۲۴ مهر ۱۳۸۹ - ۱۴:۲۱
کد خبر: ۸۷۸۴۷

نماينده آيت الله سيستاني در کربلا حمايت مراجع تقليد از گروه سياسي خاص را رد کرد

خبرگزاري رسا ـ نماينده آيت الله سيستاني در شهر مقدس کربلا خبرهاي مبني بر حمايت مراجع تقليد از گروه سياسي خاص را رد نمود.
نماينده آيت الله سيستاني در کربلا حمايت مراجع تقليد از گروه سياسي خاص را رد کرد
به گزارش خبرگزاري رسا، حجت الاسلام شيخ عبدالمهدي کربلايي نماينده آيت الله سيستاني طي خطبه هاي نماز جمعه روز گذشته شهر مقدس کربلا که در حرم مطهر امام حسين(ع) برگزار شد گروههاي سياسي را به مذاکره و گفتگو در داخل کشور دعوت کرد و گفت: گروههاي سياسي بايد مذاکرات را در داخل عراق ادامه دهند و روند تشکيل دولت را در زير اين خيمه پيگير کنند و براي تشيکل دولت به کشورهاي همسايه که توانايي حل بحرانهاي عراق را ندارند نروند.

وي افزود: همه بايد به قانون اساسي که توسط مردم تصويب شده است احترام بگذارند و اگر برخي از بندهاي قانون اساسي به بازنگري نياز دارد بايد بر اساس ضوابط دستوري انجام شود.

حجت الاسلام کربلايي با اشاره به هراس گروههاي سياسي از بروز ديکتاتوري جديد در کشور تصريح کرد: گروههاي سياسي از اينکه يک فرد در راس حکومت باقي بماند و ديکتاتوري جديدي بوجود آيد هراس دارند ولي اين امر نبايد به عاملي جهت به تاخير افتادن تشکيل دولت شود و مي توان با دادن ضمانت، انجام اصلاحات در آيين نامه شوراي نخست وزيري و نظارت قوي پارلمان اين مساله را حل کرد.

نماينده آيت الله سيستاني خواستار برگزاري جلسات پارلمان شد و اظهار داشت: شهروندان عراقي از وضعيت موجود به شدت ناراضي هستند و از پارلمان انتظار دارند تا با برگزاري جلسات به صورت مستمر به اين وضعيت پايان دهند تا قوانين مهم کشور که نيمه کاره مانده است به پايان رسند.

وي با تاکيد بر مشورت دادن مراجع تقليد به گروههاي سياسي گفت: مراجع تقليد عملکرد گروههاي سياسي را ارزيابي نمي کند بلکه همواره به مشورت دادن به اين گروهها مي پردازد و هرگونه شايعاتي مبني بر حمايت يا محکوميت اقدامات برخي گروهها بي پايه و اساس است.

خطيب جمعه کربلا از انتشار برخي سخنان تفرقه اندوزانه به شدت انتقاد کرد و خاطرنشان ساخت: ايراد سخنان تفرقه اندوزانه نه تنها به صلاح مسلمانان نيست بلکه وحدت و نزديکي را ميان آنان از بين مي برد و امت را در کينه و نفرت و دوري قرار مي دهد لذا مراجع تقليد از عراقيها مي خواهند تا در برابر اينگونه اقدامات بايستند و در جهت وحدت و الفت و نزديکي تلاش نمايند./980/

ارسال نظرات