۱۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۷۵۴۴۳۸
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان:

فرهنگ در اولویت نخست امور است

فرهنگ در اولویت نخست امور است
اصفهان- ضابطی فرهنگ را در اولویت نخست همه امور دانست و با بیان اینکه توسعه شهر و منطقه وابسته به امور فرهنگی است، گفت: حتی اقتصاد و سیاست در ذیل امور فرهنگی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، سعید ضابطی پیش از ظهر امروز در دیدار اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه شهرستان کاشان با نماینده ولی فقیه در کاشان به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص اهمیت دادن به فرهنگ گفت: هویت یک ملت و یک منطقه به فرهنگ آن منطقه است و همه امور وابسته به فرهنگ ایرانی و اسلامی است.

وی اولویت نخست در همه امور را فرهنگ دانست و با بیان اینکه توسعه شهر و منطقه وابسته به امور فرهنگی است، گفت: حتی اقتصاد و سیاست در ذیل امور فرهنگی است و فرهنگ بالاتر از همه امور کشور قرار دارد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان گفت: دشمنان اسلام و نظام اسلامی ایران طی چهار دهه انقلاب اسلامی تمام هجمه و توطئه‌های خود را در حوزه فرهنگی متمرکز کرده است.

وی ادامه داد: حوزه‌های فرهنگی اعم از سینما، تئاتر، شعر، ادبیات، کتاب و موسیقی و هنر‌های هفتگانه و حتی رسانه ابزار‌هایی هستند که در بعد فرهنگ عمومی و بعد فرهنگ خاص سبب توسعه فرهنگی هستند که باید مورد توجه قرار داشته باشد.

ضابطی اظهار داشت: نگاه و دیدگاه مسؤولان در حوزه فرهنگی باید نگاه حمایتی باشد و از حوزه فرهنگ باید حمایت کنند و مدیران و مسؤولان فرهنگی باید پشتیبان و تکیه گاه هنرمندان در عرصه فرهنگی باشند.

وی به شهر وظایف تعریف شده ازسوی وزارت فرهنگ و هنر برای مدیران دستگاه و ادارات اشاره کرد و ادامه داد: مدیران دستگاه و ادارات یک سری اختیاراتی درچارچوب قوانین و براساس سه اصل رعایت دستور العمل‌ها و آئین نامه ها، حفظ ارزش‌ها و آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی و شادی و نشاط اجتماعی را برعهده دارند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان در ادامه به لزوم اجرای قوانین نظام تأکید کرد و گفت: مسؤولان باید بدانند برای هر صندلی ریاست ۷۳ شهید داده شده است و یک کربلا به وجود آمده است.

وی با اشاره به اینکه اداره فرهنگ و ارشاد کاشان برای هر برنامه‌ای مجوز صادر کرده است پای آن نیز ایستاده است، اظهار داشت: نگاه سلیقه‌ای و منفعت طلبی و سیاست و اهرم فشار  برخی دستگاه ها و برخی از مسؤولان و غیر مسؤولانی که در پیکره مسؤولان شهرستان نفوذ دارند بر پیکره فرهنگ و هنر شهرستان کاشان غلبه کرده اند.

به گفته وی اگر با اداره فرهنگ و ارشاد مشکل دارند اعلام شود تا به عنوان یک نمایندگی فعالیت کند و به اصفهان تفویض اختیار داده شود، اگر با رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان مشکل دارند علنا اعلام کنند و عذر آن را بخواهند.

ضابطی به تبیین مرجعیت فرهنگی برای مسؤولان تأکید کرد و گفت: اگر اداره فرهنگ و ارشاد کاشان برای اجرای برنامه‌ای مجوز صادر می‌کند خود نیز باید پاسخگو باشد نه اینکه دیگران را تحت فشار قرار دهند و یا بدون اینکه علت را جویا شوند اداره فرهنگ و ارشاد را تخریب کنند./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات