۱۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۶
کد خبر: ۷۵۱۸۵۹
حجت الاسلام قراچورلو:

مردم با حضور حداکثری در انتخابات پاسخ دشمنان را خواهند داد

مردم با حضور حداکثری در انتخابات پاسخ دشمنان را خواهند داد
حجت الاسلام قراچورلو گفت: مردم غیور ایران پرشورتر از سال های قبل با حضور در انتخابات و مشارکت حداکثری خود جواب دشمنان را خواهند داد.

حجت الاسلام میلاد قراچورلو از فعالان سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آذربایجان شرقی، در رابطه با انتخابات ۱۱ اسفندماه ۱۴۰۲ و در مورد لزوم حضور حداکثری مردم گفت: همان گونه که مقام معظم رهبری فرمودند؛ انتخابات هم حق مردم است و هم تکلیف الهی. انسان تنها موجودی هست که از اراده و اختیار کامل برخوردار است و حتی دیگر موجوداتی که اهل تکلیف و دارای اراده و اختیار هستند، نیز در این حد از کمال اختیار و اراده و در نهایت انتخاب برخوردار نمی باشند.

وی در ادامه افزود: با این همه اراده و اختیار برای او حقوق و همچنین تکالیف و مسئولیت هایی را پدید می آورد که می بایست آنها را در زندگی شخصی و اجتماعی مورد توجه و اهتمام قرار دهد، حضور در انتخابات به معنای انتخاب سرنوشت جمعی و گذراندن مسئولیت های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی کلان در اختیار شخص یا اشخاصی است و این واگذاری سرنوشت خود به دیگری می باشد.

حجت الاسلام قراچورلو اضافه کرد: هر انتخابی می تواند تاثیرات شگرف و بزرگی در زندگی فردی و اجتماعی و نیز مادی و معنوی و همچنین دنیوی و اخروی به جا گذارد، از این رو تبیین و تحلیل مساله انتخابات به عنوان یک عمل سرنوشت ساز اجتماعی بر اساس آموزه های وحیانی قرآنی ضرورتی هست، که نمی توان از آن چشم پوشید؛ زیرا دانستن و شناخت نگرش قرآن به این مساله به معنای شناخت حقوق و مسئولیت های انسان از نگاه خداوند و پروردگار هستی است.

فعال سیاسی استان تصریح کرد: دیدگاه ها و نگرش قرآن و نقش و جایگاه انتخابات در زندگی فردی و اجتماعی و نیز دنیوی و اخروی انتخابات، حق و تکلیف از آن جایی که در تحلیل قرآنی و اسلامی حق و تکلیف، ناظر به یکدیگر است.

وی بیان کرد: میان حقوق فردی و اجتماعی تفاوت هایی وجود دارد، که یکی از آنها عدم امکان چشم پوشی و گذشت از آن است.

فعال تربیتی در ادامه مطالب خود عنوان کرد: از این رو انسان نمی تواند از مسئولیت ها و حقوق اجتماعی شانه خالی کند، و از حق اجتماعی خویش بگذرد.

وی در پایان با اشاره به تأثیر انتخابات در آینده نظام و سرنوشت مردم، اظهار کرد: از جمله حقوق انسانی که تکلیف و مسئولیت اجتماعی وی نیز می باشد، حضور در صحنه های سرنوشت ساز اجتماعی است، انتخابات به معنای انتخاب کسی که مدیریت امور اجتماعی را به عهده گیرد و یا نمایندگی و وکالت در منصبی اجتماعی داشته و اعمالی را انجام و یا مدیریت نماید، مسئولیتی است که نمی توان آن را نادیده گرفت و یا واگذار کرد، از این رو بر تک تک شهروندان و امت است تا در انتخابات به عنوان حق و مسئولیت حضور پیدا کنند و در تعیین سرنوشت، خویش دخالت مستقیم داشته باشند؛ ان‌شاءالله به کوری چشم دشمنان، مردم غیور ایران پرشورتر از سال‌های قبل با حضور در انتخابات و مشارکت حداکثری خود جواب دشمنان را خواهند داد.

وحید نستوهی
ارسال نظرات