۲۳ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۱۰۰۵۳۸
محقق حوزه علمیه قم:

حضرت معصومه نماد همراهی با ولایت و امامت است

خبرگزاری رسا ـ پژوهشگر حوزه علمیه قم، با اشاره به اینکه حضرت معصومه(س) باید به عنوان بانوی برتر و الگوی کامل برای دختران جهان اسلام معرفی شود، بیان داشت: بانویی که بارگاهش محور تولید علم قرار گرفته است باید بیش از این مورد تجلیل قرار گیرد.
حرم حضرت معصومه


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسین دیلمی، نویسنده و پژوهشگر دینی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تسلیت سالروز رحلت حضرت معصومه(س) اظهار داشت: حضرت فاطمه معصومه(س) از بانوانی شمرده می‌شود که در مقام راوی حدیث، به نقل احادیث و سخنان گهربار اهلبیت(ع) پرداخته‌اند و آن حضرت(س) یکی از رویان حدیث غدیر شمرده می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه حضرت معصومه(س) باید به عنوان بانوی برتر و الگوی کامل برای دختران جهان اسلام معرفی شود، بیان داشت: بانویی که بارگاهش محور تولید علم قرار گرفته است باید بیش از این مورد تجلیل قرار گیرد.

این محقق حوزه علمیه قم بیان داشت: حضرت معصومه(س) نماد همراهی با ولایت و امامت است و برای رسیدن و همراهی با امام خویش، رنج سفر را به جان می‌خرند و راهی خراسان می‌شوند.

این نویسنده کتاب های دینی اظهار داشت: حضرت معصومه(س) پناهگاه معنوی طلاب هستند و به حوزه های علمیه نظر عنایت دارند.

وی با بیان اینکه مراجع و علمای حوزه علمیه قم پیوسته ارادت خاصی به حضرت معصومه(س) داشته‌اند، گفت: نقل شده که حضرت آیت الله مرعشی نجفی در شرایط اقتصادی سختی زندگی می‌کردند و به حضرت معصومه(س) از نداشتن امکانات مادی برای ازدواج دخترشان گلایه می کنند در همین حال پیامی دریافت می کنند که ای شهاب، ما چه وقت شما را تنها گذاشته ایم؟!

این محقق حوزه علمیه قم بیان داشت: طلاب هنوز اظهار ارادت‌های حضرت آیت‌الله بهجت(ره) به محضر حضرت معصومه(س) را به یاد دارند.

وی بیان داشت: عظمت حضرت معصومه (س) و شهر قم مورد تاکید روایات فراوان قرار گرفته است و قم به شهر اهلبیت و مرکز نشر علوم و معارف اهلبیت(ع) در سراسر جهان شناخته شده است.

وی با اشاره به حدیثی از کتاب میزان الحکمه که فردی در جهان نخواهد بود مگر اینکه معارف اهلبیت(ع) به او خواهد رسید، گفت: امروز زمینه های تبلیغ جهانی اسلام در قم فراهم آمده است و علم از جوار حرم حضرت معصومه(س) در حال گسترش است. /909/ت302/ع

ارسال نظرات