۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۵
کد خبر: ۷۵۱۹۲۱
رییس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی ریاست جمهوری:

جایزه ملی «نکست» عامل جذب نخبگان خواهد شد

جایزه ملی «نکست» عامل جذب نخبگان خواهد شد
اصفهان _ حق جو گفت: در جایزه ملی فناوری نکست بهترین شرکت های فناورانه کشور پس از طی فرآیندی دشوار و سختگیرانه گرد هم آمده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، شقایق حق جو، رییس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه دستیابی به محصولاتی با فناوری‌های نوین و های‌تک گران و پرهزینه هستند و دستیابی به آنها نیازمند صبوری و استقامت است، گفت: جایزه ملی توسعه فناوری نکست نخستین بار است که مشخصا به سه موضوع توسعه فناوری اختصاص داده شده است.

وی ادامه داد: ما معمولا به دنبال شرکت‌های خوبی می‌گردیم تا به آنها جایزه بدهیم اما اینبار همه شرکت‌هایی که در رویداد نکست شرکت کردند از بهترین‌ها هستند و فرایند دشواری را پشت سر گذاشتند، حدود ۲۴۰ شرکت آمدند و ۸۹ شرکت در نکست پذیرفته شدند و ۹ شرکت برگزیده خواهند شد.

حق‌جو خاطرنشان کرد: جایزه نکست به محصول دانش بنیانی که به سبد فناوری کشور بیافزاید اختصاص پیدا خواهد کرد، فناوری‌های نوظهور و های‌تک، کشور ما را در عرصه علمی و فناوری در سطح بالا نگه خواهد داشت و نخبگان ما را امیدوارم به حضور در کشور و ادامه فعالیت در عرصه فناوری و علمی نگه خواهد داشت.

رییس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، گردش مالی بیش از ۵ میلیارد تومان و ارائه سه محصول به بازار فناوری را از جمله‌ ملاک‌های شرکت‌های حاضر در رویداد نکست برشمرد و اظهار کرد: حضور نخبگان در کشورها یک موضوع پیچیده اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است اما به صورت کلی نخبگان جایی حضور خواهند داشت که احساس کنند اثرگذاری دارند و اجازه حل مسائل به آنها داده می‌شود، مادامی که حل مسائل علم و فناوری کشور با امید در اختیار نخبگان قرار بگیرد برای آنها جذاب خواهد بود.

وی بخش خصوصی توانمند را عامل حل بسیاری از مشکلات کشور عنوان کرد و گفت: بخش خصوصی وقتی قرار است ریسک کند و وارد عرصه های‌تک بشود، طبیعی است که محتاط بشود و به همین منظور دولت در کنار آن قرار خواهد گرفت و به بخش خصوصی برای ریسک کردن کمک خواهد کرد.

حق‌جو بخش خصوصی کشور را دلسوز و معتقد دانست و اظهار کرد: در این شرایط سخت کسی که وارد عرصه تولید می‌شود و ریسک می‌کند و پول خودش را وارد عرصه تولید می‌کند شخصی دلسوز و علاقمند به کشور و نظام و مردم است و تک‌تک شرکت‌هایی که در این رویداد جایزه می‌گیرند باورشان این است که باید برای جوانان اشتغال آفرینی کنند و نخبگان را جذب کنند تا مانع خروج آنها از کشور بشوند./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات