۲۴ دی ۱۳۸۹ - ۱۴:۰۵
کد خبر: ۹۵۶۷۶
پنج شنبه شب؛

مراسم بزرگداشت آیت الله مرعشی نجفی در قم برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم بیست و یکمین سالگرد ارتحال حضرت آیت الله مرعشی نجفی، پنج شنبه شب با حضور علما، شخصیت های برجسته حوزوی، روحانیان، مسؤولان استانی و دیگر اقشار مردم در قم برگزار شد.
مراسم بزرگداشت بيست و يکمين سالگرد ارتحال آيت ‌الله مرعشي نجفي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم بزرگداشت بیست و یکمین سالگرد ارتحال حضرت آیت الله سید شهاب الدین مرعشی نجفی از مراجع فقید تقلید، پنج شنبه شب بعد از نماز مغرب و عشا با حضور علما، نمایندگان بیوت مراجع تقلید، شخصیت های برجسته حوزوی، روحانیان، مسؤولان استانی و دیگر اقشار مردمی در حسینیه آن مرجع تقلید فقید در قم برگزار شد.

بر اساس این گزارش، در این مراسم که نمایندگان بیوت مراجع تقلید، اعضای دفتر مقام معظم رهبری، برخی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و مجلس خبرگان رهبری، نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی، مسوولان استانی، طلاب و روحانیان و دیگر اقشار مردمی حضور داشتند، حاضران با قرائت قرآن و ذکر فاتحه یاد و خاطره مرحوم حضرت آیت الله مرعشی نجفی را گرامی داشتند.

حجت الاسلام فاطمی نیا از خطبای معروف کشور در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره آن عالم مجاهد و فقیه نستوه و خستگی ناپذیر ابعاد مختلف شخصیتی مرحوم حضرت آیت الله مرعشی نجفی را تبیین کرد.

وی جامعیت را یکی از مهم ترین شاخصه ها و ویژگی های این مرجع تقلید فقید دانست و تصریح کرد: مرحوم حضرت آیت الله مرعشی نجفی تسلط و تبحر بسیار زیادی نسبت به علوم مختلفی از جمله رجال، کلام، فقه، اصول و داشت.

این استاد حوزه علمیه، عشق و ارادت خالصانه به ائمه اطهار)ع) را از ویژگی های بارز مرحوم حضرت آیت الله مرعشی نجفی عنوان کرد و بیان داشت: آن عالم مجاهد و فقیه مبارز شاگردان بسیار برجسته ای را تربیت کرد و عمر گرانبهای خود را صرف خدمت به اسلام و تشیع کرد. /924/پ202/ص


ارسال نظرات