۰۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۰
کد خبر: ۷۵۲۱۷۲
در گفت‌وگو با اعضای هیات رئیسه مجمع نمایندگان طلاب مطرح شد؛

از لزوم مشارکت حداکثری مردم در انتخابات تا اصلح بودن کاندیداهای معرفی شده از سوی جامعه مدرسین

از لزوم مشارکت حداکثری مردم در انتخابات تا اصلح بودن کاندیداهای معرفی شده از سوی جامعه مدرسین
رئیس و برخی از اعضای هیئت رئیسه مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در گفت‌وگوهایی جداگانه به تبیین اهمیت انتخابات و تأکید بر لزوم حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رأی پرداختند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، رئیس و برخی از اعضای هیئت رئیسه مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در گفت‌وگوهایی جداگانه به تبیین اهمیت انتخابات و تأکید بر لزوم حضور حداکثری مردم درپای صندوق های رأی پرداختند که در ادامه تقدیم خوانندگان محترم می شود.

رأی به معرفی شدگان از سوی جامعه مدرسین برای ما حجت شرعی است

حجت الاسلام والمسلمین سید جلال رضوی مهر رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه گفت: حضور گرم مردم در صحنه با شکوه  انتخابات نشان از بالندگی و رشد جامعه ایران اسلامی را رقم می زند.

وی افزود: امنیت کشور و رفع مشکلات ما با حضور سرنوشت ساز مردم قابل حل خواهد بود.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه گفت: از جامعه محترم مدرسین بی نهایت سپاسگذاریم که همواره در بزنگاه ها نقش کلیدی داشته است و همواره دشمنان از این جایگاه احساس حقارت و واهمه داشته اند.

وی افزود: براین اساس کاندیداهای مورد تأکید جامعه محترم مدرسین جهت مجلس خبرگان موجب اعتماد و اطمینان بیشتر می باشد و انتخاب اصلح مطلوب همگان است.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر ابراز کرد: علاوه بر این رأی به معرفی شدگان از سوی جامعه محترم مدرسین برای ما حجت شرعی است و حضور پرشور مردم در انتخابات دو مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در ۱۱ اسفندماه، انتظار همه شهدا از ملت بزرگ ایران است.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه گفت: همه با هم برای احترام به فرمان رهبری معظم انقلاب و پاسداشت اهداف انقلاب، حضوری چشم گیر در انتخابات خواهیم داشت.

گزارشی از جلسه مجمع نمایندگان طلاب

افراد در لیست جامعه مدرسین اصلح هستند

حجت الاسلام سعیدی نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه، انتخابات را از صحنه های عزت و بزرگی ملت عنوان کرد.

وی افزود: دشمنان را باید برای همیشه شکست داد و این باعزم ملی در انتخابات صورت می گیرد.

نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه تصریح کرد: ملت بزرگ ایران همواره در طول ۴۵ سال از انقلاب پیروز و سربلند بوده و در۱۱ اسفندماه نیز این حقیقت تکرار خواهد شد.

عضو مجمع نمایندگان اعتماد به جامعه مدرسین در انتخابات های گذشته را موجب سرافرازی دانست و گفت: انتخابات پیش رو نیز از همان جنس است.

نماینده طلاب و فضلای سبزوار ابراز کرد: اصلح در لیست جامعه مدرسین است که با درک اهمیت فوق باید به تایید جامعه محترم مدرسین اطمینان کنیم و در انتخابات مجلس شورا و مجلس خبرگان رهبری فعالانه حضور یابیم.

وی افزود: إِنَّ اللَّهَ لَا یُغَیِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّی یُغَیِّرُوا مَا بِأَنْفُسِهِمْ؛ به یقین خداوند سرنوشت هیچ قوم (و ملتی) را تغییر نمی‌دهد، مگر آنکه آنان خود را تغییر دهند.

نماینده طلاب و فضلای شهرستان کنگاور صحنه و هرسین بیان کرد: برگزاری باشکوه انتخابات و مشارکت پرشور مردم، موجب یأس دشمنان شده و به آنان ثابت می کند که مردم همچنان حامی نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده و این نظام از مردمی ترین نظام ها است.

از لزوم مشارکت حداکثری مردم در انتخابات تا اصلح بودن کاندیداهای معرفی شده از سوی جامعه مدرسین

جمهوری اسلامی یا سلطه کُفّار؟!
 
