۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۸:۲۶
کد خبر: ۱۰۳۵۳۱
در اصفهان؛

دوره فیلم‌نامه نویسی ویژه طلاب برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ اداره فرهنگی هنری معاونت فرهنگ و تبلیغ دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان دوره فیلم‌نامه نویسی ویژه طلاب برگزار می­کند.
دوره فیلم‌نامه نویسی ویژه طلاب برگزار می‌شود
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، حجت الاسلام امیر ارزانی رییس اداره فرهنگی هنری با اشاره به بیانات رهبری گفت: مقام معظم رهبری درمورد هنر دینی فرمودند: «هنر دینی آن است که معارفی را که ادیان الهی و کامل تر از همه، دین مبین اسلام با هدف سعادت حقیقی بشر به دنبال ترویج آن بوده اند در جوامع انسانی منتشر کنند و در افکار بشر ماندگار و جاودانه سازد.» امروز وظیفه روحانیون در این عرصه بیش تر از گذشته احساس می­شود.

رییس اداره فرهنگی هنری معاونت فرهنگ و تبلیغ دفتر اصفهان افزود: در عصر حاضر ارتباطات به خاطر پیشرفت تکنولوژی سرعتی سرسام آور به خود گرفته و متأسفانه در این عرصه بیشترین بهره را بیگانگان می برند و از تمام رسانه ها برای اطلاع رسانی استفاده می کنند و فرهنگ و سیاست های خود را به دیگر کشورها تحمیل می کنند.

وی افزود: مقام معظم رهبری در خصوص استفاده دشمن از تکنولوژی می فرمایند: امروز دشمن، جبه وسیعی را با استفاده از ابزارهای مؤثر، خطرناک و کارآمد و نیز با بهره گرفتن از علم و تکنولوژی تشکیل داده است تا جمهوری اسلامی را هدف یک یورش همه جانبه ی فرهنگی قرار دهد. مقابله با این تهاجم بسیار خطرناک و ویرانگر، نیازمند هوشیاری و استفاده از ابزار و روش های مشابه دشمن و با شیوه های جایگزین است.

ارزانی در ادامه گفت: یکی از ابزارهای تأثیر گذار، فیلم و سریال هایی است که در سینما، تلویزیون و کلوپ های فروش فیلم توزیع و پخش می شود متأسفانه با گذشت سی و اندی سال از انقلاب اسلامی هنوز در بیشتر فیلم ها و سریال ها توجهی به فرایض اسلامی نمی شود و یا اگر هم باشد در حاشیه ی آن است.

وی ادامه داد: ما کارشناس تخصصی که هم در حوزه هنر و هم در عرصه دین فعال باشد بسیار کم داریم؛ امروز وجود کارشناس دینی در عرصه سینما و فیلم ها و سریال های تلویزیونی بسیار ضروری به نظر می­رسد و حوزه ها باید محتوای دینی صدا و سیما را تهیه کنند خلاءهای دینی، اخلاقی و فرهنگی جامعه را بشناسند و با هنر به مقابله با آن بپردازند.

رییس اداره فرهنگی هنری گفت: امسال به لطف خداوند متعال توانستیم تعدادی از طلاب علاقه مند به عرصه هنر را برای گرایش فیلم نامه نویسی به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی نماییم که این تعداد پس از گذراندن دوره مقدماتی فیلم نامه نویسی وارد مرحله تخصصی آن می شوند و قرار است که فیلم نامه های قرآنی را در دستور کار خود قرار دهند و در بخش دیگر کار خود در سایر فیلم نامه ها به عنوان کارشناس دینی هنری عمل نمایند./965/د102/س
ارسال نظرات