۱۳ تير ۱۳۸۹ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۷۹۹۷۹
آیت الله کعبی:

علامه فضل الله از پیشگامان همراه نهضت امام و حامیان جدی انقلاب بود

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تسلیت درگذشت علامه سیدمحمدحسین فضل الله مرجع تقلید شیعیان لبنان،‌ از وی به عنوان یکی از پیشگامان تقریب مذاهب و وحدت امت اسلام یاد کرد.
2/ آيت الله کعبي
آیت الله عباس کعبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تسلیت ارتحال علامه سیدمحمدحسین فضل الله، مرجع تقلید شیعیان لبنان،‌ از خدمات علمی،‌ سیاسی و فرهنگی و اجتماعی وی تجلیل کرد.

وی از علامه فضل الله به عنوان عالمی مجاهد و از جمله مفاخر اسلام و مذهب اهل بیت(ع) یاد و تصریح کرد: ما ارتحال وی را به امام عصر(عج)،‌ رهبر انقلاب اسلامی، ‌مراجع تقلید،‌ روحانیت شیعه،‌ حوزه های علمیه بزرگ قم،‌ نجف و لبنان و دیگر حوزه های علمیه جهان اسلام و به همه نخبگان و متفکران و اندیشمندان و مریدان و دوستداران این شخصیت بزرگ تسلیت می گوییم.

این استاد سطح عالی حوزه علمیه قم، علامه فضل الله را از شخصیت های تاثیرگذار در سطح جهانی و روابط بین الملل دانست و خاطرنشان کرد: وی نماینده جریان فکری نهضت بیداری اسلامی به شمار می رود و تلاش وافری را در عرصه تبیین و تثبیت هویت اسلامی از خود نشان داد.

آیت الله کعبی با بیان اینکه علامه فضل الله از پیشگامان تقریب مذاهب و وحدت امت اسلام به شمار می رود ابراز داشت: علامه فضل الله از جمله شخصیت های برجسته ای است که تاکید فراوانی بر رهبری اسلامی داشت و در برابر صهیونیسم بین الملل و آمریکای جهانخوار ایستادگی کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: علامه فضل الله از پیشگامان همراه نهضت امام راحل و از حامیان و پشتیبانان جدی انقلاب اسلامی ایران و رهبری حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در سطح جهانی به شمار می رود.

آیت الله کعبی گفت: علامه فضل الله در عرصه روشنفکری دینی و نواندیشی اسلامی نیز در واقع دیدگاه ها، اندیشه ها و ایده های قابل طرح بسیار خوبی داشت.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کرد:البته ممکن است در نقطه نظرات و اندیشه ها از لحاظ فکری مثل هر صاحب نظر دیگری جای بحث و گفت و گو وجود داشته باشد،‌ اما در عین حال این شخصیت علمی و معنوی، همواره به عنوان نماینده تفکر بیداری اسلامی در سطح جهانی مخاطب داشت و فردی تاثیرگذار در عرصه روابط بین الملل بود.

آیت الله کعبی در پایان ابراز کرد: علامه فضل الله، همواره از حزب الله و مقاومت اسلامی لبنان دفاع می کرد و خدمات علمی،‌ فرهنگی و اجتماعی فراوانی را از خود بجای گذاشت. /924/ت302/ج

ارسال نظرات