۱۴ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۱:۰۹
کد خبر: ۸۵۷۳۲
شهاب الدین صدر:

نمایندگان حقیقی فلسطین در مذاکرات سازش هیچ نقشی ندارند

خبرگزاری رسا ـ نائب رییس دوم مجلس شورای اسلامی گفت: محور مذاکرات سازش کنونی که نمایندگان حقیقی مردم فلسطین در آن حضور ندارند، تلاش برای حل مشکل فلسطین نیست؛ بلکه نمایشی برای حل مشکلات سیاسی اوباما است.
سيد شهاب الدين صدر
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، سید شهاب الدین صدر، نائب رییس دوم مجلس شورای اسلامی، شب گذشته درآیین اختتامیه طرح ضیافت اندیشه مازندران از تحریم ها و فشارهای بین المللی بر کشورمان به عنوان فرصتی برای پیشرفت یادکرد و گفت: هر زمان که مسأله اسلام و انقلاب در میان باشد ملت ایران به پا خواهد خواست.

وی با اشاره به صدور قطعنامه های متعدد علیه جمهوری اسلامی ایران در سی سال گذشته افزود: صدور قطعنامه های گوناگون در عزم راسخ ملت ایران در پاسداری از این مرز و بوم و حفظ شأن و جایگاه شان در جهان خللی ایجاد نخواهد کرد.

صدر تصریح کرد: امروز به برکت اسلام، رهنمودهای امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری در دنیا عزت تاریخی پیدا کردیم و باید با همدلی، اتحاد و یکپارچگی تلاش نماییم این مسیر با قدرت ‏‏‏، عزت و سر بلندی ادامه یابد.

نائب رییس دوم مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور یکپارچه و غرورآفرین مردم کشورمان در راهپیمایی روز قدس گفت: وحدت و یکپارچگی ملت ایران در محکومیت رژیم غاصب صهیونیستی ارزشمند است.

صدر با قدردانی از حضور باشکوه مردم ایران اسلامی در راهپیمایی روز قدس اظهار داشت: حضور گسترده و میلیونی مردم روزه‌دار ایران اسلامی در راهپیمایی روز جهانی قدس نشانه هوشیاری مردم نسبت به مسائل جهان اسلام است.

وی با بیان این که این راهپیمایی تاکنون آثار گران بهایی داشته و دارد تأکید کرد: روز قدس به عنوان یکی از ابتکارات مهم امام راحل(ره)، سبب بیداری مسلمانان جهان برابر جنایات مستکبران و اسرائیل غاصب در سرزمین‌های اشغالی و به عنوان روز بیان مظلومیت و حمایت از مردم مظلوم فلسطین تبدیل شده است.

نائب رییس دوم مجلس شورای اسلامی در ادامه به حملات و تجاوزات غیر‌انسانی به غزه از سوی رژیم صهیونیستی اشاره کرد و با بیان این که امروز حتی کودکان آزاده دنیا نیز همپای کودکان فلسطین و لبنان شعار تنفر از صهیونیسم و اسرائیل را سر می‌دهند، افزود: همه حامیان رژیم اشغالگر قدس کسانی هستند که شعار‌های حقوق بشر و دموکراسی شان دنیا را پرکرده و با این شعا‌ر‌ها به عراق و افغانستان لشکر‌کشی کرده‌اند.

صدر در ادامه به دوران هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و با بیان این که در این دوران در عرصه های مختلف دستاوردهای زیادی به دست آوردیم، افزود: در جنگ تحمیلی، دشمن خواست چرخ انقلاب را متوقف کند؛ اما به برکت عزم و اراده و ایمان ملت مسلمان ایران؛ جنگ فرصتی برای رشد و توسعه کشور شد.

وی مذکرات سازش و صلح را طرح جدیدی برای ظلم به مردم بی دفاع فلسطین و پایمال کردن حقوق آنها دانست و خاطرنشان کرد: محور مذاکرات سازش کنونی که نمایندگان حقیقی مردم فلسطین در آن حضور ندارند، تلاش برای حل مشکل فلسطین نیست؛ بلکه نمایشی برای حل مشکلات سیاسی باراک اوباما رییس جمهور آمریکا است.

صدر ابراز اطمینان کرد که طرح سازش نیز مثل طرح ها و مذاکرات قبلی همچون مذاکرات اسلو، کمپ دیوید با شکست روبه رو خواهد شد و به یقین نتیجه ای نخواهد داشت./950/پ202/س
ارسال نظرات