۲۲ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۷۷۸۷۹
آیت الله وحید خراسانی:

مجالسی که سبب انحراف اعتقادات مردم است برچیده شود

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله وحید خراسانی در دیدار فرمانده انتظامی استان قم گفت: باید به همت نیروی انتظامی، اصول عقائد مردم حفظ شود.
1/ آيت الله وحيد خراساني


به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، حضرت آیت‌الله حسین وحید خراسانی از مراجع تقلید در دیدار سردار توکلی، فرمانده نیروی انتظامی استان قم و جمع همراه گفت: ان‌شاءالله با این نیتی که شما دارید، جرایم نه تنها به حداقل می‌رسد بلکه به صفر خواهد رسید، شما توفیق پیدا کرده‌اید که متصدی کاری باشید که بسیار مهم است و آن، امنیت است؛ در حالی که از نظر انسان گرسنگی بالاترین درد است، ولی خداوند در قرآن خوف را بر این امر مقدم شمرده است، یعنی اول امنیت بعدی سیری.

وی ادامه داد: خدمت در راه امنیت در نزد خداوند اجر دارد، امنیت شعبی دارد و رسیدن به همه آنها مهم است، امنیت شامل امنیت مادی، اخلاقی و افکاری است که امنیت افکاری بر همه مقدم است؛ امنیت افکاری این است که ان‌شاءالله شما باید کاری کنید که در این مملکت مجالسی که موجب انحراف اعتقادی مردم است برچیده شود.

این مرجع تقلید با بیان این‌که باید به همت نیروی انتظامی، اصول عقائد مردم حفظ شود، خاطرنشان کرد: محافل تبلیغ مسیحیت، بهائیت، وهابیت و صوفی‌گری باید به همت نیروی انتظامی برچیده شود. آفت مهم فکری از این مجالس و محافل پیدا می‌شود، آنها مفسد و بزرگ‌ترین مخل امنیت کشور هستند.

حضرت آیت‌الله وحید خراسانی با اشاره به امنیت اخلاقی، خاطرنشان کرد: فقر در مردم غوغا می‌کند، غالب مردم گرفتار فقر هستند؛ آن وقت دخترها و پسرها به ثمر می‌رسند. اینها زندگی می‌خواهند لذا روز به روز مفاسد اجتماعی بیشتر می‌شود، آنچه وظیفه‌ی شماست این است که از گسترش مفاسد اجتماعی و اخلاقی جلوگیری کنید و ان‌شاءالله به همت شما این معضل از قم ریشه‌کن شود.

وی خطاب به حضار بر اتکاء به خداوند که مبدا وجود است و امام زمان (عج) که واسطه فیض است، تأکید کرد و گفت: پرسنل نیروی انتظامی به گونه ای تربیت شوند که به نماز و توسل به امام زمان (عج) بیشتر اهمیت دهند که ان‌شاءالله به کمک این دو به مقصد اعلاء خواهند رسید.

در ابتدای این دیدار، سردار توکلی با ارایه‌ گزارشی از فعالیت‌ها و عملکرد فرماندهی انتظامی استان از کاهش ۱۵ درصدی آمار جرایم نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: وضعیت امنیتی استان نسبت به سال گذشته رو به بهبود است.

وی ادامه داد: در بخش مبارزه با مفاسد اخلاقی با استخدام تعدادی پلیس زن و به کارگیری آنها در اطراف حرم مطهر و هسته‌ی مرکزی شهر، توانسته‌ایم از رشد مفاسد اخلاقی جلوگیری کنیم.

توکلی افزود: در جهت ارتقا پایگاه اجتماعی پلیس و جلب اعتماد عمومی شهروندان، یک دوره سه روزه استانداردسازی و تعالی رفتار پلیس برای کارکنان کلانتری و پاسگاه‌های استان برگزار و نهادینه کردن الگوهای مناسب، بهبود مهارت‌های کلامی و ارتقاء منش کارکنان بر اساس آموزه‌های دینی توسط اساتید مجرب تدریس و آموزش داده شد. /920/د102/ع

ارسال نظرات