۰۲ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۲:۲۹
کد خبر: ۸۱۶۳۳
خطیب جمعه کوفه:

بازگشت دیکتاتوری به عراق غیرممکن است

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه مسجد کوفه ضمن زنده نگه داشتن یاد و خاطره انتفاضه شعبانیه ملت عراق علیه دیکتاتوری صدام تاکید کرد که بازگشت دیکتاتوری به عراق غیرممکن است.
عراق


به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید ضیاء شوکی خطیب جمعه کوفه طی خطبه های نماز جمعه روز گذشته این شهر که در مسجد کوفه برگزار شد، از انتفاضه موسوم به شعبانیه ملت عراق علیه دیکتاتوری صدام یاد کرد و گفت: این انتفاضه یکی از حماسه ترین حوادث عراق بود که طی آن فرزندان غیور ملت توانستند نظام صدام را به لرزه درآورند و نشان دادند که ملتها توانایی مبارزه با استکبار را دارند.

وی افزود: دیکتاتوری دیگر هیچ جایگاهی در عراق ندارد و بازگشت ناپذیر است و هر کس که می خواهد به هر روشی به این امر دست یابد باید بداند که با ملت طرف است و مردم با تمسک به فرهنگ ضد دیکتاتوری شهید محمد باقر صدر و شهید محمد صادق صدر اجازه این گستاخی را به وی نمی دهند.

حجت الاسلام شوکی مردم را به مبارزه با فساد دعوت کرد و اظهار داشت: سازمانها و نظامهای فاسد جایگاهی در جوامع اسلامی ندارند و مردم باید به شدت هوشیار بوده و از برقراری رابطه با آنان پرهیز نمایند.

خطیب جمعه کوفه خواستار تمسک ملت به زندگی مسالمت آمیز شد و تصریح کرد: دشمنان تلاش فراوانی می کنند تا میان ملت تفرقه بیاندازند و هم اکنون برخی از گروهها اعلام می کنند در صورتی که پست نخست وزیری به آنان تعلق نگیرد کشور وارد جنگ داخلی خواهد شد.

وی تاکید کرد:  مردم عراق بزرگتر از آنند که به خاطر مسایل سیاسی با هم به جنگ بپردازند بلکه برعکس با هوشیاری در برابر نقشه های دشمنان ایستاده اند.

گفتنی است فراکسیون العراقیه وابسته به اهل سنت عراق که ریاست آن را ایاد علاوی به عهده دارد، تهدید کرده است که در صورتی که پست نخست وزیری به علاوی نرسد جنگ داخلی در کشور بوقوع می پیوندد./980/الف














ارسال نظرات