۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۲۲:۰۹
کد خبر: ۱۰۴۴۹۰
با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛

همایش بزرگداشت آیت الله معزی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش بزرگداشت چهلمین سال ارتحال آیت الله معزی دزفولی، با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در دزفول برگزار شد.
همايش بزرگداشت آيت الله معزي در دزفول
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، همایش بزرگداشت چهلمین سال ارتحال آیت الله میرزا محمدعلی معزی دزفولی، روز گذشته با حضور سید محمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، آیت الله رضا استادی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آیت الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و دیگر مسؤولان استانی و کشوری در دزفول برگزار شد.

از آنجایی که دزفول از پیشینه گهرباری برخوردار بوده و زادگاه علما، فقها و دانشمندان گران قدری است، هدف از این همایش را می توان هویت بخشی به آحاد و اقشار جامعه به ویژه نسل جوان در شهرستان دزفول عنوان کرد.

این همایش با قرائت آیاتی چند از قرآن کریم آغاز و پس از آن سرود جمهوری اسلامی ایران پخش شد که دبیر همایش به حاضرین در مراسم خیر مقدم و گزارش همایش بزرگداشت آیت الله معزی را بیان کرد.

همچنین پس از قرائت گزارش توسط حجت الاسلام محمدعلی قاضی دزفولی، پیام آیت الله سبحانی از سوی حجت الاسلام و المسلمین خسرو پناه خوانده شد که به محض پایان این پیام، آیت الله موسوی جزایری به بیان سخنانی با موضوع تکریم و نکوداشت این عالم ربانی پرداختند.

شایان ذکر است پس از بیانات نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، سید جعفر حجازی، استاندار خوزستان، به بیان سخنانی با موضوع ویژگی های اخلاقی آیت الله معزی پرداختند.

همچنین در بخش دیگری از همایش بزرگداشت آیت الله معزی، رضا معزی، فرزند این عالم ربانی، حجت الاسلام و المسلمین رضا سبط شیخ انصاری، آیت الله استادی، حسینی و حجت الاسلام سپهر، به بیان سخنانی مرتبط با این عالم ربانی و فقید و مجاهد پرداختند.

قابل ذکر است در پایان این همایش، تمبر یاد بود آیت الله معزی توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رو نمایی شد که پس از آن، مراسم پرده برداری از نام گذاری میدان آیت الله میرزا محمدعلی معزی دزفولی(ره) و آسیاب های قدیمی رودخانه دزفول، برگزار شد.

گفتنی است، آیت الله شیخ میرزا محمدعلی معزی دزفولی(ره)، فرزند شیخ عبدالحسین از علما و مراجع کم نظیر و فقهای ارزشمند و مفاخر تشیع عصر خود بود که در پانزدهم رجب سال 1298 هجری قمری در دزفول متولد و در بیست و یکم آبان سال 1349 مصادف با دوازدهم رمضان 1391 وفات یافت./9465/پ202/ص
ارسال نظرات