۱۶ بهمن ۱۳۸۹ - ۰۰:۲۳
کد خبر: ۹۷۳۰۱
خطیب جمعه نجف اشرف:

دوران دیکتاتوری به پایان رسیده است

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه نجف اشرف قیام های مردمی در تونس و مصر را نشان دهنده پایان یافتن دوران کودتاهای سیاسی و دیکتاتوری عنوان کرد.
سيد صدرالدين قبانچي خطيب جمعه نجف
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی خطیب جمعه نجف اشرف طی خطبه های نماز جمعه این هفته که در حسینیه فاطمیه کبری برگزار شد قیام های مردمی در مصر و تونس را نشان دهنده هوشیاری ملت ها خواند و گفت: دوران بند کشی ملت ها، کودتاهای سیاسی و دیکتاتوری ها به پایان رسیده است و ملت ها نشان دادند که به هوشیاری رسیده و دیگر توان تحمل ظلم را ندارند.

وی حکام کشورهای عربی را به گوش دادن به درخواست های مردم دعوت کرد و افزود: پذیرش درخواست های مردم توسط حکومت ها امری طبیعی است و همه باید به اراده و خواسته های مردمی احترام بگذارند.

حجت الاسلام قبانچی از انتفاضه ملت عراق علیه دیکتاتوری صدام یاد کرد و اظهار داشت: ملت عراق در سال 1991 میلادی انتفاضه بزرگی را علیه دیکتاتوری صدام به راه انداخت لیکن این انتفاضه با همدستی نظام بعث با برخی از کشورهای خارجی ناکام ماند و صدام پس از آن بیش از 500 هزار تن را کشت و با موشک باران کردن استان های کربلا و نجف، جنایت بی نظیری را در تاریخ مرتکب شد.

خطیب جمعه نجف اشرف از برگزاری نشست کشورهای عربی در بغداد استقبال کرد و بیان داشت: همه چیز برای برگزاری این نشست در عراق آماده است و تنها مشکل در برابر این نشست، احتمال عدم حضور روسای برخی کشورهاست که امیدوارم این امر رخ ندهد.

وی با اشاره به بررسی پروژه بانک داری اسلامی در عراق تصریح کرد: پروژه تاسیس بانک های اسلامی همانند بانک های ایران و کویت که در آن ها از ربا دوری می شود در عراق در حال بررسی است که امیدوارم این پروژه اجرایی شود.

سید صدرالدین قبانچی ارتحال علامه شیخ محمد علی العمری را تسلیت گفت و خاطرنشان ساخت: شیخ العمری که بیش از صد سال در مدینه منوره در خدمت اسلام بود به عنوان خیمه ای برای شیعیان عربستان بود و از حکمت و عقلانیت فراوانی بهره مند بوده و در طول این سال ها توسط نیروهای امنیتی این کشور مورد بازداشت و پیگرد قرار گرفت./980/گ
ارسال نظرات