۱۸ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۵
کد خبر: ۱۰۱۵۰۶
امام جمعه دزفول:

سال جهاد اقتصادی سرآغاز خیزشی عظیم و جهانی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه دزفول، سال جهاد اقتصادی را سرآغاز خیزشی عظیم و جهانی دانست و اظهار داشت: مسؤولان باید با همتی دو چندان پیام جدید رهبر معظم انقلاب را الگوی راه خود قرار دهند و در خیزشی جهادی به پیشرفت ایران سرافراز اسلامی کمک کنند.
حجت الاسلام سيد محمد علي قاضي دزفولي، امام جمعه دزفول
حجت الاسلام محمد علی قاضی دزفولی، امام جمعه دزفول، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز با اشاره به نامگذاری سال 1390 با عنوان جهاد اقتصادی از سوی رهبر معظم انقلاب، اظهار داشت: مقام معظم رهبری هر سال عنوانی را متناسب با همان سال برای کشور انتخاب می کند و امسال نیز با نامگذاری جهاد اقتصادی آن هم به شیوه ای حکیمانه و منبطق با نیازهای روز دسیسه های دشمنان را خنثی کرد.

وی با اشاره به معنا و مفهوم جهاد اقتصادی، بیان داشت: اولویت دادن به مسایل اقتصادی و ورود به این عرصه با روحیه جهادی، از معانی جهاد اقتصادی است که بر اساس اعتقادات ایرانیان نیز نام گذاری شده است.

حجت الاسلام قاضی دزفولی، به نقش طلاب و روحانیان مدارس علمیه در تبیین جهاد اقتصادی نسبت به مردم اشاره کرد و گفت: برنامه ریزی برای آشنا کردن مردم با جهاد فی سبیل الله در اقتصاد، یکی از نقش های طلاب و روحانیان در تبیین جهاد اقتصادی نسبت به مردم است.

امام جمعه دزفول، به نقش مردم و مسؤولان دولتی و حکومتی در این سال اشاره کرد و اذعان داشت: مردم و مسؤولان باید در این سال نسبت به جهاد اقتصادی احساس تکلیف کنند و به عنوان یک هدف مقدس به آن بنگرند و ایران را در زمینه های اقتصادی به کشوری نخست در خاورمیانه تبدیل کنند.

وی با بیان این که نامگذاری هر ساله از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی در حقیقت نمادی برای جهت‌ دار شدن بهتر برنامه‌های جاری کشور است، افزود: مقام معظم رهبری هرسال را بنا بر تدابیر و نیاز‌های جامعه و چشم‌انداز کشور نامگذاری می‌کنند که این مسأله در هیچ جایی از جهان وجود ندارد.

استاد حوزه علمیه با اشاره به این که انتخاب این عنوان برای سال جدید سرآغاز خیزش جدید اقتصادی خواهد بود، بیان داشت: چنین نکته ‌سنجی و آگاهی تنها از رهبری شایسته، فقیه و جامع الشرایط، عالمی وارسته و پرتلاش بر می‌آید.

حجت الاسلام قاضی دزفولی، با تأکید بر این که همه مسؤولان و آحاد جامعه اسلامی در برابر تحقق مطالبات مقام معظم رهبری در سال جدید وظیفه و تکلیف دارند، تصریح کرد: تحقق واقعی شعار امسال نیازمند یک عزم ملی است که مسؤولان باید با همه توان عزم خود را جزم کنند و مطالبات رهبر معظم انقلاب را براورده سازند.

وی تحقق واقعی منویات مقام معظم رهبری در سال جدید را نیازمند همت مضاعف و کار مضاعف دانست و خاطرنشان کرد: همه مسؤولان و آحاد جامعه باید با همتی دو چندان پیام جدید رهبر معظم انقلاب را الگوی راه خود قرار دهند و در خیزشی جهادی به پیشرفت ایران سرافراز اسلامی کمک کنند.

رییس شورای فرهنگ عمومی دزفول، در پایان سخنان خود، با اشاره به این که دشمنان نظام اسلامی در سه دهه اخیر همواره با تحریم های اقتصادی به دنبال تضعیف جایگاه ایران اسلامی در منطقه و سطح دنیا بودند، تصریح کرد: تحقق عملی شعار جهاد اقتصادی می تواند همه توطئه های دشمنان را خنثی کند و مشت محکمی بر دهان یاوه گویان باشد./9465/ت302/ص
ارسال نظرات