۰۵ دی ۱۳۸۹ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۹۴۰۱۹
استاد حوزه و دانشگاه:

گسترش پیام دین نیازمند حضور جدی حوزه علمیه در فضای سایبر است

خبرگزرای رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه گفت: حوزه‌های علمیه برای نقش‌آفرینی در عرصه‌های بین‌المللی نیازمند حضور فعال در فضای سایبر هستند.
اينترنت
حجت الاسلام مجتبی نظری، استاد حوزه و دانشگاه تبریز، همزمان با هفته پژوهش، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: مهمترین عوامل مؤثر در پیشرفت جوامع، ارج نهادن به جایگاه پژوهشگران است، اگر خواهان فقه پویا و حوزه های علمیه ای بالنده هستیم، بایستی جایگاه پژوهش و تحقیق را بشناسیم.

وی افزود: اساتید حوزوی باید خود پژوهشگر باشند تا در این زمینه بتوانند با طلاب در امور پژوهشی مشارکت و همکاری داشته باشند، بر اساس نظام آموزشی حوزه، اساتید نخستین مشعل داران پیشرفت فکری طلاب محسوب می شوند.

حجت الاسلام نظری با تأکید بر تربیت طلاب محقق در حوزه های علمیه خاطر‌نشان کرد: مطالبات رهبر فرزانه انقلاب در خصوص جنبش نرم افزاری و تولید علم، بدون بها دادن به پژوهش‌های حوزوی و دانشگاهی محقق نخواهد شد.

مسؤول سابق نهاد رهبری در دانشگاه تبریز تصریح کرد: تفکر پژوهشی باید از ابتدای رورد طلبه برای تحصیل در حوزه تا عالی ترین درجه علمی گسترش یابد که این مسأله نیاز به تغییر رویکرد و تحول در حوزه های علمیه است.

وی با تأکید بر این که ایجاد فضای تفکر، پژوهش و تحقیق در طلاب مستلزم توجه جدی مدیران و اساتید حوزه های علمیه است، افزود: رشد و اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با تربیت نیروهای متخصص و متعهد میسر خواهد شد، البته این امر خود نیازمند نگرشی پژوهش محور است.

این استاد حوزه و دانشگاه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که روزانه هزاران مقاله علمی و پژوهشی از سراسر جهان در اینترنت منتشر می‌شود، گفت: حوزه‌های علمیه برای نقش‌آفرینی در عرصه‌های بین‌المللی نیازمند حضور فعال در فضای سایبر هستند.

وی گفت: در شرایطی که انفجار اطلاعات دورافتاده‌ترین مناطق جهان را تحت‌ تأثیر قرار داده است، اگر هر طلبه نتواند هر روز یکی از مقالات به روز علمی و تحقیقی را مورد مطالعه و بررسی قرار دهد، زیان کرده است./935/ت303/س
ارسال نظرات