حجت الاسلام ایوب گرمابی، نماینده طلاب غرب خراسان رضوی نیز بیان کرد: حضور در انتخابات، مبارزه با سلطه دشمنان است و خداوند متعال در قرآن کریم به‌عنوان یک ضابطه می‌فرماید: "وَ لَن يَجْعَلَ اللهُ لِلْكافِرينَ عَلَي الْمُؤْمِنينَ سَبيلا"
 
شرکت نکردن و حضور نیافتن پای صندوق رأی و شانه خالی کردن از این تکلیف، قطعاً به معنای زمینه­ سازی سلطه­ کفار و مستکبرین خواهد بود. 
 
امتی که پیام قرآنی را دریافته و با نفس مسیحایی امام راحل و رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رشد معنوی و سیاسی یافته، هرگز چنین خطایی نمی­کند که پس از ۴۵ سال مبارزه با سلطه­ طلبان، با حضور نیافتن در انتخابات، راه سلطه­ ی کفار را فراهم نماید.
 
حضور در انتخابات، مصداق شکر نعمت الهی است و بدون شک نظام جمهوی اسلامی، نعمت است و براساس آموزه­ ی قرآنی، کمترین وظیفه، شکر این نعمت است که یکی از راه­های شکر نعمت، حضور در انتخابات می باشد که تأییدی بر مقبولیت نظام جمهوری اسلامی است.
 
درباره لیست انتخاباتی جامعه محترم مدرسین نیز باید بیان کنیم که جامعه مدرسین، نهادی حوزوي و مبارك و متشكل از علماي فرزانه و بصير است که در دوران مرارت بار اختناق و دوران استقرار نظام جمهوري اسلامي، مجاهدت مقدس و دشوار خود را استمرار بخشيد و پس از پيروزي نظام جمهوري اسلامي، بخش عظيمي از ملت ايران، سخن آنان را در امر دين و سياست همچون حجت شرعي و معتمَد سياسي، با جان و دل می پذیرند.

 

گزارشی از جلسه مجمع نمایندگان طلاب

مردم ایران صاحب انقلاب هستند

همچنین حجت الاسلام فرهادی ابراز کرد: صاحب انقلاب مردم هستند و بدون مردم اقتدار و استمرار انقلاب معنا ندارد؛ حضور در انتخابات یکی از صحنه‌هایی است که باعث تقویت انقلاب و اقتدار آن می‌شود.

وی افزود: با فضل خداوند هر اندازه که دشمنان برای عدم حضور مردم در پای صندوق های رای تبلیغ می کنند، مردم به همان اندازه بیشتر و پرشورتر در پای صندوق های رای حاضر می شوند.

وی اضافه کرد: طبق فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه ای(مدظله العالی) مهمترین مسئله در درجه اول حضور مردم و بعد انتخاب اصلح است.

همچنین نماینده طلاب و فضلای شرق کرمانشاه بیان داشت: راجع به انتخاب اصلح در انتخابات آتی مجلس خبرگان رهبری می توان به لیست معرفی شده از طرف جامعه مدرسین رجوع کنیم؛ زیرا جامعه مدرسین مرجع قابل اطمینانی برای نیروهای انقلابی بوده و هست.

وی افزود: تاکید بر این مساله علاوه بر مشارکت حداکثری موجب رضای الهی نیز خواهد بود.

گزارشی از جلسه مجمع نمایندگان طلاب

اعتماد به فهرست و نظر جامعه مدرسین نزد خداوند حجت شرعی است

حجت‌الاسلام مجیدی نماینده طلاب شهرستان کبودرآهنگ تاکید کرد: وظیفه همه ما حضور در انتخابات و انتخاب فرد اصلح است و اگر خودمان فرد اصلح را نمی‌شناسیم باید به افراد و گروه های متدین و قابل اعتماد مراجعه کنیم تا حجت شرعی نزد خداوند داشته باشیم

وی خاطر نشان کرد: در بحث نامزدی های خبرگان رهبری ما می توانیم به لیست جامعه محترم مدرسین حوزه علمیه قم که افراد اصلح را در هر استان معرفی کرده اند اعتماد کنیم و با اعتماد رای بدهیم.

ارسال نظرات