در طول تاریخ همواره اولیای الهی در پی تبلیغ دین و هدایت مردم همت گماشتند و در طرف دیگر در تقابل با کسانی بودند که در پی ضلالت و گمراهی مردم گام بر می داشتند. امروزه با گسترش تبلیغ دین و همچنین روش های نوین آن، نیازمند مدیریت صحیح، پویا و کارآمد در زمینه امر بسیار مهم تبلیغ هستیم.
این مدیریت صحیح در آنجا خود را نشان می دهد که هنوز که هنوزه مدیریتی یکپارچه برای این امر مقدس وجود ندارد و آشفتگی و دخالت نهادهایی که شاید امر تبلیغ به آنها هیچ ارتباطی ندارد به این امر لطمه های فراوانی زده است.
سرویس فرهنگی و اجتماعی بنا دارد برای شناخت مشکلات پیش آمده در امر مدیریت تبلیغ به این موضوع مهم پرداخته و راهکارهای برون رفت از این وضعیت آشفته را در پرونده ای با نام «سیاست گذاران فرهنگ» ارائه دهد.
حجت الاسلام ربانی گفت: بسیاری از گروه های جهادی با به جا آوردن اعمال استیجاری هزینه های تبلیغ را فراهم می کنند و این مسأله سبب شرمساری سازمان های مرتبط با امر تبلیغ است.
حجت الاسلام نظیری گفت: اگر رویه تبلیغی در کشور اصلاح شود و سازمان تبلیغات به طور متمرکز متولی امور تبلیغی شود، قطعاً وضعیت بهتری در فضای تبلیغی کشور شاهد خواهیم بود.
حجت الاسلام سجاد گفت: یکی از علل موفقیت مبلغین جهادی نیازسنجی محل تبلیغ و مخاطب بوده و آنها به دور از تشریفات سازمانی و عدم نگاه مادی به امر مقدس تبلیغ می پردازند.
مدیر بنیاد فرهنگی تبلیغی ندای حق گفت: ارگان های عهده دار تبلیغ در کشور از مرام نامه و منشور واحدی پیروی کنند تا امر تبلیغ درکشور به صورت تخصصی و منسجم پیش برده شود.
حجت الاسلام مرادی گفت: برخلاف آن دسته از افراد که حضور دستگاههای اعزام مبلغ را موازی کاری میدانند به نظر من چند صدایی مزیت و فرصتی برای امر تبلیغ است.
حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر نبود مسؤولیت واحد در یک سازمان معین را موجب رویکردهای متغیر، عدم گزارشدهی و همچنین نبوده میزانی برای فعالیتهای این واحدها دانست.
در طول تاریخ همواره اولیای الهی در پی تبلیغ دین و هدایت مردم همت گماشتند و در طرف دیگر در تقابل با کسانی بودند که در پی ضلالت و گمراهی مردم گام بر میداشتند.