۳۱ تير ۱۳۸۹ - ۲۲:۵۸
کد خبر: ۸۱۵۲۷
حجت الاسلام میرباقری:

عصر ظهور کل جهان با تحول شگرفتی روبه‌رو خواهد شد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام میرباقری با بیان این که عصر ظهور منحصر در تحولات شخصی و زندگی خصوصی افراد نیست، ابراز داشت: در عصر ظهور کل جهان در مقیاس های گوناگون با تحول شگرفت مواجه خواهد شد و بشر در ابعاد مختلف به مرحله جدیدی از احساس و درک می رسد.
حجت الاسلام ميرباقري رئيس فرهنگستان علوم اسلامي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سیدمحمدمهدی میرباقری، رییس فرهنگستان علوم اسلامی، پنج شنبه، 31تیرماه در نخستین گردهمایی بزرگ زنان منتظر درمهدیه مسجد مقدس جمکران با اشاره به این که انسان با توجه به اهداف خود مسؤلیت هایی برای خود ترسیم می کند، گفت: بانوان باید برای ماموریت بزرگ خود هدف انتظار را به خوبی درک کنند.

وی با بیان این که عصر ظهور منحصر در تحولات شخصی و زندگی خصوصی افراد نیست، ابراز داشت: در عصر ظهور کل جهان در مقیاس های گوناگون با تحول شگرفت مواجه خواهند شد و بشر در ابعاد مختلف به مرحله جدیدی از احساس و درک می رسد.

محقق و پژوهشگر معارف دینی با اشاره به این که خودسازی و توجه به حوزه فردی زندگی امری لازم و غیر کافی است، اظهار داشت: کسی که آماده همه جانبه ظهور است، افزون برتوجه به محور زندگی خصوصی تحول در حوزه زندگی اجتماعی را نیز باید از ماموریت بزرگ خود بداند.

وی با بیان این که در غرب یک تحول همه جانبه بر محور ارزش های حاکم بر جریان تجدد رخ داد که الگوی پوشاک، خوراک، مسکن و نحوه رضایتمندی از زندگی، نحوه ارتباط زنان، نگاه به علم و تعلم دست خوش این جریان قرار گرفت، بیان داشت: این جریان برای انسان از تولد تا مرگ برنامه دارد و به صورت برنامه جامع وارد میدان شده است.

رییس فرهنگستان علوم اسلامی، با اشاره به این که در چند قرن گذشته در غرب حجاب مطرح بود، ابراز داشت: امروز این جریان نوع زندگی و ارزش سازی و مدیریت و برنامه ریزی بانوان را انجام می دهد و متاسفانه تاکنون به این اندازه زن تحقیر نشده بود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: این جریان با مشکل مشروعیت مواجه شده است و درصدد همگرایی با دیگر فرهنگ های دنیا است؛ ولی محوریت این همگرایی ها را ارزش های خود قرار می دهند و دیگر فرهنگ ها را در حد خرده فرهنگ نگه می دارند.

حجت الاسلام میرباقری خطاب به بانوان گفت: شما در مقابل این تهاجم فرهنگی قرار گرفته اید و با خروج از تسلط این فرهنگ و نگاه جامع و همه جانبه به مبارزه برخیزید.

وی پیشنهاد کرد: شما بانوان یک پژوهش جامع انجام دهید و بعد آن را به برنامه ریزی تبدیل کنید و بازتولید خود را به تریج و بدون عجله وارد مناسبات زندگی افراد کنید.

رییس فرهنگستان علوم اسلامی،با بیان این که دشمن به صورت گسترده وارد میدان شده است، گفت: در تولید فرهنگ زندگی باید کلان دید و یک نقشه جامع را طراحی کرد هرچند که در مقام عمل کوچک وارد شویم.

وی برای نمونه گفت: زمانی که دشمن به فکر تغییر نگاه به غریزه و ارتباطات زن ومرد است، ما نمی‌توانیم به صرف یک وام ازدواج با این هجمه دشمن مقابله کنیم.

گفتنی است، نخستین گردهمایی بزرگ زنان منتظر، پنج شنبه، 31 تیر ماه درمهدیه مسجد مقدس جمکران با حضور اقشار گوناگون بانوان برگزار شد./921/پ201/ص
ارسال نظرات