۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۶
کد خبر: ۷۵۷۷۸۱

زادگاه دکتر امیرعبداللهیان سیاه‌پوش شهادت رئیس جمهور و همراهان شهیدش

زادگاه دکتر امیرعبداللهیان سیاه‌پوش شهادت رئیس جمهور و همراهان شهیدش
همزمان با جای جای ایران اسلامی، شهرستان دامغان، زادگاه وزیر شهید امور خارجه دکتر امیرعبدالهیان در سوگ رئیس جمهور شهید و همراهان شهیدش سیاه پوش شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا از دامغان، نشست برنامه ریزی و هم اندیشی مراسم‌های ویژه شهادت رئیس جمهور شهید حضرت آیت الله رئیسی، فرزند شایسته استان سمنان و شهرستان دامغان دکتر امیرعبداللهیان و دیگر همراهان شهیدشان با حضور امام جمعه، فرماندار شهرستان دامغان، فرمانده و نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه دامغان، امام جمعه شهر دیباج، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و جمعی از مدیران و علمای مناطق مختلف این شهرستان در دفتر امام جمعه دامغان برگزار شد.

در این نشست ضمن بررسی خواست و مطالبه مردم شهیدپرور دامغان و مسئولان این شهرستان مبنی بر تدفین یا تشییع دیپلمات انقلابی شهید دکتر حسین امیرعبداللهیان در این شهرستان به عنوان زادگاه وزیر شهید امورخارجه، در زمینه برگزاری مراسم‌های سوگواری شهادت این خدمتگزاران صدیق وطن امروز و امشب در مسجد جامع دامغان و امتداد این مراسم‌ها تا پایان هفته تصمیم گیری شد.

امام جمعه دامغان در این جلسه ضمن تسلیت شهادت خادم الرضا حضرت آیت الله رئیسی و همراهان شهیدشان گفت: شخصیت آیت الله رئیسی در حقیقت چهره و سیره یک خادم واقعی اسلام و ملت بزرگ ایران را باردیگر در تاریخ این ملت شهیدپرور ماندگار کرد و سرانجام در مسیر مقدس خدمت نیز به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

حجت الاسلام والمسلمین رستمیان بهترین تعبیر راجع به رئیس جمهور شهید کشورمان را تعبیر "رئیس جمهور مغتنم " که رهبر فرزانه انقلاب روز گذشته بکاربردند دانست و افزود: شهید آیت الله رئیسی در هر پست و مسئولیتی که حضور داشتند با روحیه‌ای ولایی، همتی جهادی و منشی مردمی خدمات ارزنده و ماندگاری ارائه کردند و به واقع شهید زیستند و در نهایت شهید شدند.

مهدی بندرآبادی فرماندار شهرستان دامغان نیز در این نشست ضمن تسلیت و گرامیداشت یاد شهدای گرانقدر این واقعه اسفناک به ویژه رئیس جمهور و وزیر امور خارجه شهید کشورمان از آمادگی نهاد‌ها و دستگاه‌های اجرایی شهرستان برای برگزاری باشکوه مراسم‌های بزرگداشت این شهدای گرانقدر و تجلیل از مقام شامخ این خادمان حقیقی اسلام و انقلاب خبر داد.

گفتنی است، مراسم ختم و بزرگداشت شهدای گرانقدر سانحه سقوط بالگرد حامل رئیس‌جمهور، وزیر امور خارجه و دیگر همراهان شهیدشان، ظهر و شامگاه امروز ۳۱ اردیبهشت ماه در مسجدجامع این شهر و شامگاه یکم خردادماه در حسینیه اعظم حضرت اباالفضل(ع) دامغان برگزار و تا پایان هفته در دیگر مساجد و محافل بزرگ زادگاه وزیر شهید امور خارجه منعقد می‌گردد. /۹۷۷/

جواد رمضانیان
ارسال نظرات