۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۷
کد خبر: ۱۰۴۳۸۲
معاون پژوهش موسسه آینده روشن:

مهدی موعود بر اساس اعتقاد شیعه احیاگر دین است

خبرگزاری رسا ـ معاون پژوهش موسسه آینده روشن گفت: ما معتقدیم امام زمان(عج) امر جدید نمی‌آورد، بلکه احیا‌گر دین است، از این رو اینکه می‌گویند شیعه قائل است امام زمان(عج) دین جدیدی می‌آورد و یا اینکه شیعه دین را کمال و تمام نمی‌داند، یک تهمت بزرگ است.
حجت الاسلام جعفري


حجت‌الاسلام جواد جعفری، معاون پژوهش موسسه آینده روشن در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به سخنان سخیف شیخ عبدالعزیز آل الشیخ، مفتی و رئیس کمیته علمای ارشد عربستان سعودی در خطبه های نماز جمعه شهر ریاض، مبنی بر انکار وجود امام زمان(عج) بیان داشت: سخن این فرد مطلب جدیدی نیست چرا که پیش از این از سوی ناصر القفاری در کتاب (اصول مذهب شیعه، طرح و نقد) مطرح شده است. وی گفته شیعیان برای امام زمان(عج) مقام نبوت قائل هستند و موعود دین بشر را کامل می‌کند.

وی بیان داشت: اینکه شیعه قائل است امام زمان(عج) دین جدیدی می‌آورد و یا اینکه شیعه دین را کمال و تمام نمی داند، یک تهمت به شیعه است و ما معتقدیم امام زمان(عج) امر جدید نمی آورد بلکه احیاگر دین است.

این استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه گفته می‌شود امام زمان(عج) برخی احکام را برای اولین بار اجرا می کند، گفت: این احکام تا این زمان ظرفیت اجرا نداشته است نه این که دین جدید و حکم جدیدی باشد.

وی با اشاره به اینکه یکی از کارهای امام زمان (عج) برگرداندن کعبه به بنای اصلی آن است، گفت: برخی می پندارند این کار بدعت است در حالی که در فرمایشات پیامبر اکرم(ص) است که اگر من قدرت این کار را داشتم انجام می دادم.

این محقق علوم اسلامی اظهار داشت: قوانینی که حضرت حجت(ج) در زمان حکومت خود اجرا می کنند، قوانینی نیست که برای اولین بار ایجاد شده باشد بلکه در شریعت بیان شده است اما امکان اجرای آن نبوده است.

وی با تاکبد بر اینکه شیعه، مهدی موعود(عج) را احیاگر دین می داند، ادامه داد: در روایات ما در مورد خصوصیات حضرت مهدی(عج) عبارات (یاتی بکتاب جدید) و (یاتی بقضاء جدید) آمده است ولی عبارت دین جدید ذکر نشده است.

این محقق حوزه علمیه قم بیان داشت: قضاوت جدید در روایات ما توضیح داده شده به این بیان که اگر امام زمان (عج) ظهور کنند همچون حضرت داوود(ع) به علم خودشان قضاوت می کنند.

وی با اشاره به روایتی که حضرت حجت(ع) را آورنده کتاب جدید عنوان می‌کند، بیان داشت: دانشمندان شیعه توضیح داده‌اند که امام زمان(عج) فهمی جدید از این کتاب ارائه می‌دهد و به گونه ای این فهم عمیق، جامع و کامل است که گویی مطلب جدیدی ارائه کرده است.

حجت الاسلام جعفری اظهار داشت: در آخر الزمان، قرآن در جامعه مهجور می‌شود از این رو امام زمان(عج) آن را احیا می‌کند.
 
وی در پایان گففت: نباید سوء تعبیرهای شخصی خود را به شیعه نسبت دهیم. /909/ت302/ع

ارسال نظرات