۰۹ دی ۱۳۸۹ - ۰۱:۴۴
کد خبر: ۹۴۳۸۴
آیت الله مجتهد شبستری:

9 دی، نماد بصیرت و وفاداری ملت به ارزش ها و آرمان های انقلاب است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز، حماسه ملت ایران در نهم دی ماه سال 88 را برگ زرین دیگری در کارنامه پرافتخار نظام دانست و از این روز به عنوان نماد وفاداری مردم به آرمان های انقلاب، امام و رهبری یاد کرد.
آيت الله شبستري آيت الله محسن مجتهدشبستري
آیت الله محسن مجتهد شبستری امام جمعه تبریز، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، نهم دی را یک روز ماندگار و فراموش نشدنی در تاریخ پرافتخار ملت ایران دانست.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه نهم دی ماه 88 در تاریخ ایران اسلامی به عنوان یک روز ماندگار و تاریخی ثبت شد، تصریح کرد: حضور حماسی ملت ایران در نهم دی ماه بار دیگر وفاداری مردم را به مقدسات اسلامی و مقام شامخ ولایت نشان داد.

وی بیان داشت: بعد از انتخابات یک بهانه جویی به وسیله فتنه گران پیش آمد که انتخابات تقلبی است، این مطلب بسیار واهی بود، فتنه گران با این بهانه مردم را به خیابان ها دعوت کردند و آشوب آفریدند.

آیت الله مجتهد شبستری تاکید کرد: اوج این آشوب در روز عاشورا محقق شد که فتنه گران به مقدسات و ارزش های دینی و عزاداران امام حسین(ع) جسارت کردند.

وی تاکید کرد: آشوبگران و فتنه گران در حوادث بعد از انتخابات به اماکن دولتی و مردمی آسیب وارد کردند و حرمت عاشورای حسینی و ارزش های دینی و انقلابی را زیرپا گذاشتند.

این استاد حوزه علمیه تبریز تاکید کرد: مردم ایران که به مقام ولایت و امام حسین(ع) ارادت دارند این مساله را برنتابیدند و به فاصله کوتاهی به میدان آمده و با حضور حماسی خود در روز نهم دی ماه فتنه گران را عقب راندند.

امام جمعه تبریز تصریح کرد: ملت انقلابی و متعهد ما در سراسر کشور با حضور گسترده خود و سردادن شعارهای انقلابی به امام حسین، امام راحل و ولی فقیه ابراز وفاداری کردند و از فتنه گران داخلی که تبدیل به ابزار دشمن شده بودند، برائت جستند.

آیت الله مجتهد شبستری بیان داشت: این جریان و فتنه گران در محاکمه هایی که صورت گرفت، اقرار کردند که با حمایت و تحریک استکبار جهانی قصد براندازی داشتند.

امام جمعه تبریز افزود: در حال حاضر ملت ایران آن روز تاریخی را از یاد نبرده است و ان شاءالله همه ساله روز نهم دی ماه را گرامی خواهند داشت./924/ت301/ج
ارسال نظرات