۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۰۱:۳۶
کد خبر: ۱۰۴۴۹۲
آیت الله موسوی جزایری؛

آیت الله معزی خدمتگزاری بزرگ برای فقه آل محمد بود

خبرگزاری رسا ـ آیت الله موسوی جزایری،اظهار داشت: اگر علمای دین نباشند مردم در خطر ضلالت، گمراهی و هلاکت قرار می گیرند و تنها کسانی می توانند مردم را به راه راست هدایت کنند علما و فقها هستند.
آيت الله موسوي جزايري - همايش بزرگداشت آيت الله معزي آيت الله موسوي جزايري - همايش بزرگداشت آيت الله معزي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمد علی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، روز گذشته در همایش بزرگداشت چهلمین سال ارتحال آیت الله میرزا محمدعلی معزی دزفولی، با اشاره به اهداف برگزاری این همایش اظهار داشت: این همایش با هدف تجلیل از مقام شامخ آیت الله معزی و ارج نهادن به این عالم مجاهد و بزرگوار و قدردانی از تلاش ها و خدمات گرانبهای ایشان به ترویج معارف اهل بیت(ع)، برگزار شد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، پیرامون شخصیت و ویژگی های برجسه آیت الله معزی دزفولی، اذعان داشت: این عالم فرزانه و مجاهد، قایل به فقه قدمایی بود و توانست این نگرش خود را با گردآوری کتاب ارزشمند تجدید الدوراس تعمیم دهد.

استاد عالی حوزه علمیه خوزستان، در ادامه سخنان خود، بیان داشت: این شخصیت برجسته و عالم فقید خدمتگزاری بزرگ برای فقه آل محمد (ص) و خادمی برای وجود مقدس حضرت بقیه الله الاعظم (عج) محسوب می شد.

رییس شورای فرهنگ عمومی خوزستان، به تشریح جایگاه دنیوی و اخروی علمای دین پرداخت و گفت: خداوند متعال در ازای خدمات صادقانه این انسان ها امتیازات فراوانی قرار داده که از جمله رسیدن به مقام شفاعت در آخرت و زعامت بر امور مسلمین در دنیا می باشد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، علمای دین مبین اسلام را وارثان خداوند تبارک و تعالی در روی زمین خواند و اظهار داشت: به راستی که اگر علمای دین نباشند مردم در خطر ضلالت، گمراهی و هلاکت قرار می گیرند و تنها کسانی که می توانند مردم را به راه راست هدایت کنند علما و فقها هستند.

امام جمعه اهواز، عالمان را سپر بلای مردم دانست و تصریح کرد: آن افرادی که تنها در برابر خطرات گوناگون دشمنان ایستادگی می کنند و خود را سپر بلای مردم قرار می دهند علما دین مبین اسلام هستند؛ چرا که آنان همواره هوشیار و آگاه هستند و نسبت به کوچکترین اقدام دشمنان هوشیار بوده و در زمان مناسب عکس العمل نشان می دهند.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، علما را شفاعت کنندگان در روز قیامت دانست و بیان داشت: در روایات معتبر آمده که علمای دین اسلام در روز قیامت به فرمان خداوند تبارک و تعالی شاگردان خود را که روزی در دنیا به آنها علم آموخته بود شفاعت کرده و آنها را از جهنم به بهشت برین می آورند.

عضو مجلس خبرگان رهبری، با بیان این که فقهای دین مبین اسلام جانشینان امام زمان(عج) در روی زمین هستند، تصریح کرد: در نبود امام زمان (عج) چه کسی می خواهد احکام دینی و شرع مقدس اسلام را برای مردم پیاده کند و آیا جز علما افراد بهتری هستند؛ از این رو علما، فقها و فضلای دین مبین اسلام جانشینان مهدی موعود(عج) در روی زمین هستند.

آیت الله موسوی جزایری با قدردانی از اجرا کنندگان این کنگره، خاطر نشان کرد: این همایش جهش مناسب و چشم گیری در جهت معرفی علمای برجسته نظام اسلامی برای جوانان و نوجوانان است که آحاد و اقشار جامعه باید بهره گیری از سیره عملی این بزرگوار فردای نظام اسلامی را هر چه بهتر و با شکوه تر بسازند و این عالم فقید و مجاهد به الگویی برای طلاب حوزه های علمیه قرار گیرد./9465/پ202/ص
ارسال نظرات