۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۰
کد خبر: ۷۵۳۰۱۷
آیت‌الله فیاض:

کشورهای عربی از آمریکا نترسند و با رژیم صهیونیستی قطع رابطه کنند

کشورهای عربی از آمریکا نترسند و با رژیم صهیونیستی قطع رابطه کنند
حضرت آیت‌الله فیاض با اشاره به حمایت ها و پشتیبانی های مالی و نظامی آمریکا از اسرائیل، گفت: اگر کشور های عربی با اسرائیل قطع رابطه می کردند خیلی اثر داشت اما از آمریکا می ترسند.
به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله محمداسحاق فیاض از مراجع تقلید نجف اشرف در دیدار مدیر و اعضای گروه بین‌الملل حوزه علمیه مشکات قم با اشاره به جایگاه و اهمیت حوزه های علمیه گفت: نشر و ترویج شیعه به واسطه حوزه های علمیه بوده است و حوزه از گذشته گروه هایی را به نقاط مختلف جهان برای تبلیغ می‌فرستاده است.
 
وی با اشاره به جایگاه مهم حوزه های علمیه قم و مشهد افزود: تبلیغات علیه روحانیت زیاد شده است و روحانیت تنها هستند و من نگران هستم که به حوزه های علمیه قم و مشهد صدمه برسد. حوزه‌های قم و مشهد مهم هستند امیدوارم که خداوند این حوزه های علمیه را از شرور و بلا ها حفظ کند.
 
حضرت آیت‌الله فیاض با اشاره به حمایت ها و پشتیبانی های مالی و نظامی آمریکا از اسرائیل گفت: اگر کشور های عربی با اسرائیل قطع رابطه می کردند خیلی اثر داشت اما از آمریکا می ترسند.
 
این مرجع تقلید ضمن بیان خاطره از استاد معظم خود حضرت آیت الله خویی، خاطرنشان کرد: ایشان صبر و حلم زیادی داشت حتی نسبت به کسانی که سیادت ایشان را انکار می کردند صبور بود!
 
وی بیان کرد: صبر و تحمل آیت الله خویی باعث شد حوزه علمیه نجف باقی بماند، در اواخر عمر ایشان تعداد طلاب نجف حدود ۶۰۰ نفر بودند اما الان هزاران طلبه در نجف مشغول تحصیل هستند.
 
حضرت آیت الله فیاض ادامه داد: آیت الله خویی قوت روحی زیادی داشت و اواخر عمر ثلث قرآن را حفظ کرده بود.
 
این مرجع تقلید در انتها با اشاره به علاقه مردم عراق به روحانیت گفت: الان خیلی از مردم عراق علاقه دارند طلبه شوند، قبلا دانشجویان عراقی علاقه و ارتباطی با روحانیت نداشتند اما الان خیلی ها بعد از تحصیلات دانشگاهی وارد حوزه می شوند.
میثم صدیقیان
ارسال نظرات