۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۸
کد خبر: ۷۵۳۳۹۹
اسماعیلی مطرح کرد؛

رایزنی برای تجهیز منابع کتابخانه‌ها در سفرهای رییس‌جمهور

رایزنی برای تجهیز منابع کتابخانه‌ها در سفرهای رییس‌جمهور
وزیر ارشاد در جلسه هیأت امنای نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: در حال رایزنی با معاون اول رییس‌جمهور هستیم تا در همه سفرهای استانی رییس جمهور، بخش تجهیز منابع کتابخانه ها درنظر گرفته شود.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، جلسه هیأت امنای نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور امروز سه‌شنبه ۲۲ اسفند با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، یاسر احمدوند معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مهدی رمضانی دبیرکل نهادکتابخانه‌های عمومی کشور برگزار شد.

اسماعیلی در این جلسه گفت: در حال رایزنی با آقای مخبر معاون اول رئیس‌جمهور هستیم تا در همه سفرهای استانی رئیس‌جمهور، بخش تجهیز منابع کتابخانه ها درنظر گرفته شود. تجهیز کتابخانه را در دستور کار قرار داده‌ایم و دنبال تقویت سبد فرهنگی خانوارها هستیم. چون در بعضی از شاخه‌های فرهنگی هنری، مردم به دلیل مشکلات مالی در مضیقه هستند. به‌عنوان مثال در جشنواره موسیقی امسال قیمت بلیت‌ها را کاهش دادیم و آثار در جنوب شهر به نمایش درآمد که مورد استقبال زیادی قرار گرفت.

وی با بیان این‌مطلب، افزود: تقریباً برای هر استان می‌خواهیم به صورت جداگانه متمم سفر استانی در نظر گیریم. منابع کتاب به روز حائز اهمیت است، اغلب کتب ما قدیمی و میزان خریدها پایین آمده است.

وزیر فرهنگ با اشاره به برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب افزود: در حال پیش بینی یارانه خرید کتاب برای مردم هستیم.

گزارش اقدامات مصوبات جلسات پیشین و گزارش برنامه و بودجه سال ۱۴۰۳ از جمله مواردی است که در این جلسه به بحث و بررسی گذاشته شد.

ارسال نظرات