۱۹ اسفند ۱۳۸۹ - ۲۳:۴۲
کد خبر: ۱۰۰۲۴۲
اندیشمند هندی:

مردم هند هیچ گاه آیت الله مرعشی نجفی را از یاد نخواهند برد

خبرگزاری رسا ـ یکی از اندیشمندان و صاحبنظران کشور هندوستان، با تجلیل از شخصیت مرحوم حضرت آیت الله مرعشی نجفی، این عالم ربانی را شخصیتی پارسا و ساده زیست و در عین حال مطلع نسبت به مسائل جهان و دنیای اسلام دانست.
کنگره بين المللي حضرت آيت الله مرعشي نجفي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سید حسن عباس از اندیشمندان و صاحبنظران کشور هندوستان، عصر پنج شنبه در مراسم اختتامیه نخستین کنگره حضرت آیت الله مرعشی نجفی که در قم برگزار شد، با اشاره به شخصیت این عالم ربانی گفت: این عالم فقید علاقه وافری به علما و مردم هندوستان داشتند و ما به روح بلند ایشان درود می فرستیم.

وی شخصیت مرحوم حضرت آیت الله مرعشی نجفی را بی نظیر و مثالزدنی توصیف و تاکید کرد: ایشان با وجود کمبود امکانات و اشتغالات فراوان در سنین جوانی به درجه اجتهاد رسید و در رشته های مختلف تخصص داشت.

حسن عباس، کتابخانه حضرت آیت الله مرعشی نجفی را بزرگ ترین کتابخانه جهان اسلام دانست و ابراز داشت: این عالم عامل ساده زیست، پارسا و با تقوا بود و در عین حال با جهان اسلام مرتبط بود و با علمای هند نیز ارتباط داشت و مردم این کشور هیچ گاه ایشان را از یاد نخواهند برد.

وی افزود: ایشان در زمانی که امام خمینی(ره) از سوی رژیم شاه زندانی شد، همصدا با سایر علما به مخالفت با شاه پرداخت و یکی از بزرگ ترین ویژگی های ایشان این است که همه مقلدان شان از انقلابیون بودند.

این اندیشمند شیعی کشور هندوستان، جایگاه علما را بسیار برجسته توصیف کرد و گفت: بدون تردید مراجع و علمای شیعه نقش بارز و برجسته ای در حفظ و صیانت از مکتب و معارف اهل بیت(ع) داشته اند. /924/پ202/ص
ارسال نظرات