۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۱
کد خبر: ۷۵۴۱۶۹
امام جمعه موقت کاشان:

ماه رمضان و قرآن دو مائده آسمانی هستند

ماه رمضان و قرآن دو مائده آسمانی هستند
اصفهان - حجت الاسلام اسلامی تبار با اشاره به شباهت های ماه رمضان با قرآن گفت: ماه رمضان و قرآن مائده آسمانی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار پنجشنبه شب در هفدهمین شب از ماه مبارک رمضان در جلسه قرائت قرآن پایگاه شهدای مسجد آیه الله رضوی در تفسیر آیات ابتدایی سوره مبارکه مومنون اشاره کرد و گفت: ماه رمضان و قرآن با یکدیگر شباهت‌هایی دارند.

وی افزود: ماه رمضان ماه نزول قرآن و مائده و یک سفره با برکت غذای آسمانی و الهی است و قرآن نیز مائده آسمانی و الهی است و ثواب یک نفس روزه دار ثواب یک تسبیح است و خواب او عبادت است و عبادات درآن پذیرفته است و در‌های بهشت در این ماه باز و در‌های جهنم بسته است.

نماینده ولی فقیه در کاشان ادامه داد: شیاطین درماه رمضان در غل و زنجیر و عبادات پذیرفته و ماه رحمت و مغفرت و ثواب تلاوت یک آیه از قرآن ثواب ختم یک قرآن را دارد و ماه رمضان ماه ضیافت الله است.

وی با بیان اینکه میزبان به هرمیزان ثروتمندتر و کریم ترباشد ریخت و پاش او بیشتر است و در شأن خود از مهمان خودش پذیرایی می‌کند، افزود: خداوند در این ماه سفره‌ای در شأن خودش گسترانیده است و از همه دعوت کرده است.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: قرآن با برکت است و در هر خانه‌ای که باشد سبب برکت و نگاه به آیات دارای ثواب است و یکی از عبادت‌های چشم نیز نگاه با محبت به والدین و نگاه محترمانه به خانه خدا و به یک عالم است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از عبادت‌های چشم نگاه به قرآن است و گوش دادن به تلاوت قرآن و آموزش و یادگرفتن قرآن نیز دارای ثواب است.

نماینده ولی فقیه در کاشان با بیان اینکه خداوند در آیه نخست سوره مومنون سیمای مومنان را بیان کرده است، افزود: اگر انسان مومن تنها به ۱۰ آیه نخست سوره مومنون عمل کند در قیامت با مومنین محشور و در بالاترین درجه بهشت قرار خواهد داشت.

وی ادامه داد: اگر جامعه اسلامی به آیات نخست سوره مومنون عمل کند یک جامعه اسلامی مومن و با ایمان خواهد شد و در بالاترین درجات بهشت قرار خواهد داشت و به فلاح خواهد رسید.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: انسان برای اینکه به فلاح و رستگاری به رستن برسد و از عالم ظلمت خود را آزاد کند و اوج بگیرد و به دنیای نور برسد باید ریشه‌های خود را از راه عقائد صحیح و درست محکم کند و از اعتقادات صحیحی که برای رشد معنوی او قرار داده است.

وی ادامه داد: ماه رمضان و روزه گرفتن و قرآن و کلمات نورانی اهل بیت (ع) از ابزار و ظرفیت‌هایی است که خداوند برای بندگی و رشد معنوی بندگان خودش قرار داده است.

امام جمعه موقت کاشان هدف اصلی از عمل به دستورات دین را رستگاری و رسیدن به فلاح دانست و افزود: خداوند در دویست مورد در قرآن از تقوا برای رسیدن به فلاح و رستگاری به اشکال مختلف صحبت کرده است.

به گفته وی خداوند در قرآن در نخستین سؤال خود که شعار توحید است آخرین هدف خودش که رستگاری است را قرار داده است و رستگاری به اندازه‌ای مهم است که در شبانه روز ۲۰ مرتبه دراذان و اقامه مسأله فلاح را تذکر داده است.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: خداوند در این آیه فلاح را در گرو ایمان می‌داند و برای رسیدن به رستگاری باید مومن بود و این در حالی است که خداوند در آیات دیگر نیز عوامل دیگری را هم برای فلاح گذاشته که آیه ها نیز شعبه‌هایی از ایمان است. /۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات