۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۹
کد خبر: ۷۵۶۲۷۵
صدرالحسینی در گفت‌وگو با رسا:

خون مظلومان فلسطین، سبب شکوفایی فکر و اندیشه دانشجویان آمریکا شد

خون مظلومان فلسطین، سبب شکوفایی فکر و اندیشه دانشجویان آمریکا شد
تحلیلگر مسائل بین‌الملل با انتقاد از سرکوب خشونت بار دانشجویان آمریکایی، گفت: خون مظلومان فلسطین باعث شکوفایی فکر و اندیشه دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های آمریکا شد.

رضا صدرالحسینی، تحلیلگر مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، یکی از مهمترین دلایل جنبش فرهیختگان، اساتید و دانشجویان آمریکا را ظلم تفکر مادی‌گرا و غیر توحیدی حاکم بر جهان غرب در قرن‌های گذشته عنوان کرد و گفت: پس از سرکوب ناجوانمردانه تفکرات توحیدی در غرب، تفکر غیر توحیدی و مادی در جهان غرب حاکم شد که ثمره آن حمایت از رژیم صهیونیستی جنایتکار در 75 سال گذشته و به ویژه هفت ماه گذشته از جنایات این رژیم بوده است.

تحلیلگر مسائل بین‌الملل توضیح داد: فرهیختگان جهان، به ویژه اساتید و دانشجویان آمریکایی با رصد حمایت همه جانبه مقامات ارشد آمریکا از جانیان نسل کش صهیونیست، به این واقعیت پی برده‌اند که نهایت تفکر لیبرال دموکراسی حاکم بر آمریکا به معنای حمایت از جانیان جهانی و آپارتاید بین‌المللی است.

وی گفت: خون بر زمین ریخته مظلومان غزه، گل‌های شکوفای فکر و اندیشه فطری را در اساتید، دانشجویان و فرهیختگان آمریکایی به ثمر نشاند و در طول ماه‌های گذشته در مراحل مختلف اعتراض این فرهیختگان بر علیه جنایات رژیم صهیونیستی و حامیان آن‌ها و مقامات آمریکایی در صحن و سرای دانشگاه‌ها بروز کرد.

صدرالحسینی نقطه فعلی که بیداری دانشجویان و فرهیختگان در آمریکا و کشورهای اروپایی به آنجا رسیده است را قابل قبول ارزیابی کرد و ابراز داشت: در حال حاضر بیش از هشتاد دانشگاه معتبر آمریکایی در کنار مردم مظلوم فلسطین و شهدای غزه، تنفر خود را از رژیم صهیونیستی اعلام می‌کنند.

تحلیلگر مسائل بین‌الملل از برخورد خشونت بار منادیان آزادی جهان با قشر فرهیخته ابراز تأسف کرد و گفت: پلیس محلی و فدرال آمریکا با تمام توان به دنبال سرکوب این جنبش عدالت‌خواهانه هستند؛ سابقه این حرکت‌های فطری در آمریکا به سوابق جنایات این رژیم در ویتنام باز می‌گردد.

وی با اشاره به جنبش وال استریت در سال‌های اخیر به عنوان جنبش عدالت خواهان و چالشی برای حکومت آمریکا گفت: این حرکت فطری و عدالتخواهانه و نوع سرکوب خشونت بار آن مورد توجه مردم آمریکا و جهان بوده است.

صدرالحسینی با انتقاد از غرب‌گرایان داخلی به خاطر سکوت در مقابل سرکوب دانشجویان آمریکایی اظهار داشت: این‌ها با این سکوت، این سرکوب را تأیید می‌کنند؛ این‌ها کسانی بودند که برای جوانان ما در دانشگاه‌ها یک تصویر آزادی مطلق انسانی در دانشگاه‌های آمریکا را به تصویر می‌کشیدند.

تحلیلگر مسائل بین‌الملل با اشاره به اینکه این اقدامات پلیس آمریکا در مقابل جوانانی است که نه تخریبی انجام دادند و نه شعارهای ساختار شکنانه دادند تصریح کرد: این‌ها تنها شعار حمایت از مظلومان فلسطین و تنفر از رژیم جنایتکار و جنایت پیشه آمریکا سر می‌دهند؛ با این حال هم غرب‌گرایان داخلی هیچ حمایتی از این نخبگان اعلام نکردند.

ارسال نظرات