انقلاب تعبیرات بلندی در رابطه با بعثت بیان کردند، خاطرنشان کرد: ما در دهه فجر به سر می بریم و انقلاب ما ریشه در بعثت دارد چون بعثت دارای ویژگی هدایتگری و برانگیختگی و مسئله به صحنه آوردن اراده ها بود و انقلاب ما از روز اول با این دو ویژگی همراه بود.

آیت الله حسینی بوشهری افزود: شما مردم قم پایه گذار این انقلاب بزرگ بودید و پشتیبانان آن روز امام شما مردم قم بودید و در مقابل همه ناملایمات سربلند ایستاده ایم و در مقابل هشت سال جنگ احزاب و تحریم ها و مزدوران داخلی سربلند ایستاده و روز به روز پیشرفت کردیم.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه 22 بهمن روز سربلندی میهن ایران است، اظهار داشت: به فضل الهی این 22 بهمن هم افتخار دیگری برای ملت ایران رقم خواهد خورد و با حضور چشمگیر خود دشمن را ناامید خواهید کرد.

وی با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان، اظهار داشت: دشمن روز یازده اسفند صفوف به هم فشرده شما ملت ایران را مشاهده خواهد کرد و تا مدت ها طمع دشمن نسبت به این انقلاب و نظام از بین خواهد رفت.

امام جمعه شهر قم ادامه داد: حامیان کاندیداها قانون را معیار قرار دهند و هواهای نفسانی باعث نشود و بگویید هدف وسیله را توجیه می کند، به هر قیمت تبلیغات راه بیندازیم بلکه باید در چارچوب قانون و براساس مشارکت، رقابت، امنیت و سلامت راه را طی و سربلند کنیم.

آیت الله حسینی بوشهری برای ملت فلسطین دعا کرد و خاطرنشان داشت: خدایا شر مستکبران را از سر تمام مردم جهان دور بگردان و نقشه و مکرشان را به خودشان برگردان.

ارسال نظرات